نفوذ خائنانه در ایران با مهر تایید بر سند 2030؛

مخالفت جامعه زنان پایتخت معنوی جهان اسلام علیه سند توسعه پایدار

سند نفوذ خائنانه ۲۰۳۰ جهت اقدام عملی همه کشورها برای تحقق حکومت یکپارچه در سازمان ملل به حاضران ارائه شد و در مدت کوتاهی بعد از آن، ۳۰ کارگروه­ تخصصی این سند با مدیریت دفتر یونسکو در ایران بدون اطلاع­رسانی به مجلس یا شورای عالی انقلاب فرهنگی سند ملی آموزش توسعه ۲۰۳۰ را آماده نمودند، این سند که از آن با عنوان نفوذ خائنانه یاد می شود تا کنون از سوی جامعه ی زنان با مخالفت هایی همراه بوده است.
کد خبر: ۸۸۴۴۰۵۳
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، ۴ مهرماه سال گذشته (مطابق با ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۵ ) بود که سازمان ملل متحد «سند توسعه پایدار ۲۰۳۰» را در اجلاس ریو+۲۰ و در چارچوب جدیدی برای توسعه جهانی مطرح کرد که توسط  ۱۹۳۳۳ عضو مجمع عمومی این سازمان از جمله ایران به تصویب رسید.
آرمان های این سند بر مبنای آرمان های «توسعه هزاره» بنا شده اند که در سپتامبر سال ۲۰۰۰ جهان را حول دستور کاری ۱۵ ساله بسیج کرد تا فقر را مهار کند و این سند توسط ۱۸۹ کشور پذیرفته شد و ۱۴۷ نفر از سران سیاسی آن را امضا کردند و بر اساس گزارشات سازمان ملل سه هدف از هشت هدف آن پیش از موعد مقرر (سال ۲۰۱۵) محقق شده است ولی به دلیل اجرایی نشدن سایر اهداف بر اساس مقتضیات زمانی، تعدادی هدف جدید به همراه اهداف عملی نشده برنامه قبل در سند قرار گرفت.
اهداف توسعه هزاره (به صورت مخفف: MDGs) در واقع هشت هدف مشترک هستند که در سال ۲۰۰۰ در سازمان ملل بر سر آن‌ها توافق شد. این اهداف که «بیانیه هزاره» مشهور است و در سپتامبر ۲۰۰۰، توسط ۱۸۹ کشور پذیرفته شد و ۱۴۷ نفر از سران سیاسی آن را امضا کردند، باید تا سال ۲۰۱۵ تامین می شد!
این هشت آرمان به ۲۱ هدف که با ۶۰ شاخص قابل سنجش اند، تجزیه می شد و ایران یکی از امضا کنندگان بیانیه بود و بر این اساس آرمان سوم آن یعنی «گسترش و ترویج برابری جنسیتی و توانمند سازی زنان» در ایران مورد توجه فعالان فمنیستی حقوق زن قرار گرفت.
در این سند نیز مانند «سند توسعه هزاره» بهبود شرایط زنان و دختران به صور خاص مد نظر قرار گرفته و در بند پنجم از آرمان های سند آمده است: «تامین برابری جنسی و توانمند کردن همه زنان و دختران»
برابری جنسیتی یا عدالت جنسیتی؟
همانطور که اشاره شد، «تامین برابری جنسی و توانمند کردن همه زنان و دختران» بند پنجم آرمان های «سند توسعه پایدار» است که می توان گفت به طور ویژه مورد توجه سازمان ملل قرار گرفته است و این «سند» به امضای رئیس جمهور کشورمان، حسن روحانی نیز رسیده است در حالی که مفهوم برابری جنسی که مورد نظر سازمان ملل است با آموزه های اسلامی اختلاف دارد و قابل پذیرش نیست، و اصطلاحی که اسلام در مقابل آن تعریف کرده است، به نام «عدالت جنسیتی» است که متاسفانه رئیس جمهور با وجود تحصیلات حوزوی، در این نشست بدون عنوان این موضوع و یا حتی اعتراضی و یا الزام به تدوین پیش شرطی بر این بند، این سند را امضا کرده است!
اشکالات محتوایی سند ملی آموزش ۲۰۳۰
در ادامه مهم‌ترین اشکالات محتوایی سند ملی آموزش ۲۰۳۰ عبارتند از اینکه:
در چارچوب عمل آموزش ۲۰۳۰ ذکر شده که هدف از آموزش در این سند «ابزاری جامع و حیاتی برای ترویج مردم سالاری، حقوق بشر، ارتقای شهروندی جهانی، بردباری و مشارکت مدنی و توسعه پایدار می‌باشد.»  پس از این بی‌توجهی به اسناد بالادستی جمهوری اسلامی ایران، آموزش مفاد حقوق بشر سازمان ملل (براساس مبانی فکری کاملاً سکولار) در کتاب‌های درسی مدارس و دانشگاه‌ها، ارائه «ملاک‌های توسعه سازمان ملل»، «آموزش‌های جنسی»، «ترویج فرهنگ صلح و نبود خشونت» در آموزش‌های «رسمی»، «غیررسمی» و «آزاد» و موارد بسیار  دیگری که در این ستون نمی‌گنجد.
همچنین مطابق «سند ملی آموزش ۲۰۳۰ ج. ا. ا» دولت موظف است به طور مستمر و با فاصله‌های کوتاه، تمامی اطلاعات آموزشی از حیث منابع، محتواها، افراد آموزش‌دهنده و آموزش‌گیرنده و مکان‌های آموزشی را به سازمان ملل ارائه کند که این خود اطلاعات دقیق به سازمان ملل و از آن طریق به امریکا و مراکز براندازی نظام ارائه کردن است.
از این رو جامعه ی زنان به مخالفت با این سند بیانیه و طومار امضا کرده اند:
بیانیه جمعی از بانوان فرهیخته پایتخت معنوی جهان اسلام، مشهد مقدس
در بخشی از این بیانیه آمده است:«ما جامعه زنان پایتخت معنوی جهان اسلام در مشهد مقدس به انواع کنوانسیون­ ها و معاهدات بین المللی که آشکار و پنهان به بهانه دفاع از جایگاه و حقوق زنان، هر از چند گاهی هویت زنانه و شخصیت انسانی و متعالی بشر را با شعارهای برابری و عدالت جنسیتی به قربان­گاه می­برند معترضیم و از این­که مهمترین هسته تشکیل دهنده جامعه که خانواده است و مهد پرورش انسان­ های مولد و جامعه ساز است، مورد غفلت قرار گیرد فریاد اعتراض داریم.»
سند نفوذ خائنانه به خانواده ایرانی را نمی پذیریم
زنان و مردان کرمانی نیز با  امضاء طومار خواستار اصلاح برنامه ششم توسعه و لغو سند ۲۰۳۰ شدند تا اجازه ی نفوذ را به دشمنان اسلام و انقلاب ندهند.
باید دید شورای عالی انقلاب فرهنگی  تا چه میزان به درخواست هاو اعتراضات مراجع ، علما و اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه ها توجه نشان می دهد و با توجه به  بیانیه ها،اسناد و کنوانسیون ها و معاهدات بین المللی که آشکار و پنهان به بهانه دفاع از جایگاه و حقوق زنان، رفع فقر و استیفای حق مردم، هر از چند گاهی هویت زنانه و شخصیت انسانی و متعالی بشر را با شعارهای برابری و عدالت جنسیتی به قربانگاه می برند تا چه اندازه حساسیت نشان می دهد.
از این رو خواهانیم تا شورای فرهنگی اجتماعی بانوان شورای عالی انقلاب فرهنگی  بر اساس چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران حرکت نمایند و از قبول هر تعهدی نسبت به سازمانهای بین المللی که باعث به خطر افتادن منافع ملی، اسلامی و ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است پرهیز نمایند و از نفوذ دشمنان قسم خورده انقلاب با بررسی دقیق آن پیشگیری نمایند
.
انتهای پیام/
  


زنان کویر

ارسال نظرات