وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یزد:
وزیر کار و رفاه اجتماعی در یزد اظهار کرد: جهت‌گیری در خصوص اعطای تسهیلات باید درست‌تر شود با این وجود در برخی از استان‌ها پرداخت تسهیلات بالاتر از انتظار بوده که هدف ما در تثبیت شغل و ایجاد شغل جدید محقق شده است.
کد خبر: ۸۸۴۴۱۵۲
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست انعقاد تفاهم‌نامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار(تکاپو) یزد اظهار کرد: جهت‌گیری در خصوص اعطای تسهیلات باید درست‌تر شود با این وجود در برخی از استان‌ها پرداخت تسهیلات بالاتر از انتظار هم بوده که هدف ما در تثبیت شغل و ایجاد شغل جدید محقق شده است.

علی ربیعی با بیان اینکه تمام جهت‌گیری‌ها در این سه سال پایین آوردن نرخ تسهیلات بوده است، افزود: واقعاً کار با این نرخ بسیار سخت است و کسی که با در این شرایط پول خرج می‌کند واقعاً دلباخته کشور است.

وی ادامه داد: امسال سعی کردیم در بخش مالیات و تأمین اجتماعی با صنعت همکاری داشته باشیم و این خصوص بخشنامه‌هایی نیز امضا شد و آمادگی داریم جلسه‌ای نیز در این خصوص در استان یزد داشته باشیم.

ربیعی عنوان کرد: دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی توانست در سال گذشته، به تعادل برسد و امسال سال شکوفایی و جهش در این زمینه است.

وی با بیان اینکه اگر نرخ رشد پایین بیاید کیفیت رشد ما بسیار بهرت خواهد بود، تصریح کرد: امسال رشد دو رقمی را داریم تجربه می‌کنیم، عده‌ای نشستند و می‌گویند که دولت کم کاری کرده است و می‌خواهند از هر چیزی، هیچ بسازند اگر اینگونه بوده است پس چگونه به این میزان رشد رسیدیم.

ربیعی افزود: رشد صنعت در 10 سال اخیر هیچ‌گاه مثبت نبوده است اما اکنون به آن رسیده‌ایم اما متأسفانه هر چه جلو می‌رویم فضای یأس و ناامیدی را در کشور ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش 3 درصدی نرخ مشارکت در کشور گفت: این موضوع نشان‌دهنده امیدواری مردم است و دولت توانسته با اقدامات و تدبیر خود به رشد دو رقمی و کاهش تورم برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کاهش قدرت خرید مردم و ایجاد اشرافیت از جمله مواردی است که در مورد دولت عنوان می‌شود، ادامه داد: در این دوره ما با افزایش 30 درصدی قدرت خرید مردم مواجه بودیم و در حالی که بازنشستگان در سال 92، 20 هزار میلیارد تومان مستمری دریافت می‌کردند دریافتی آنها در سال گذشته به 42 هزار میلیارد تومان است.

ربیعی با بیان اینکه تغییر شاخص‌ها تنها 9 دهم درصد نرخ بیکاری را تغییر می‌دهد، افزود: هر سال یک میلیون و 250 هزار نفر نیرو وارد بازار کار می‌شود که 800 هزار نفر از آنها را افراد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

وی با مقصر دانستن دولت قبل در ایجاد بیکاری در کشور گفت: دلیل بیکاری در کشور این است که سال‌ها شغل ایجاد نشد، بیکار تجمیعی وارد این دوره شد و ما بنا را بر تثبیت شغل گذاشتیم.

ربیعی با اشاره به تثبیت شغل در بخش کشاورزی گفت: در سال 92، 3 هزار میلیارد تومان خرید گندم انجام می‌شد که این میزان در سال 95 به 15 هزار میلیارد تومان رسید و همچنین در این دوره با افزایش 500 درصدی سرانه دفترچه بیمه روستاییان مواجه بودیم.

وی گفت: امسال را سال رونق مسکن قرار می‌دهیم و برنامه‌هایی را برای تحقق این موضوع در دستور کار داریم و جلسه ای نیز در ستاد اقتصاد مقاومتی به این موضوع اختصاص می‌یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: ما 10 سال فرصت داریم تا به قدرت اول منطقه تبدیل شویم در سایه عقلانیت، سخت کوشی، حرف و کار درست و اجماع با همه به دست می‌آید.

وی در پایان وعده داد: نرخ بیکاری را در استان یزد 0.8 درصد بهبود می‌دهیم.

ارسال نظرات