امام جمعه يزد با اشاره به اينكه امسال اقتصاد مقاومتي از دريچه توليد و اشتغال مورد توجه قرار گرفته است، گفت: افزايش كيفيت توليد محصولات و استفاده از نخبگان جوان راهكار تحقق اقتصاد مقاومتي است.
کد خبر: ۸۸۴۴۰۶۸
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، امام جمعه یزد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه بهار طبیعت نیز از راه رسیده و با ماه‌های خوب و پربرکت خداوند متعال مصادف شده است اظهار کرد: در این فصل که فصل تحول طبیعت است، خوب است که تحولی نیز در اعمال و رفتار خود ایجاد کنیم و در ارتباط با خدا و انجام عبادت جدی‌تر باشیم، به مردم خدمت کنیم و خدمات جدید به آنها ارائه دهیم.

وی با اشاره به ایمکه همه باید خدمت بی منت و غمخواری مردم را از امیرالمومنین، حضرت علی (ع) یاد بگیریم افزود: اگرچه نمی‌توان مانند امیرالمومنین بود اما می‌توان در این راه تلاش شود و کاهلی و تنبلی را از خود دور کنیم و همه ما مسئولان باید این معنا را به خودمان بفهمانیم که به فکر مردم به ویژه فقرا باشیم.

آیت الله ناصری با اشاره به شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین شده است، تصریح کرد در این زمینه به مسؤولان و وزرایی که به استان یزد سفر کردند، اعلام کردم که اگر در صدد تحقق رهنمودهای رهبری و شعار امسال هستید، ضمن استفاده از نخبگان و جوانان و ظرفیت‌های بسیار خوب آنها، باید کیفیت تولید محصولات داخلی را بالا ببرید.

خطیب جمعه یزد عنوان کرد:اگر این اتفاق رخ دهد، فروش محصولات نیز بیشتر خواهد شد و فروش بیشتر، تولید بیشتر و ایجاد شغل بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیا ناینکه در کشور خود توسط صنعتگران ایرانی بهترین پوشاک تولید می شود خاطرنشان کرد: اگر گروهی متخصص و نخبه، تولید در واحدهای تولیدی استان و به تبع آن کشور را رصد کنند و راهکارهای ارتقاء کیفیت تولید را آموزش دهند، دیگر نیاز به پوشاک ترکیه‌ای نیست.

امام جمعه یزد ابراز کرد: برای تحقق شعار امسال باید فرهنگ جدیدی در بین تولیدکنندگان و بانک‌ها ایجاد شود و آن چشم‌پوشی از سودهای بیشتر است زیرا وقتی به دنبال سود بیشتر باشند، کیفیت کار را پایین خواهند آورند و محصول بی‌کیفیت به سرعت بازار خود را از دست می‌دهد.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه اگر کالای با کیفیت با سود کم تولید شود، خرید مشتریان مداوم می‌شود و این امر سبب رونق روزافزون واحدهای تولیدی فعال در زمینه‌های مختلف بود ادامه داد: باید تولیدکنندگان به این باور برسند که نگاه سودمحورانه به تولید نداشته باشند که اگر اینگونه باشد، سود خود به خود به واحدها سرازیر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: شوراها به هیچ وجه مرکز فعالیت سیاسی نیستند بنابراین افراد سیاسی نیز به درد کار شوراها نمی‌خورند چراکه در قانون هم هیچ وظیفه سیاسی و حزبی برای اعضای شورای شهر تعریف نشده است.

وی افزود: تمام فعالیت‌های اعضای شورای شهر اجتماعی است بنابراین باید افرادی وارد شورای شهر شوند که بتوانند به عمران و آبادانی شهر بپردازند.

امام جمعه یزدبر لزوم خودداری از محله‌گرایی در انتخابات شوراها تأکید کرد و افزود: اعضای شورای شهر و افرادی که کاندیدا می‌شوند باید برای رضای خدا کار کنند و درگیر تعلقات حزبی و گروهی و محله‌ای نباشند.

امام جمعه یزد در مورد انتخابات ریاست جمهوری نیز بیان کرد: این انتخاب نیز بسیار خطیر است وفردی که برای ریاست جمهوری انتخاب می‌شود نیز باید برای رضای خدا، خدمت به مردم و سربلندی کشور تلاش کند وابتدا باید به فکر حل مسائل و مشکلات داخل کشور باشد.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خودمردم را به دعا و عبادت در ماه رجب توصیه کرد و خاطرنشا کرد: در این ماه درهای رحمت خدا به سوی مؤمنان باز است و همگان باید برای بهره‌مندی از فیوضات این ماه تلاش کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه توجه و تبعیت از هوای نفس باعث گمراهی و دوری از خدا می‌شود، اظهار داشت: توجه به هوای نفس و شهوت و دست اندازی به بیت المال باعث دوری انسان از خدا و گمراهی وی می شود پس انسان همواره باید به نفس خود خطاب و عتاب کند.

ارسال نظرات