مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان:
طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی در راستای توانمندسازی گروه های در معرض خطر جهت کنترل رفتارهای پرخطر کودکان و خانواده ها با همکاری دفتر امور زنان و خانواده استانداری و اداره کل بهزیستی استان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۴۳۸۱۲
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با اشاره به تحقق اهداف مندرج در ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه گفت : طرح توان افزایی زنان و خانواده با هدف ارتقای آگاهی ها و سطح سلامت روانی ، جسمانی و اجتماعی زنان و خانواده ها و افزایش تاب آوری اجتماعی خانواده ها در مقابل آسیب های اجتماعی ، تعارضات خانوادگی و زناشویی از اواخر سال1394 در دستور کار معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده قرار گرفته است.

ماهرخ بلوری افزود: کنترل رفتارهای پرخطر خانواده ها و کودکان با اجرای طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری زنان و خانواده ها انجام خواهد پذیرفت.

وی از اجرای این طرح در 2 فاز خبر داد و اظهار داشت: فاز اول این طرح در قالب آموزش و ظرفیت سازی جامعه محلی از طریق آموزش 20 نفر از اعضای فعال سازمان های مردم نهاد محلی در حوزه های اجتماعی ، سلامت و پیشگیری در حال حاضر در حال اجرا است.

بلوری شناسایی سازمان های مردم نهاد محلی و بومی ، اطلاع رسانی و دعوت از سازمانهای مردم نهاد و انتخاب نهایی 20 سازمان مردم نهاد را از مراحل انجام کار در فاز اول برشمرد و با تأکید بر انتخاب افراد مناسب در زمینه آموزش فاز اول اجرای طرح ابراز داشت : معتمدان و افرادی که دارای سابقه قابل قبول بیش از 5 سال هستند، با حداقل تحصیلات لیسانس و توانایی برقراری ارتباط موثر و قدرت انتقال مطلب، از جمله افراد پذیرش شده در فاز اول می باشند.

وی از آموزش به 20 نماینده سازمان های مردم نهاد توسط اساتید مجرب و برگزاری کارگاه های آموزشی خبر داد و گفت : میزان اثرگذاری این طرح با استفاده از ابزارهای علمی و نظرسنجی های مستند بر روی جامعه مخاطب صورت خواهد پذیرفت.

بلوری آموزش حداقل 375 نفر از زنان و خانواده های جامعه محلی را از دیگر مراحل کار دراجرای فاز دوم این طرح برشمرد و از شناسایی مناطق پرخطر و خانواده های در معرض و آسیب دیده در اجرای فاز دوم طرح خبر داد و افزود : در این قسمت جلسات توجیهی با افراد و گروه های بانفوذ در میان مردم از جمله ائمه جماعات ، هیات امنای مساجد و شوراهای محلی برگزار می شود.

گفتنی است : در فاز دوم طرح 375 نفر از زنان و خانواده های ساکن درمناطق پرخطر، آسیب دیدگان یا در معرض آسیب در خصوص 10 محور تعیین شده و به مدت 80 ساعت توسط سازمانهای مردم نهاد، آموزش ارائه خواهد شد.

ارسال نظرات