امام جمعه اردکان ضمن تأکید بر عمل به قانون در انتخابات گفت: اگر مسئولی بخاطر حزب و جناح خود قانون را زیر پا بگذارد قطعا به ملت خیانت کرده است.
کد خبر: ۸۸۴۴۰۷۲
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک ولادت امام جواد(علیه السلام) به بیان گوشه هایی از زندگی و فضائل آن حضرت پرداخت.

وی همچنین با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت امیرالمؤمنین حضرت علی(علیه السلام) اظهار داشت: ما افتخار می کنیم که شیعه حضرت علی(علیه السلام) هستیم و با تمسک و چنگ زدن به ریسمان ولایت می توانیم در دنیا و آخرت سعادتمند بشویم.

اعتکاف، راه مقابله با تهاجم فرهنگی و نوعی مبارزه و جهاد مقدس است / حضور در جمع معتکفین را غنیمت بدانید

امام جمعه اردکان با اشاره به ایام البیض و آغاز مراسم معنوی اعتکاف گفت: اعتکاف فرصت خلوت با خداوند است و همه باید از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: اعتکاف بخصوص برای جوانان آثار و برکات زیادی دارد و جوانی که در اعتکاف مزه ایمان و راز و نیاز با خدا را بچشد و لذت عبادت خداوند پای دندانش بنشیند و لذت حرف زدن و انس با خدا را لمس کند دیگر به سادگی حاضر نیست این ایمان را از دست بدهد و سراغ لذت های پفکی و ظاهری برود.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر اظهار داشت: در زمان ما که ایمان مردم و جوانان مورد هجمه است یکی از راه های مبارزه و مقابله با تهاجم فرهنگی اعتکاف است.

وی تصریح کرد: امروز ترویج و تبلیغ برنامه معنوی اعتکاف نوعی مبارزه و جهاد مقدس است.

امام جمعه اردکان گفت: مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده اند که اجتماع بزرگ جوان ها در اعتکاف، در دعای عرفه و در شبهای قدر یکی از برکات و رویش های این نظام و انقلاب است و باید حفظ بشود.

وی از همه مردم خواست که با حمایت خود جوانان را برای شرکت در این مراسم معنوی تشویق کنند و آنهایی که نمی توانند معتکف بشوند حضور در جمع معتکفین را غنیمت بدانند و بویژه در روز آخر در مراسم اعمال ام داوود شرکت نمایند.

بنیاد مسکن صدقه جاریه حضرت امام خمینی(ره) است

حجت الاسلام والمسلمین شاکر در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب 100 امام گفت: مقام معظم رهبری بنیاد مسکن را یکی از برکات مستمر و صدقه جاریه امام راحل نامگذاری کرده اند.

وی با تقدیر از خادمین این عرصه افزود: امروز هم بنیاد مسکن طرح های خوبی را در روستاها و مناطق محروم در دست اجرا دارد.

اگر مسئولی بخاطر حزب و جناح خود قانون را زیر پا بگذارد قطعا به ملت خیانت کرده است / رأی مردم حق الناس است

خطیب نماز جمعه اردکان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به شروع مراحل اجرایی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اظهار داشت: تأکید ما به همه مسئولین و همه مردم چه در مراحل اجرایی، چه در نظارت، چه در تبلیغات و چه در تأیید صلاحیت ها، اجرای دقیق قانون با بی طرفی کامل است.

وی تصریح کرد: اگر خدای نکرده مسئولی در این امور بخواهد جناحی و سیاسی عمل کند و بخاطر حزب و جناح خود قانون را زیر پا بگذارد قطعاً به یک ملت خیانت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر افزود: رأی مردم حق الناس است و خیانت به این حق الناس هم گناه بزرگ و نابخشودنی است.

وی افزود: همه مسئولان باید به مُرِّ قانون عمل کنند و بعد هم همه باید از قانون و از نظر مردم هرچه انتخاب کردند تمکین کنند معنای دموکراسی و معنای مردم سالاری همین است.

امام جمعه اردکان گفت: اگر کسی تمکین نمی کند هرچقدر هم فریاد قانون مداری بزند معلوم است که فقط حرف است و باید در میدان عمل همه ما به قانون تمکین کنیم و صلاح این مملکت و مردم را به دست خود مردم بسپاریم.

وی ابراز امیدواری کرد که انشاالله نتیجه این انتخابات هم در ریاست جمهوری و هم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای ملت ما خیر باشد.

گرامیداشت سالگرد شهادت آیت الله سید محمدباقر صدر و خواهر ایشان بنت الهدی و گرامیداشت سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی و شهید آوینی از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آنها اشاره کرد.

ارسال نظرات