خبرهای داغ:
استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به هماهنگی‌های​ به عمل آمده بین وزارت کشور ایران و عراق، تردد زائران در اربعین حسینی از مرز خسروی حتمی است.
کد خبر: ۸۸۴۴۰۸۶
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، اسداله رازانی در جلسه ستاد هماهنگی زائران اربعین حسینی(ع) که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌های​ به عمل آمده بین وزارت کشور ایران و عراق، تردد زائران در اربعین حسینی از مرز خسروی حتمی است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی استان در این فرصت باقی مانده به اربعین زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنند، گفت: دو دولت ایران و عراق تصمیماتی مبنی بر تامین امنیت لازم در استان دیالی عراق برای تردد زائرین اربعین از مرز خسروی اتخاذ کردند.

 رازانی با بیان اینکه اشاره خوشبختانه شهرستان قصرشیرین دارای امکانات و مراکز اقامتی و راه‌های دسترسی مناسبی است، افزود: مرز خسروی با توجه به داشتن امکانات و گمرک از موقعیت خوبی برای تردد زائران برخوردار است و دارای امکانات بیشتر از مرز مهران است اما باید زیرساخت‌هایی از قبیل احداث پارکینگ، گیت‌ها و ودیگر امکانات لازم فراهم شود.

وی با بیان اینکه اکنون در مرز خسروی 24 گیت گذرنامه وجود دارد، بیان کرد: اما این تعداد کافی نیست و باید این گیت‌ها افزایش یابد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر در نظر گرفتن مکانی در نزدیکی شهرستان قصرشیرین به مساحت 60 تا 100 هکتار برای احداث پارکینگ گفت: دستگاه‌های مربوطه موظف هستند که امکانات مورد نیاز را برای تسریع این امر در اختیار فرمانداری و شهرداری قصرشیرین قرار دهند.

وی با اشاره به ضرورت رفع سریع مشکلات موجود در سیستم روشنایی مسیر قصرشیرین و خسروی گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان موظف است که پیگیری‌های​ لازم را در این خصوص انجام دهد.

استاندار کرمانشاه افزود: در این راستا دستگاه‌های​ اجرایی باید پیگیری‌های لازم را برای جذب اعتبارات مورد نیاز برای ایجاد امکانات در مرز خسروی از طریق وزارتخانه ها و ستاد مرکزی اربعین کشور انجام دهند.

ارسال نظرات