خبرهای داغ:
علیرضا توکلی اژیه
نمایشگاه عرضه صنایع دستی بانوان خانه دار دهستان برسیان براآن شمالی با هدف اشتغال زایی برای بانوان خانه دار و اطاعت از فرمان رهبر معظم انقلاب به منظور دستیابی به اقتصاد مقاومتی در حال برگزاری است.
کد خبر: ۸۸۴۴۲۳۹
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان،نمایشگاه عرضه صنایع دستی بانوان خانه دار دهستان برسیان براآن شمالی با هدف اشتغال زایی برای بانوان خانه دار و اطاعت از فرمان رهبر معظم انقلاب به منظور دستیابی به اقتصاد مقاومتی تا پایان اسفندماه در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه، هنرهای دستی، تزئینی، تجسمی و تولیدات خانگی بانوان اصفهان به معرض دید عموم گذاشته شده است.

این نمایشگاه امروز میزبان مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت امام علی(ع) بود که با تشکر از این بانوان زحمت کش در گفتگو با خبرنگاربسیج نیوز گفت: الحمدالله در سال جاری با توجه به سخنان مقام معظم رهبری که تأکید بسیار فراوانی بر اقتصاد مقاومتی داشتند، توانستیم در منطقه شرق اصفهان با برگزاری کلاس های اقتصاد مقاومتی شغل های تازه ای را در این منطقه به وجود بیاوریم و انشالله بتوانیم در سال جدید فعالیت های گسترده تری را انجام دهیم.

حسین حیدری ادامه داد: برپایی این نمایشگاه‌ها انگیزه بانوان هنرمند برای فعالیت در حوزه صنایع دستی افزایش یافته و می‌توانند تولیدات خود را به فروش رسانده و علاوه بر اشتغال زایی برای بانوان هنرمند خانه دار به بهبود اقتصاد خانوارها کمک خواهد شد.

وی افزود: این نوع فعالیت‌ها می‌تواند بانوان خانه‌دار را از حالت روزمرگی خارج و در طول روز برای آن ها تنوع ایجاد کند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت امام علی(ع) تصریح کرد: نمایشگاه صنایع دستی در جهت حمایت از صنایع دستی اقدام مهمی به منظور حفظ دست آفریده های هنرمندان شرق اصفهانی است.

حیدری یادآورشد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند برای مسئولان پیام اقتصاد مقاومتی و برون رفت از تحریم ها را به همراه داشته باشد، حمایت از تولیدکنندگان و هنرمندان و صادرکنندگان صنایع دستی در دنیا بهترین راه برای توسعه صنایع دستی است.

وی با اشاره به این که برای برپایی چنین نمایشگاه‌ هایی هنرمندان نیازمند یاری مسئولان هستند، افزود: از مسئولان انتظار داریم با حمایت‌های خود، ما را در گسترش و توسعه تولیدات خانگی کمک کنند تا بتوانیم علاوه بر به کارگیری هنر بانوان، برای توسعه صنایع دستی شرق اصفهان گامی برداریم.

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات موجود بانوان برای این نوع فعالیت‌ها گفت: با وجودی که برای چنین فعالیت‌هایی نیاز به امکانات چندانی نیست اما برای بانوان که درآمد خاصی ندارند تهیه همان مقدار ناچیز نیز سخت و دشوار است.

حیدری در پایان گفت: اگر به دنبال جامعه ای دارای اقتصاد مستقل هستیم باید از هنرمندان صنایع دستی حمایت کنیم، باید در زمینه صنایع دستی بازارسازی کرد و هنرمندان گمنام را حمایت کنیم.
انتهای پیام/توکلی
ارسال نظرات
پر بیننده ها