پیگیری «بسیج» از اوضاع آشفته نرخ دستمزد کارگران -25
رییس کانون عالی کارگران استان البرز گفت: ما امسال سعی کردیم نرخ دستمزد ها را بر اساس بند دوم قانون کار یعنی ارزش ریالی سبد کالا افزایش دهیم.
کد خبر: ۸۸۴۳۸۶۷
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۹

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، تعیین دستمزد کارگران هرساله در شورای عالی کار با حضور نمایندگانی از دولت، کارفرمایان و کارگران مشخص می شود.

تعیین این دستمزد به هر اندازه ای که باشد اغلب کفاف زندگی روز مره کارگران را نخواهد داد نکته جالب این است که اغلب دستمزدها بر اساس میزان تورم سالیانه تعیین می شود اما دولت ها به خاطر اینکه میزان تورم واقعی را اعلام نمی کنند همواره کارگران متضرر می شوند.

بسیج در نظر دارد تا طی چند گزارش پیوسته موضوع تعیین دسمزد کارگران رادر سال 96 پیگیری کند لذا بر آن شدیم تا با چند تن از نمایندگان و کارشناسان گفتگو کنیم.اما در راستای ادامه گزارش ها، گفتگویی با عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ترتیب داده ایم که از نظرتان می گذرد:

نرخ دستمزد کارگر در سال96 بر اساس ارزش ریالی سبد کالا بسته شد

علی اصلانی، رییس کانون عالی کارگران استان البرز، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور و تبعض های مالی و اتخاذ راهکاری مناسب در این زمینه گفت: ما امسال سعی کردیم نرخ دستمزد ها را بر اساس بند دوم قانون کار یعنی ارزش ریالی سبد کالا افزایش دهیم.

 رییس کانون عالی کارگران استان البرز ادامه داد: بر همین اساس طبق استانداردهای جهانی یک خانواده 4 نفره در سال هرمیزانی نیاز به مرغ، گوشت، برنج و... داشته باشد از طریق بانک مرکزی به صورت ریالی مشخص و به کارگران دهند.

وی خاطرنشان کرد: اما اگر امسال 30 درصد هم حقوق کارگران را اضافه می کردند خط فقر و تورم را نمی توانند به هم نزدیک کنند چون این فاصله طی چند سال اتفاق افتاده و باید با برنامه ریزی دقیق سال به سال این عقب افتادگی حقوق کارگران را جبران کنند.

ارسال نظرات