رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان :

لزوم کمک مشاوران به دانش‌آموزان برای شناخت استعدادها و توانمندی‌های خود

مشاوران باید کمک کنند تا دانش‌آموزان علایق، استعدادها و توانمندی‌های خود را شناخته و با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شخصی به انتخاب رشته بپردازند.
کد خبر: ۸۸۴۳۸۳۷
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان زنجان درکارگاه آموزشی توجیهی شیوه‌نامه هدایت تحصیلی و نحوه اجرای آزمون‌های مشاوره‌ای در شهرستان ابهرگفت: در سال گذشته یکی از استان‌های موفق و بی‌حاشیه در بحث هدایت تحصیلی بوده است

حمید بهبودی افزود: در سال‌جاری هدایت تحصیلی در پورتال همگام و به صورت سیستمی انجام می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: وظیفه داریم تا با آگاهی بخشی به دانش‌آموزان زمینه رشدیافتگی آنها برای انتخاب مسیر زندگی را فراهم کنیم.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی 6 هدف عمده را دنبال می‌کند، افزود: رویکرد آموزش و پرورش در هدایت تحصیلی فرآیند عمل کردن است و باید همه عوامل تاثیرگذار در برنامه‌های مدارس در این زمینه مشارکت داشته باشند.

بهبودی تصریح کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به رشته‌های تحصیلی را براساس چهار مؤلفه استعداد، علاقه‌مندی، نیاز استان و کشور و امکانات منطقه انجام می‌شود.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطر نشان کرد: در سال‌جاری هدایت تحصیلی در پورتال همگام و به صورت سیستمی در انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تبیین تیپ‌های شخصیتی دانش‌آموزان برای اولیا یکی از روش‌های آگاهی‌بخشی در زمینه هدایت تحصیلی است، گفت: مشاوران باید کمک کنند تا دانش‌آموزان علایق، استعدادها و توانمندی‌های خود را شناخته و با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شخصی به انتخاب رشته بپردازند.

بهبودی به تبیین آزمون‌های رغبت و استعدادها پرداخت و با بیان اینکه رغبت‌های شغلی افراد معرف شخصیت شغلی واقعی آنها است، افزود: هر تیپ شخصیتی قابلیت‌ها، ارزش‌ها و نمودهای اجتماعی خاصی دارد که باید دانش‌آموزان را نسبت به اهمیت آنها آگاه کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار