اگر زندانی مهارت شغلی نداشته باشد آسیب بزرگی به خود و خانواده اش وارد می گردد و بدون تردید اشتغال به کار زندانی در دوران تحمل حبس و پس از آزادی پایه اصلی اصلاح و باز پروری در زندان هاست.
کد خبر: ۸۸۴۳۸۷۸
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، دیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان در بازدید از کارگاه های جوشکاری، قالیبافی، خیاطی، اتومکانیک و ... بعمل آورد ضمن تاکید بر تجهیز و بروز رسانی کارگاه های مذکور گفت : پرکردن اوقات فراغت این افراد در دوران محکومیت با دوره های مناسب آموزشی می تواند احتمال ارتکاب مجدد جرم و بازگشت دوباره آنها به زندان را کاهش دهد.

انصاری افزود: از آنجا که این سازمان متولی اصلی آموزش های فنی و حرفه ای است می تواند با نگاه همزمان به ارتقای آموزش و مسئله کاهش جرم نگرش و عزم جدیدی را در جهت پیشگیری از بروز و تکرار جرم پی ریزی نماید.

وی با بیان اینکه یکی از زمینه های گرایش افراد به سمت اعمال مجرمانه نداشتن شغل مناسب پس از آزادی است، اظهار کرد: اگر زندانی مهارت شغلی نداشته باشد آسیب بزرگی به خود و خانواده اش وارد می گردد و بدون تردید اشتغال به کار زندانی در دوران تحمل حبس و پس از آزادی پایه اصلی اصلاح و باز پروری در زندان هاست و متعاقبا ارتقای سلامت روانی این افراد را در پی دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان تصریح کرد: در ایام تحمل کیفر، زندانی فرصت مناسبی برای آموختن حرفه و فنی متناسب با استعداد و توانایی خود پیدا کرده و حرفه آموزی و کسب مهارت و متعاقبا کار کردن وی را از خطرات بیکاری رها می سازد.

وی با بیان اینکه آموزش های شغلی در زندان همواره به عنوان یک مسئله مهم در بازپروری شخصیت زندانی نقش مهمی دارد، ادامه داد: با توجه به حبس کوتاه مدت اکثر زندانیان که تعداد آنها زیاد است باید از توقف کوتاه مدت استفاده کرده و دوره هایی برگزار کنیم که در زمان کوتاه تری مهارت های شغلی با امکان اشتغال زایی بالاتری را به آنها منتقل کند.

در ادامه مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با اعلام اینکه محور فعالیت های تربیتی در زندان های استان آموزش های فرهنگی و شغلی است گفت: زندانیان به منظور بهره مندی از تسهیلات برای شرکت در دوره های آموزشی ملزم بوده و علاقمند به شرکت در طرح های آموزشی و شغلی هستند.

ارسال نظرات