خبرهای داغ:
جهانگیری در خوزستان:

۷۰۰ هزار نهال در خوزستان غرس شده است

معاون اول رئیس جمهور گفت: برای مهار ریزگردها با منشا داخلی در استان خوزستان تاکنون ۷۰۰ هزار نهال در مناطق استان غرس شده است.
کد خبر: ۸۸۴۳۹۹۲
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
اسحاق جهانگیری پیش از ظهر دیروز در حاشیه بازدید از طرح های بیابان زدایی در خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مسائلی که به صورت جدی بخشی از کشور به ویژه استان خوزستان با آن درگیر هستند، بحث ریزگردها است. حتی مردم استان های ایلام و لرستان نیز طی سال های اخیر به وسیله این ریزگردها آزار دیده اند.

وی افزود: ریزگردها دو منشأ دارند. که یکی از آنها خارجی است و از سمت کشورهای عراق و عربستان وارد کشور می شوند و باید آن را با گفتگوهای بین المللی و مذاکرات در سازمان ملل پیگیری و راهکارهایی برای حل آن ارائه داد.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: مشکلات ریزگردها با منشأ خارجی باید با گفتگوهای دوجانبه با کشورهای منشأ و منبع اصلی ریزگردها حل شود که وزارت امور خارجه و سازمان محیط زیست مشغول انجام این کار و مذاکره هستند که امیدوارم نتیجه بخش باشد.

جهانگیری بیان کرد: بخشی از کانون های ریزگردها در داخل کشور است مخصوصا اینکه سال گذشته در اهواز مردم استان خوزستان و به طور مشخص شهر اهواز را اذیت کرده و حتی در برخی مواقع منجر به قطعی آب و برق هم شد.

وی عنوان کرد: دولت به صورت کامل بسیج شده تا منشأ داخل کشور ریزگردها را شناسایی و با روش های علمی آن را متوقف و مبارزه لازم را داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: یکی از کارهایی که کمترین ضرر را داشته و هزینه کمتری نسبت به سایر روش ها داشت نیز طرح کاشت نهال بود که بیابان ها و کانون هایی که فوق بحرانی و منشأ اصلی است را شناسایی و تحت پوشش می دهد.

جهانگیری ادامه داد: کار بسیار مهمی در این ایام انجام شده و جهاد کشاورزی مثل دوران دفاع مقدس یک بار دیگر دوباره درخشید. در این زمینه وزارت جهاد یک طرح جهادی بسیار خوبی را اینجا انجام و به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.

وی اضافه کرد: تمامی امکانات را برای انجام این طرح بسیج و حتی کانالی از کارون هم در حال حفاری است تا آب موردنیاز را به این دشت ها و مراکز کانون اصلی منتقل کنند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در عین حال نیز بحث درختکاری را داریم که ۷۰۰ هزار نهال تاکنون غرس شده است. امیدوار هستم که این کارهای انجام شده با کمک مردم سرعت بیشتری بگیرد، هرچند به هر حال مردم روی برخی از اراضی این منطقه مالکیت و ادعا دارند که باید حقوق آنها هم رعایت شود.

جهانگیری تاکید کرد: مردم باید اطمینان پیدا کنند که دولت نمی خواهد به قیمت حل یک مشکل در مقابل مشکلی دیگر هم برای آنها ایجاد کند. تمام حق و حقوق قانونی مردم را رعایت می کنیم و امیدوارم بتوانیم برای بخشی از روستاهایی که در این منطقه قرار گرفتند و از برخی امکانات رفاهی مثل آب آشامیدنی و جاده و یا حتی آب کشاورزی محروم هستند، فکر و راهکاری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: ریزگردها بهانه ای شد تا حضور بیشتری در منطقه پیدا کرده و برای همین می توان مشکلات روستاها را به صورت جدی تری حل کنیم تا مردم ماندگاری بیشتری در این روستا داشته، جوانان کار مناسبی پیدا کنند چون این مسئله اولویت دولت است.

معاون اول رئیس جمهور در پایان گفت: قطعا همزمان با مبارزه با ریزگردها به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی می کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها