حجت الاسلام دهقانی: جنگی که امروز دشمن به آن دل بسته، جنگ اقتصادی، تحریم و فشارهای اقتصادی است.
کد خبر: ۸۸۴۴۱۴۹
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بهاباد به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: چندین سال است که مقام معظم رهبری بر روی اقتصاد تاکید بسیار ویژه‌ای دارند.

خطیب جمعه بهاباد با اشاره به جنگ فرهنگی و شبیخون فرهنگی دشمن گفت: جنگی که امروز دشمن به آن دل بسته، جنگ اقتصادی، تحریم و فشارهای اقتصادی است.

دهقانی با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت محصولات داخلی گفت: مردم و مسئولان هم باید به مصرف تولید داخل توجه ویژه‌ای داشته باشند تا زمینه افزایش تولید فراهم شود.

وی افزود: در عین حالی که مردم باید نسبت به مصرف تولید داخل توجه داشته باشند، تولید کنندگان هم باید تمام تلاش خود را برای افزایش کیفیت تولیدات به کار ببندند.

دهقانی ادامه داد: در صورتی که ملت و مسئولان ما در تمام حوزه‌ها به ویژه اقتصاد اتحاد قوی داشته باشند، به راحتی زمینه پیشرفت اقتصادی کشور به گونه‌ای فراهم می‌شود که دشمن نتواند هیچ آسیبی به اقتصاد کشور وارد کند.

امام جمعه بهاباد با اشاره به حمله آمریکا به سوریه گفت: این حمله با بهانه مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و در واقع با هدف کمک به داعشی‌ها انجام شده است.

وی به سالروز ولادت با سعادت حضرت علی علیه السلام و آغاز ایام البیض ماه رجب اشاره کرد و افزود : حضرت علی (ع) خود شخصیتی بود که به اعتکاف اعتقاد خاصی داشت و همراه پیامبر دراعتکاف نیز شرکت میکرد وخود شخصیتی بود که حافظ و نگهبان تمام زحمات پیامبر اسلام بود .

حجت الاسلام دهقانی با بیان اینکه حضرت علی (ع) خواستار اجرای عدالت در جامعه بشری بودگفت : حضرت علی علیه السلام شخصیتی بود که میگفت باید در جامعه عدالت اجرا شود وهرگز زیر بار مکر و حیله شیاطین نمی رفت .

وی با اشاره به 20 فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه هسته‌ای تصریح کرد: این روز به‌عنوان روز اقتدار و توانمندی ما در دنیاست زیرا دانشمندان بزرگ هسته‌ای ما توانستند در دنیا توان شیعه و اسلام را به نمایش بگذارند .

حجت الاسلام دهقانی فناوری هسته‌ای را نماد جهاد، استقامت، اعتماد به توانمندی‌های داخلی و پیشرفت یک کشور عنوان کرد و افزود: مسئله هسته‌ای ایران بهانه‌ای است برای دشمن تا در سایه فناوری هسته‌ای اهداف شوم خود که همان مخالفت با وجود جمهوری اسلامی است را به اجرا درآورد.

وی با اشاره به ولادت باسعادت امام جواد(ع) گفت: ائمه اطهار همگی نور ی هستند که با عنایت خاص الهی در جامعه بشری نورافشانی میکنند .

امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه امام جواد (ع) در سن 8 سالگی به امامت رسیدند گفت : حضرت امام جواد در سن 8 سالگی به امامت رسیدند و در سن 25 سالگی توسط دشمنان به شهادت نائل آمدند.

امام جمعه بهاباد در خطبه اول نماز با تفسیر سوره فتح به مسئله فرهنگ اشاره کرد و افزود : دو فرهنگ در جامعه وجوددارد یکی فرهنگ اسلام ناب محمدی که دعوت به آرامش و کنترل غرائض و نفسانیات دارد ودیگری فرهنگ شیطان و شیطان صفتان که برخواسته از تعصب جاهلی است.

میلاد با سعادت حضرت علی اصغر (ع) ، وفات حضرت زینب (س) و شهادت امیر سپبهد صیاد شیرازی و وقوع زمین لرزه در استان خراسان رضوی و وجود ریزگردها در استان کرمان از دیگر موضوعاتی بود که مورد بحث حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه بهاباد قر ار گرفت

ارسال نظرات