امام جمعه هرات مطرح کرد:

اعتکاف، راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن/تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو توسعه تولید داخلی و توجه به اشتغال است

امام جمعه هرات با دعوت از تمام جوانان و مردم خاتم برای حضور پرشور در مراسم معنوی اعتکاف خاطر نشان کرد: حضور در مراسم اعتکاف فرصتی بزرگ برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.
کد خبر: ۸۸۴۴۰۷۱
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم؛ خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته، نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش کرد.

حجت الاسلام جعفری گفت: بهترین پس‌انداز و ذخیره و توشه برای روز مبادا، قیامت، آخرت و روزهای سخت حساب و کتاب به فرموده قرآن، تقوا است.

جعفری افزود: اسلام،قرآن،پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت وسایلی هستند که ما رو به خداوند نزدیکتر می کنند.

خطیب جمعه هرات با اشاره به فرارسیدن ماه رجب افزود: این ماه بهترین فرصت برای کسب معنویت و نزدیکی به خداو آماده شدن برای ماه مبارک رمضان است.

جعفری ماه رجب راماه تشبه به امیرالمؤمنین(ع) دانست و خاطرنشان کرد: همگی بایددنبال ایشان حرکت کنیم و هدفهاى ایشان را دنبال کنیمو در همه ابعاد چه از نظر سیاسی،عبادی و پرهیزگاری از امام علی (ع) الگو بگیریم.

جعفری ادامه داد: جوانان باید از فضلیت ماه رجب بهترین بهره وری را داشته باشند و از این ماه در جهت خودسازی قدم برداند.

وی با دعوت از تمام جوانان و مردم خاتم برای حضور پرشور در مراسم معنوی اعتکاف خاطر نشان کرد: حضور در مراسم اعتکاف فرصت بزرگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

خطیب نماز جمعه هرات در خطبه دوم با اشاره به شعار سال(اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال) اظهار داشت:اگر میخواهیم کشوری مستقل و قوی داشته باشیم باید اقتصادمان را قوی کنیم و نامگذاری‌های مقام معظم رهبری مبتنی بر اولویت‌ها و ضرورت‌های کشوربوده و تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو توسعه تولید داخلی و توجه ویژه به اشتغال خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه هرات با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت:در انتخابات باید مردم به کسانی رای بدهند که شجاع، کارآمد و دلسوز باشند و بتوانند نیازهای جامعه امروزی را برطرف کنند.

جعفری گفت: از دیگاه امام علی (ع) کسی که در راس حکومت اسلامی قرار میگیرد باید در وهله اول خداگراباشد و در همه کارها به یاد خداوند باشد،حامی دین باشد و مخالف هوای نفس،توجه به نماز و یاد مرگ،ساده زیست باشد و از سرمایه داری و رفاه زدگی بپرهیزد.

وی افزود: مردم باید در انتخابات هوشیار باشند و کسی را به ریاست جمهوری برگزینند که پایش را جای پای امام علی(ع) بگذارد و معیارهای ایشان را در حکومت دنبال کند.

حجت الاسلام جعفری در پایان با اشاره به 20 فروردین سالروز قطع رابطه سیاسی آمریکا با ایران اشاره و اظهار داشت:نتیجه قطع رابطه با آمریکا ثمرات و دستاوردهای خوبی برای ایران داشت ایران اسلامی توانست با اتکای به خداوند متعال گام های بلند و مهمی در جهت خود کفائی بردارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار