مادر شهید مشتاقی:

مهم‌ترین دغدغه شهدا حفظ حجاب و عفاف بود/ روحیه ایثارگری برای اسلام، دشمن را از فکر تعرض به نظام باز می دارد

سکینه مشتاقی مادر شهید حسین مشتاقی در گفت‌وگو یی همچون همیشه همه دغدغه‌اش ولایت و حجاب است و با تأکید چندباره به این موضوع می‌گوید: همه ما باید بدانیم شهدا برای حفظ حجاب و عفاف رفتند و مهم‌ترین وظیفه ما در شرایط فعلی حفظ حجاب و عفاف است.
کد خبر: ۸۸۴۴۱۶۷
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دهمین یادواره شهدای نکا با محوریت سردار محمدحسن قاسمی‌طوسی، قائم مقام لشکر 25 کربلا و شهدای مدافع حرم، پنج‌شنبه‌شب با حضور گسترده مردم، مسؤولان، خانواده‌های شهدا و عاشقان به فرهنگ ایثار و شهادت در مصلای نکا برگزار شد؛ و جای خالی محمدعلی قاسمی‌طوسی پدر شهیدان محمدحسن، محمدحسین و محمدابراهیم طوسی که چندماهی است همنشین فرزندان شهیدش شده است؛ در صف اول این یادواره، عجیب احساس شد.

مراسم بزرگ‌داشت 432 شهید شهرستان نکا در حالی در نکا با حضور حجت‌الاسلام ادیب یزدی از خطبای بزرگ کشوری، امام جمعه، فرماندار نکا، فرمانده سپاه نکا و مسؤولان کشوری و لشکری، استانی و شهرستانی در مصلای نکا برگزار شد که همزمانی این یادواره با بزرگ‌داشت شهدای مدافع حرم خان‌طومان، دل هر انسان بیداری را هوایی دیار یار می‌کند.

در یادواره شهدای نکا مردم به یاد شهدای دهلران، فاو، شلمچه، کربلای 4، کربلای 5، والفجر 8 و عملیات‌های مختلف هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم گرد هم آمدند تا با بزرگ‌داشت نام و یاد این شهدا، اعلام کنند که نام و یاد شهدا هیچ‌گاه از اذهان این ملت، پاک نمی‌شود.

این جمع، مردم قدرشناسی هستند که پایداری، استقامت و ایثار سرداران و شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم را از یاد نخواهند برد و هم‌نوایی آنان با پدران ، مادران و خواهران شهید بیانگر انس و الفت این مردان و زنان سرزمین من با خانواده‌های شهدا و تکریم آنان بی‌مانند و مثال‌‍زدنی است.

و چه خوب مردم و مسؤولان خاک پاک و پرگهر من، هجدهم فروردین ماه همزمان با روز شهادت سردار محمدحسن قاسمی‌طوسی، قائم مقام لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس و مالک اشتر لشکر مازندران را به نام " روز نکا" نام‌گذاری کردند تا حماسه و دلاورمردی‌های این بزرگ‌مرد و شیرمرد جبهه‌های حق علیه باطل بر تارک سرزمین من درخشان‌تر از گذشته بدرخشد و الگویی برای جوانان و نوجوانان سرزمینم باشد.

 نکا یکپارچه نام و یاد شهدا بود، یاد همه آنانی که رفتند تا ما در آرامش زندگی کنیم، آنانی که از جان، مال، فرزند و خانواده خود گذشتند تا ما یادمان باشد نفس کشیدن ما در این شهر و امنیت امروز ما مدیون نفس‌های به شماره افتاده همه شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و حریمی است که عاشقانه پرکشیدند تا کشورمان ما به دست اجنبی نیفتد.

 در کنار همه خانواده شهدایی که آمدند تا در پاسداشت نام و یاد جگرگوشه‌هایشان شرکت کنند، حضور خانواده‌های شهدایی که فدایی حرم حضرت زینب(س) شدند، اما دیدنی‌تر بود زنان و مادران جوانی که در اوج جوانی لقب همسر و مادر شهید به خود گرفته‌اند و فرزندانی که در کودکی گرد بی‌پدری بر سر و رویشان نشست و فرزندان شهید شدند.

اما خانواده‌های شهدا چه خوب صبوری کردند و استوارتر از قبل ایستاده‌اند و درس بزرگی برای ما شده‌اند و چه خوب‌تر که خطیب ارزشمند مراسم بزرگداشت 432 شهید نکا حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی، در مورد خانواده شهدا و همسران شهدا گفت: شما خانواده‌های شهدا لحظات بزرگ و عظیمی با شهدا داشتید و همسران شهدا در عظمت شهادت شوهران‌شان شریک هستند و بدانید اگر شهدا شهید شدند و رفتند؛ شما شهید شدید و ماندید.

سکینه مشتاقی مادر شهید حسین مشتاقی در گفت‌وگو یی همچون همیشه همه دغدغه‌اش ولایت و حجاب است و با تأکید چندباره به این موضوع می‌گوید: همه ما باید بدانیم شهدا برای حفظ حجاب و عفاف رفتند و مهم‌ترین وظیفه ما در شرایط فعلی حفظ حجاب و عفاف است.

وی می‌گوید: حسین و هم‌رزمانش برای دفاع از ناموس و حفظ حجاب و عفاف شهید شدند و همه دغدغه او همین بود و می‌گفت: " من باید بروم و از ناموس و اسلام دفاع کنم تا نازنین زهرای من و همه زنان، مادران و دختران جامعه در آرامش باشند." و انتظار ما هم از مردم، زنان و دختران این سرزمین همین مسأله است.

غلام‌حسین لقمانی برادر شهید لقمانی نیز در گفت‌وگو با فارس افزود: امروز همه ما به یاد شهدا و بیعت مجدد با رهبری آمدیم تا ضمن تجدید بیعت با رهبری اعلام کنیم که در ادامه راه شهدا استوار ایستاده‌ایم.

وی گفت: ما مرد عمل هستیم و بر حرفی که زدیم می‌ایستیم و تا پای جان از انقلاب و نظام دفاع می‌کنیم و یک وجب از این خاک خود را به دشمنان نخواهیم داد و دشمن بداند تا مادامی که این ملت گوش به فرمان رهبری است؛ هیچ گزندی انقلاب ما را تهدید نخواهد کرد.

 منصوره جباری یکی از شهروندان نکایی نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: شهدای ما با حضور در صحنه‌های مختلف جنگ و دفاع مقدس، دین خود را به انقلاب و نظام ادا کرد و اکنون با وجود همه مشکلات اقتصادی و مشکلات فراوانی که وجود دارد، وظیفه ما حرکت در مسیر انقلاب و پاسداشت نام و یاد این شهدای بزرگوار است.

وی گفت: آمدیم تا اعلام کنیم از تهدیدهای دشمن نمی‌هراسیم و گوش به فرمان رهبری در تمام صحنه‌های انقلاب آماده‌ایم و دشمن بداند نه تنها این شهدا بلکه همه فرزندان خود را فدای رهبر، انقلاب و اسلام می‌کنیم.

جباری با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا، ایجاد ارتباط بین نسل گذشته و نسل جدید است، ادامه داد: نباید این ارتباط بین نسل گذشته و فعلی از هم گسسته شود چرا که دشمن در پی ایجاد و افزایش این فاصله بین دو نسل و فراموشی ارزش‌ها در بین جوانان است که باید با برپایی چنین مراسم‌هایی و افزایش حضور جوانان از اقشار مختلف مردم، در استمرار راه

رئیس شورای شهرستان نکا نیز به فارس نکا گفت: همانطور که رهبری فرزانه انقلاب فرمودند:«زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» اکنون همه ما آمدیم تا با پاسداشت نام و یاد شهدا، در زنده نگه داشتن حماسه بزرگی که شهدا خلق کردند سهیم باشیم و اعلام کنیم یاد شهدا همواره ادامه دارد.

محمدعلی باقری اظهار کرد: شهدای ما از نسل پاکی و دلدادگی هستند و همه ما باید ضمن بزرگ‌داشت نام و یادشان، تکریم از خانواده شهدا را در دستور کار قرار داده و در بزرگداشت ارزش‌ها تلاش کنیم.

وی با بزرگ‌داشت نام و یاد پنج شهید مدافع حرم شهرستان نکا شهیدان عبدالرحیم فیروزآبادی، محمدتقی سالخورده، حسین مشتاقی، سعید کمالی‌کفراتی، ابراهیم عشریه و همه شهدای مدافع حرم گفت: تازمانی که این روحیه ایثارگری در جامعه و برای اسلام و اهل بیت(ع) وجود داشته باشد هیچ دشمنی نمی‌تواند فکر تعرض به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی را داشته باشد.

وی ادامه داد: خون پاک و ارزشمند شهدا، پشتیبان انقلاب اسلامی است و انقلاب ما را بیمه کرده است و اقتدار و عظمت و امن‌ترین کشور است که به برکت وجود خون پاک شهدا ایجاد شده است و در ادامه راه شهدا، مهم‌ترین وظیفه ما ولایت‌مداری و حرکت در مسیر شهدا است.

به گزارش فارس، امروز همه مادران و پدران شهید و خانواده های بزرگ شهدا و همه مردان و زنان شهر ما آمدند تا اعلام کنند تا پای جان پای ارزش‌ها ایستاده‌اند و برخی مشکلات خرد و کلان جامعه آنان را از ادامه راه بلند این انقلاب باز نخواهد داشت.

و اما این روزها چشم انتظاری مادران شهید برای فرزندان شهیدش تمامی ندارد و چه بسیار شهیدانی که مردند اما فرزندشان نیامد و تا آخرین لحظات چشمش به در و نگاه پسرشان بود و یادمان باشد آرامش امروز ما در گرو خون‌های همه شهدایی است که از همه هستی خود گذشتند تا ما بیدار باشیم و در گمنامی فراموش‌شان نکنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها