تروریست های داعش در عملیات امروز خود در غرب موصل با شکست مواجه شدند.
کد خبر: ۸۸۴۳۹۶۸
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، از صبح روز گذشته دهها تن از عناصر تروریستی داعش حملات گسترده ای را با هدف محاصره و سپس اشغال مجددشهر بیجی و مناطق نفت خیز در شمال استان صلاح الدین آغاز کردند. تروریست ها حملات خود را از دو محور الحراریات در شمال شرق شهر بیجی و صحرای شهرک الصینی در شمال غرب شهر بیجی آغاز کردند.

در محور نخست، تروریست ها در حومه جنوب غربی رشته کوه های مکحول با 4 خودروی انتحاری علیه مواضع نیروهای بسیج مردمی عراق در منطقه الحراریات وارد عمل شدند. نیروهای عراقی موفق شدند در همان گام نخست، خودروهای انتحاری را قبل از رسیدن به مواضع خود منهدم کنند. در ادامه تروریست ها حملات زمینی خود را در این محور شروع کردند که در نهایت پس از حدود 6 ساعت درگیری نیروهای عراقی موفق شدند حملات را به طور کامل دفع و حدود 25 تروریست را به هلاکت برسانند.

در محور دوم، تروریست های مستقر در حومه شرقی منطقه «اربیل» در صحرای شهرک صینی حملات گسترده و غافلگیرکننده ای را علیه مواضع نیروهای بسیج مردمی آغاز کردند. نیروهای بسیج مردمی با وجود ناگهانی بودن حملات، موفق شدند بعد از حدود 4 ساعت و نیم درگیری حدود 18 تروریست را به هلاکت برسانند و حملات را به طور کامل دفع کنند.متاسفانه در این عملیات تعدادی از نیروهای بسیج مردمی به شهادت رسیدند.

یک منبع میدانی در شمال استان صلاح الدین در گفت وگو با مشرق  تایید کرد: هدف از عملیات تروریست ها در این محورمحاصره شهر نفت خیز بیجی و سپس اشغال  این شهر بود. وی افزود: تروریست ها همچنین قصد داشتند با اشغال شهر بیجی، عملیات را در بخش غربی شهر موصل متوقف کنند و همچنین محاصره همقطارانشان را در بخش شمال شرقی استان صلاح الدین و غرب استان کرکوک بشکنند و این مناطق را به شمال غرب استان صلاح الدین متصل کنند. این منبع میدانی خاطرنشان کرد: در صورت شکسته شدن  محاصره امکان فرار تروریست های محاصره شده به جنوب غرب استان نینوا و شمال شرق استان الانبار فراهم می شد.

منبع: مشرق
ارسال نظرات