مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان:
چهارمین دوره جشنواره ملی عکس "قرآن در آئینه تصویر" با همکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و موسسه آموزش عالی روزبه زنجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۳۸۷۰
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان هدف از برگزاری این جشنواره را تشویق جامعه هنری کشور و ترغیب هنرمندان عکاس برای پرداختن به موضوعات مرتبط با قرآن کریم دانست و گفت: استفاده از ظرفیت هنر برای ثبت و انتقال نقش قرآن در جوامع اسلامی، ایجاد زمینه مناسب برای رقابت سازنده در جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی هنر عکاسی با محوریت قرآن و عترت از دیگر اهداف این جشنواره است.

مرتضی مقدمی با اشاره به موضوعات جشنواره افزود: "سبک زندگی قرآنی، آموزه‌های اخلاقی مبتنی بر قرآن و عترت"، "قصص قرآن، انسان از منظر قرآن"، "خانوده"، "جمعیت"، "قرآن کتاب بیداری"، "نیکی به پدر و مادر و صله رحم"، "نماز و واجبات الهی"، "آثار و برکات نیکی در زندگی مردم"، "اقتصاد مقاومتی"، "کسب روزی حلال از دیدگاه قرآن و عترت"، "بصیرت افزایی"، "کار آفرینی"، "انفاق در قرآن"، "جهاد از دیدگاه قرآن" و "پوشش و عفاف از منظر قرآن و عترت" از موضوعات پانزده‌گانه این جشنواره است.

وی هیئت داوران جشنواره قرآن در آئینه تصویر را کریم متقی، احسان قنبری‌فرد و ناصر محمدی معرفی کرده و اظهار داشت: فراخوان این جشنواره در اسفندماه سال ٩٥ منتشر شده و آخرین مهلت ارسال آثار تا ١٠ اردیبهشت ماه ١٣٩٦ بوده و برگزاری مراسم اختتامیه و اهدا جوایز نیز ٢٦ اردیبهشت ماه ١٣٩٦ خواهد بود.

مقدمی تصریح کرد: نگاه کاوشگر و خلاقانه عکاسان با قواعد شناخته شده بصری می‌تواند دستمایه پرداختن به مضامین و ارزش‌های دینی باشد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان، شرکت در جشنواره را برای عموم آزاد دانسته و افزود: ارسال آثار فقط به صورت پست الکترونیکی و به آدرس ایمیل جشنواره به نشانی Quranphoto.festival@gmail.com امکان‌پذیر است. عکس‌ها باید با فرمتJPG با پسوند RGB، در حجم ١mb ارسال شود. شرکت‌کنندگان می‌توانند حداکثر ١٠ عکس به صورت تک عکس به جشنواره ارسال کنند. عکس‌ها می‌توانند به صورت رنگی و یا سیاه و سفید باشند و عکس‌های پذیرفته شده در بخش مسابقه جشنواره در حجم اصلی از عکاسان دریافت خواهد شد.

طبق فراخوان این جشنواره، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ پنج میلیون ریال به پنج عکاس برگزیده اهدا خواهد شد.

همچنین به چهل اثر راه یافته به بخش مسابقه نیز گواهی شرکت اهدا می‌شود

ارسال نظرات