شورای امنیت ملی امریکا سه پیشنهاد برای مقابله با کره شمالی به ترامپ ارائه داده است.
کد خبر: ۸۸۴۴۱۸۴
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج، شورای امنیت ملی امریکا سه پیشنهاد برای مقابله با کره شمالی به ترامپ ارائه داده است که عبارتند از: ترور رهبر کره شمالی، استقرار بمب اتم در کره جنوبی و خرابکاری در ساختارهای حیاطی این کشور.
این خبر را سی ان ان منتشر کرده و در ادامه آورده، شورای امنیت ملی امریکا در حالی این گزینه ها را به ترامپ یشنهاد می کند که دولت امریکا به همکاری چین در خصوص محدود کردن توان موشکی کره شمالی امید بسته است. اما به عنوان گزینه دوم این طرح را نیز بررسی می کند.
گزینه اول از این طرح استقرار بمب اتم در کره جنوبی است که این کار پس از جنگ سرد برای اولین بار خواهد بود.
گزینه دوم ترور رهبر کره جنوبی است که بررسی ها نشان می دهد امکان دارد انجام این ترور تبعات سنگینی برای امریکا و متحدانش داشته باشد. 
و گزینه سوم هم انجام خرابکاری در خاک کره شمالی است. بر این اساس، ممکن است نیروهای ویژه ارتش آمریکا و کره جنوبی با نفوذ به کره شمالی، زیرساخت‌های این کشور را هدف حمله قرار دهند.

به گفته منابع آگاه، فعلا گزینه‌های دیگر کنار گذاشته شده و با وجود نگرانی از تبعات احتمالی، فعلا این سه گزینه در اولویت قرار گرفته است.

ترامپ هفته گذشته گفته بود در صورتی که چین با آمریکا همکاری نکند، احتمال دارد واشنگتن مستقیما وارد عمل شود.

آمریکا با بیان اینکه پیونگ‌یانگ در آستانه دستیابی به توان حمله اتمی به خاک آمریکا است، کره شمالی را به اقدام نظامی تهدید کرده است.

در حالی که یک ماه پیش گفته می‌شد ممکن است آمریکا به گزینه نظامی برای تغییر نظام کره شمالی متوسل شود، اما به نظر می‌رسد این گزینه کنار گذاشته شده است.


انتهای پیام/


ارسال نظرات