حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی در یادواره شهدا مدافع حرم نکا:

جهاد مبارزه در زمینه فرهنگی و اقتصادی مقدس تر از در دوره دفاع مقدس است

هشت سال جنگ دفاع مقدس تمام شد اما مبارزه دشمنان در زمینه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ادامه دارد که باید حواسمان باشد و جهاد در این زمینه نیز پررنگ تر شود.
کد خبر: ۸۸۴۳۹۵۵
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷
به گزارش خیرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی عصر امروز در مراسم یادواره سرداران و 432 شهید شهرستان نکا و شهدای مدافع حرم استان در مصلای جمعه این شهر اظهار داشت: مردم مازندران و نکا در دفاع مقدس با فرهیختگی افتخار آفریدند و خط شکن جبهه‌ها بودند.

وی افزود: عنصر ترس در رزمندگان مازندران وجود نداشت و برای سرتاسر کشور این بچه‌ها الگو بودند.

ادیب یزدی با بیان اینکه ریشه تاریخ اسلام جنگ احد است؛ تصریح شهدای دفاع مقدس مانند شهدای بدر و شهدای مدافع حرم مانند شهدای جنگ احد هستند زیرا در بدر همه تشویق می‌کردند که جوانان و مردان به جنگ بروند اما در احد همه می‌گفتند برای چه می‌خواهی بجنگی،که در اهمیت این جنگ مقام معظم رهبری فرمودند جوانان چندین بار تاریخ جنگ احد را مطالعه کنند.

وی در ادامه گفت: شهدای مدافع حرم جایگاه رفیعی دارند چون در شرایطی به دفاع از حرم اهل بیت می‌پردازند که کسی آنان را اتشویق نمی‌کنند.

 ادیب یزدی گفت: شهدای مدافع حرم غیور مردانی هستند که با آنکه عوامل بازدارنده در زمینه رفاع زیاد بود اما نگاهی به این عوامل نکردند و وجودشان را فدای اسلام کرده تا جسارتی به حرم اهل بیت و حریم حضرت زینب(س) نشود.

وی بیان کرد: یک لحظه غفلت ممکن است فاجعه به بار آورد که باید حواسمان باشد که در این زمینه شهدا با بصیرت و چشم باز به دفاع از اسلام پرداختند و از فرمان امامشان فرمان بردند.

ادیب یزدی افزود: نباید بگذاریم اسلام غریب شود تکلیف را تشخیص دهیم و به تکلیف عمل کنیم اگر دفاع شهدای مدافع حرم نبود بایستی در استان‌های کشور می‌جنگیدیم.

وی افزود: زنده نگه داشتن حماسه خود نیز حماسه است که باید یاد و خاطر شهدا را زنده نگه داریم و جوانان امروز را بیشتر با آرمان و اهداف شهدا آشنا کنیم.

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی امام جمعه نکا نیز در این مراسم گفت: شهیدان در محضر خدا هستند و خدا همه جا است پس شهیدان همه جا نظاره‌گر اعمال و رفتار ما هستند.

وی افزود: در آستانه دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و اعضای شورا قرار داریم که باید هرکسی که انتخاب می‌شود پشت ولایت فقیه باشد و قدردان این ارزش‌ها و خون شهیدان باشد.

امام جمعه نکا تصریح کرد: نکا به برکت علم و فقاهت و عالمان پاسداران زیادی تحویل انقلاب و کشور کرد که باید قدردان شهدا و بزرگمردان تاریخ باشیم.

جعفر احمدی، فرماندار نکا نیز گفت: شهدا دلیرمردان و قهرمانان اصلی عرصه تاریخ هستند و امنیت امروزمان را مرهون مجاهدت‌ها و رشادت‌های شهیدان هستیم.

وی افزود: شهید طوسی از فرماندهان مقتدر و با درایت و با شهامت در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت و همه او را با دلیر مردی و شجاعت می‌شناسند.

فرماندار نکا با اشاره به نزدیک شدن سالروز حادثه خان طومان گفت: یاد و خاطره پاسداران شهید را گرامی می‌داریم و امیدواریم همه ما پیرو این دلیرمردان و از پاسداران واقعی حریم و حرم اهل بیت باشیم.

احمدی گفت: هشت سال جنگ دفاع مقدس تمام شد اما مبارزه دشمنان در زمینه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ادامه دارد که باید حواسمان باشد و جهاد در این زمینه نیز پررنگ تر شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار