مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور ناشی از سوء مدیریت‌ها است، گفت: دولت باید در پایان فرصت کاری خود بگوید که در حوزه اقتصادمقاومتی چه کرده و گزارش قابل دفاع ارائه دهد.
کد خبر: ۸۸۴۳۹۱۷
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸

حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اهمیت بحث اقتصاد و نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال» گفت: در چند سال اخیر شاهدیم که مقام معظم رهبری شعار سال را با اقتصادمقاومتی همراه می‌کنند و امسال را نیز با عنوان «اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری کرردند که این نشان از اهمیت بحث اقتصاد، معیشت، تولید و اشتغال دارد.

وی افزود: نتایج حوزه اقتصادی در بحث معیشت، تولید و اشتغال خود را به منصه ظهور می‌رساند. حتی در مباحث دین به بحث اقتصادی تاکید فراوان شده است و وضع قوانین دینی از جمله پرداخت زکات، صدقه، خمس و ... اهمیت این امر را به خوبی نشان می‌دهد.

موفقیت در حوزه اقتصادی لازمه رسیدن به استقلال سیاسی

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: دین اسلام بر این موضوع تاکید دارد جامعه برای استقلال سیاسی و رسیدن به ماهیت استقلال باید روی پای خود بایستد و به بیگانگان وابستگی نداشته باشد البته تعامل و روابط با دیگر جوامع را رد نمی‌کند و اگر بخواهیم در مسائل سیاسی استقلال خود را حفظ کنیم باید در عرصه اقتصادی عملکرد خوبی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به اینکه حوزه اقتصاد از جایگاه ویژه‌ای در حفظ استقلال سیاسی برخوردار است، گفت: دشمن هم به اهمیت حوزه اقتصاد به خوبی واقف هستند از این‌رو با تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی سعی دارند جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کنند.

تحریم‌‌ها علیه ملت ایران جدید نیست/تحریم‌ها زمینه‌ای برای وابسته کردن کشور 

وی یادآور شد: تحریم‌ها چیزی جدیدی نیست چراکه از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی وقتی دیدند منافع‌شان در ایران تامین نمی‌شود و از پیام انقلاب اسلامی به دیگر کشورهای جهان احساس وحشت کردند تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کردند به طوری که در جنگ تحمیلی حتی سیم‌خاردار هم به ما نمی‌دادند و هرچه جلوتر می‌رویم ابعاد تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی را وسیع‌تر می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: دشمن در جنگ نظامی علیه ملت ایران به نتیجه نرسید از این‌رو جنگ اقتصادی را همچنان در دستور کار خود دارد اما ملت ما ما ملتی شهیدپرور، همیشه در صحنه، مقاوم و انقلابی است که در جنگ نظامی مقاوم در برابر دشمن ایستاد و به پیروزی رسید و به این خاطر دشمنان نظام اسلامی از هجوم نظامی علیه ما بازماندند و تحریم‌های اقتصادی در ابعاد گسترده‌ای پیش گرفته‌اند تا ملت ما را به خود وابسته سازند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با تاکید بر اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات کشور اقتصادمقاومتی است، گفت: تنها راه برون رفت از تحریم‌های ظالمانه در حالیکه دشمن شمشیر را از رو بسته است عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق اقتصادمقاومتی است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصادمقاومتی گفت: اقتصادمقاومتی یعنی اقتصاد درون‌زا و استفاده بهینه از ظرفیت‌های داخلی؛ ایران کشوری دارای منابع سرشار و ذخایر طبیعی است که اگر این ظرفیت‌ها فعال شوند می‌تواند در بحث اقتصادی اثرگذار باشد ولی مدیریت می‌خواهد.

مشکلات اقتصادی کشور ناشی از سوء مدیریت‌ها است

حجت‌الاسلام رضوی‌راد افزود: متاسفانه در بحث مدیریت ضعیف عمل شده و دولت‌ها آنگونه که بایسته و شایسته است به وظیفه خود در این زمینه عمل نکردند و همین ضعف مدیریت‌ها تاثیر خود را در حوزه اقتصاد کشور نمایان ساخته است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله بیان کرد: اقتصادمقاومتی یعنی نگاه به داخل، یعنی به کارگیری نیروی انسانی که در کشور خوشبختانه نیروهای جوان آماده‌به‌کار، دارای تحصیلات و متخصص داریم و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد تا اقتصادمقاومتی محقق شود.

ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد

وی بر ارتباط میان دانشگاه و صنعت تاکید کرد و گفت: در کشور، دانشگاه‌ها و مراکز علمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گسترش چشمگیری داشته‌اند اما می‌بایست ارتباط میان دانشگاه و صنعت، دانشگاه با کشاورزی و... برقرار نیست. مراکز علمی ما دانش‌بنیان شده‌اند و اقدامات خوبی در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته است اما کافی نیست چراکه بایستی ورود جوانان به عرصه تولید و اقتصاد را به‌دنبال داشته باشند می‌طلبد تلاش کنیم تا با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان توانمند از نظر فکری و استفاده از ظرفیت‌ها و ذخایر طبیعی زمینه را برای رشد اقتصادی کشور فراهم سازیم. ورود جوانان به عرصه‌های صنعت، تولید، کشاورزی و غیره به‌معنای واقعی اقتصاد مقاومتی است.

برخی آقایان نگاه‌شان  هنوز به آمریکا و غرب است

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با تاکید بر اینکه ذات دشمن همیشه بر دشمنی است، گفت: زمانی که اقتصاد کشور رشد پیدا کند دشمن به اهداف خود نمی‌تواند دست پیدا کند و از تحریم‌ها هم راه به جایی نمی‌برد. آمریکا همیشه دشمن است و ابایی هم در بیان دشمنی خود با ملت ایران ندارد ولی متاسفانه برخی از آقایان نگاه‌شان به بیرون است.

افزایش تحریم‌ها پس از برجام تصدیق کننده ذات دشمن است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: این آقایان غفلت زده هستند که دشمن را دوست می‌پندارند و تصور می‌کنند آمریکا دست از دشمنی با ملت ایران برداشته است. از دشمن چیزی جز دشمنی بر نمی‌آید. آمریکا و غرب به هیچ تعهدی پایبند نبوده و نیستند و افزایش تحریم‌ها هم بعد از برجام مصداق این دشمنی است این افراد غافل باید بیدار شوند. بایستی به فرامین مقام معظم رهبری گوش فرا دهیم و تحت لوای رهبری در باب اقتصاد مقاومتی عمل کنیم.

مسئولین گزارش قابل دفاع در حوزه اقتصادی به مردم ارائه دهند

وی افزود: دولت باید در پایان فرصت کاری خود بگوید که در حوزه اقتصادمقاومتی چه کرده است؟ گزارشی ارائه دهند که قابل دفاع باشد که در این بخش عملکرد قابل دفاعی وجود ندارد چراکه اگر چنین بود نتایج آن در زندگی مردم جاری و ساری می‌شد.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به لزوم حمایت دولت از تولید گفت: مسئولان باید نسبت به مقوله تولید توجه ویژه‌ای داشته باشند و از سوی دیگر زمینه صادرات را برای تولیدات داخلی فراهم سازند مخصوصا در بخش‌هایی که تولید با کمترین هزینه وجود دارد. نباید تصور از تولید کارخانجات و صنایع بزرگ باشد بلکه باید به صنایع خُرد و کوچک خانگی، کشاورزی، صنایع دستی و... هم توجه داشته باشد.

لزوم حمایت مسئولین از تولیدات داخلی

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: مسئولان بایستی از تولید حمایت جدی داشته باشند متاسفانه در مقوله خصوصی‌سازی خوب عمل نکرده‌اند و این باعث شده که امروز صنایع بزرگی به دلیل اجرای غلط اصل 44 با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: بایستی دولتمردان ما همین تعداد واحد تولیدی و صنعتی را که پابرجا مانده‌ حفظ کند و در مقابل آبادکردن روستاها را نیز مد نظر قرار دهد چراکه ارائه خدمات به روستاها باعث می‌شود تا تولید به‌ صورت خودجوش در این مناطق ارتقاء یابد و اگر روستاها رونق یابند اقتصاد کشور شکوفا می‌شود.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با بیان اینکه اگر دولت بخواهد اقتصاد کشور شکل بگیرد بایستی روستاها و شهرهای کوچک را مورد توجه قرار دهد، گفت: اعطای تسهیلات ارزان ‌قیمت به روستائیان، مدیریت منابع آبی و ارائه خدمات باعث می‌شود که زمینه برای رشد اقتصادی کشور فراهم شود البته باید گفت که توجه به روستاها با حرف نمی‌شود بلکه باید ورود به روستاها و رفع مشکلات مردم آن باور همیشگی مسئولان باشد.

توجه به روستاها تنها به وعده‌های انتخاباتی محدود نشود

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله با انتقاد از وعده‌ توجه به روستاها در مقاطع انتخاباتی گفت: مسئولان اگر به ‌دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستند باید از وضعیت روستاها غافل نشوند، با ورود به روستاها برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند اما این اقدامات را نباید تنها در در دوران انتخابات و برای تبلیغات انتخاباتی باشد.

وی افزود: مسئولان ما نباید دل به خارج از کشور داشته باشند. دشمن سنگ‌اندازی نکند کمک کردن پیش‌کش؛ مسئولان بایستی زمینه استفاده از ظرفیت روستاها را محیا سازند و بدانند که دشمن هرگز نمی‌تواند یاور ما در رفع مشکلات باشد.

استفاده از ظرفیت جوانان توانمند تنها در شعار نباشد

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت جوانان خلاق و توانمند در عرصه‌های مختلف گفت: بایستی مسیر را برای ورود جوانان به عرصه‌های مختلف هموار سازند و این مهم را در عمل هم نشان دهند تنها در قالب شعار نباشد. در دوران دفاع مقدس مدیریت جنگ را به دست همین جوانان دادیدم و دیدیم که چگونه در برابر دشمن پیروزی را برای ما به ارمغان آوردند امروز هم مدیریت جامعه نیز به‌دست آنها ساخته می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: تسهیلات ارزان قیمت در اختیار جوانان قرار گیرد تا به تولید روی آورده و بتوانند چرخ اقتصاد کشور را بچرخانند. نه اینکه تسهیلات را بدون برنامه‌ریزی در اختیار کسانی قرار دهند که با خود به آن سوی دنیا ببرند.

دریافت مالیات‌های سنگین کمر تولید را شکسته است

وی با انتقاد از دریافت مالیات‌های سنگین در بخش تولید گفت: متاسفانه امروز مالیات‌های سنگین کمر تولید و مردم را شکسته است. ارائه تسهیلات و دادن تنفس در پرداخت مالیات یکی از راهکارهای ارتقاء و حمایت از بخش تولید است. اگر در این زمینه خلأ قانونی وجود دارد مجلس اقدام کند اگر نیاز به برنامه‌ریزی است دولتمردان ما برنامه‌ریزی لازم را تهیه و برای اجرا ابلاغ کنند.

تنها راه نجات کشور توجه به منویات مقام معظم رهبری است

حجت‌الاسلام رضوی‌راد تنها راه نجات اقتصاد کشور را توجه به منویات مقام معظم رهبری دانست و گفت: تنها راه نجات کشور توجه به منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال است. البته کار فرهنگی هم در این زمینه نیاز است که رسانه ملی در این بخش اقداماتی انجام داده ولی کافی نیست.

لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه حمایت از تولید داخل

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: فرهنگ سازی در زمینه مصرف تولیدات داخلی و فرهنگ کار این فرهنگ‌سازی بایستی از درون خانواده شروع شود در مدارس و مراکز علمی و دانشگاهی تقویت شود. همچنین استفاده از صنایع تبدیلی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

رسیدن به اقتصادمقاومتی حضور مدیران متعهد و انقلابی را می‌طلبد

وی افزود: زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی زیاد است و دستیابی به آن همکاری مردم، مدیران متعهد و دلسوز که عشق به خدمت‌رسانی دارند را می‌طلبد. باید مدیران دلسوز و انقلابی و متعهد کار را در دست بگیرند نه مدیری که که نگاهش به بیرون است.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با تاکید بر لزوم حمایت از تولید داخلی گفت: حمایت از تولید داخلی نیازمند همکاری مردم است. مردم باید متعهد باشند که کالای داخلی مصرف کنند و مدیران کارخانجات نیز باید توجه داشته باشند که کالای باکیفیت و درخور انتظار مردمی تولید کنند، همچنین در راستای حمایت از تولیدات داخلی دولت باید از ورود واردات غیرضروری جلوگیری کند تا به تولیدات داخلی لطمه وارد نشود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: روابط تجاری لازم است اما تا جایی که تولید داخلی لطمه نبیند. حمایت از تولید با شعار هم محقق نمی‌شود، بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی‌ایران در حرم رضوی(ع) بسیار راهبردی است که لازمه تحقق آنها همت، اراده، عزم واقعی، جدیت و دلسوزی است که بُعد تبلیغاتی نداشته باشد.

وی افزود: ما بهترین امکانات و بهترین مردم را داریم که با تقدیم هزاران شهید به پای نظام و انقلاب خود ایستاده‌اند، مردم ما در این دوره از انتخابات نیز با دید باز شرکت می‌کنند. هماهنگی، انسجام، وحدت و تعامل بسیار اثرگذار است و می‌تواند وضعیت کشور را بهبود بخشد.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به اینکه همت مضاعف و روحیه جهادی مواردی است که مدیران ما لازم دارند. روحیه جهادی یعنی در حد توان خدمت کردن حال در هر پُست و مقامی که باشی باید برای رشد و پیشرفت کشور تلاش کنیم.

جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اثرگذار است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا تحول آفرین بوده است چراکه بسیاری از کشورها از انقلاب ایران الگو رفتند و این نشان از اثرگذاری ایران در عرصه بین‌الملل و سیاسی دارد ولی متاسفانه به دلیل ضعف مدیریت و دشمنی دشمنان باعث شده که در بحث اقتصادی دچار مشکل باشد. همه باید دست به دست هم دهیم تا مکشلات را رفع و کارها را پیش ببریم تا اقتصادمقاومتی را محقق و وضعیت کشور را بهبود بخشیم.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در بحث تحقق اقتصادمقاومتی گفت: رسانه‌ها در بحث اقتصادمقاومتی نقش موثری در زمینه فرهنگ‌سازی می‌توانند ایفا کنند. فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده صحیح از منابع انرژیف استفاده از تولیدات داخلی به منظور فراهم شدن فرصت‌های شغلی، بایستی تنبلی و کم کاری را که گریبانگیر ادارات شده را کنار بگذاریم و هر کس به وظیفه خود به خوبی جامه عمل بپوشاند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها و سایر مجامع مرتبط با اقتصاد باید بکوشند تا رشد اقتصادی حاصل شود، گفت: بانک‌ها و شهرداری‌ها نیز می‌توانند در این عرصه فعالیت مؤثری داشته باشند، بانک‌ها نباید به دنبال سود ظاهری باشند و شهرداری‌ها نیز با دریافت عوارض کمتر از تولید و اشتغال حمایت کنند.

زندگی امیرکبیر درس بزرگی برای مسئولین است/مردم مطالبه‌گر باشند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: زندگی امیرکبیر درس بزرگی برای مسئولین است و باید از وی الگو بگیرند که چگونه توانست در مدت صدارت خود اقدامات تاثیرگذاری را انجام دهد.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با بیان اینکه دولت در بحث حمایت از تولید ملی می بایست گام‌های موثری را بردارد و نسبت به اجرای اصل 44 خصوصی‌سازی درست عمل کند، گفت: مردم هم باید مطالبه‌گر باشند و در پایان دوره کاری مسئولان باید به مردم گزارش دهند در قبال مسئولیتی که بر عهده داشته‌اند چه کرده‌اند. مدیران و مسئولان به محض انتخاب باید برنامه خود را ارائه دهند و در پایان دوره مسئولیتی خود گزارشی از میزان عملکرد خود در زمکینه برنامه‌های اجرایی داشته باشند.

مسئولان آمارهایی ارائه دهند که برای مردم ملموس باشد

وی با تاکید بر اینکه مسئولان بایستی آمارهایی را به مردم ارائه دهند که در عینیت نیز ملموس باشد، گفت: مسئولان در ارائه گزارش عملکرد خود باید آمار واقعی را به مردم ارائه دهند آماری که برای مردم هم ملموس باشد اینکه بگویند در بحث رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی کار شده است باید در زندگی و سفره مردم هم خود را نشان دهد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: با عزم، همت و حضور و مطالبه‌گری مردم و با ایجاد فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از منابع و ظرفیت‌های موجود در کشور، توجه و عمل صادقانه به فرامین مقام معظم رهبری مشکلات مرتفع می شود چنانچه در دروان دفع مقدس با عمل به فرامین حضرت امام راحل پیروزی حاصل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات