مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان خبر داد؛
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان از آغاز ثبت نام هجدهمین مسابقات ملی مهارت همزمان با سراسرکشور در استان کردستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۳۸۰۹
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سید جمیل احمدی ضمن اعلام این خبر بیان داشت: سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور به عنوان نماينده ايران در سازمان جهاني مهارت (WSI)،متولي برگزاري مسابقات ملي مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوري به صورت سالانه مي‌باشد که مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات ملي مهارت تا تاريخ 1396/04/23 در هر شهر و مرحله استانی در تاريخ 5 و6 مرداد ماه و مرحله کشوری نیز در نیمه دوم آذرماه برگزار می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان افزود: در مرحله شهرستاني مسابقات ملي مهارت، پس از ارزشیابی لازم که توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هر استان صورت می گیرد نفرات برتر در هر شهر انتخاب و به مرحله استانی معرفی می‌شوند که در مرحله استانی نیز با برگزاري آزمون عملي (حداکثر 2 روز) نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفي به مرحله کشوری اقدام خواهد شد.

این مقام مسئول هدف از برگزاری این مسابقات را ارتقاء فرهنگ مهارت آموزي در ميان جوانان، معرفي آموزش‌هاي مهارتی و اهميت نقش آن در توسعة اقتصاد به عموم مردم وجلب نظر مسئولان، بنگاه‌هاي اقتصادي، صنايع وصنوف برای مشاركت هرچه بیشتر در اجرای مسابقات ملي مهارت، ايجاد فرصتي مناسب برای تبادل اطلاعات فني و تجارب حرفه‌اي، شناسايي ومعرفي افراد ماهر ونخبه به صنايع وبنگاه‌هاي اقتصادي و فراهم نمودن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان كشور را ذکر کرد.

احمدی اظهارداشت: هجدهمین مسابقات ملی مهارت در 36 رشته شامل : آكواترونيك (فناوری آب)،  الكترونيك، آجرچيني،  تاسیسات الکتریکی،  تبرید و تهویه، تراش CNC ، رباتيك (تيمي 2 نفره)، طراحی و توسعه وب،  طراحی مهندسی مکانیک، فناوري اطلاعات(راه کارهای نرم افزاری برای تجارت)،  فناوري اطلاعات (مدیریت سیستم های تحت شبكه)،  فناوري طراحي گرافيك، فرز CNC، خیاطی ( فناوری مد)، كاشي كاري ديوار و كف، كابينت سازي (چوبي)، لوله كشي و گرمايشي، مكاترونيك (تيمي 2 نفره)، فناوري خودرو،  نقاشی خودرو، اتصالات چوبي،  آشپزی،  قنادی ( شیرینی پزی)، طراحي فضاي سبز(تيمي 2 نفره)، جوشكاري، جواهرسازي، ساخت وتوليد (تيمي3 نفره)، كنترل صنعتي، صافکاری خودرو، کار بر روی صفحات فلزی و گل آرایی، معماری سنگی، نجاری، گچکاری، شبکه های کابلی و تعمیر و نگهداری و سایل نقلیه سنگین برگزار مي‌شود.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان افزود: علاقمندان به شركت در هجدهمين مسابقات ملی مهارت مي توانند تا 23 تیر ماه سال جاري نسبت به ثبت نام خود به صورت الکترونیکی و از طریق سایت دفتر مسابقات ملی مهارت به آدرسwww.skill.irantvto.ir اقدام نمایند و پس از ثبت نام، مدارك لازم را براي تأييد به يكي از  مراكز آموزش فني و حرفه اي شهرستان خود تحويل  دهند.

این مقام مسئول گفت: شرط سني براي داوطلبان رشته هاي ساخت و توليد تیمی و مكاترونيك، متولدين1372/10/11 به بعد و براي ساير رشته ها متولدين 1375/10/11 به بعد است .

 احمدی ضمن دعوت از عموم واجدین شرایط جهت شرکت در این رویداد برزرگ مهارتی گفت : جوانان ماهر شامل کارآموزان وآموزش ديدگان مراکز آموزش فنی وحرفه ای، هنرجويان آموزش و پرورش در رشته های کار و دانش، فنی و حرفه ای و نظری، دانشجويان آموزشکده های فنی و حرفه ای و آموزش عالی و همچنين کارگران واحدهای صنعتی و صنفی می توانند با رعايت شرايط سني ذكر شده در اين دوره از مسابقات ملی مهارت شرکت نمايند.

احمدی مدارك لازم براي ثبت نام در هجدهمين مسابقات ملي مهارت را عكس 4×3 تمام رخ جدید،  كپي از تمام صفحات شناسنامه، كپي كارت ملي، كپي آخرین مدرك تحصيلي یا معرفي نامه از نهاد آموزشي مرتبط، كارت پایان خدمت یا معافيت نظام وظيفه (برای داوطلبان ذكور و مشمول) ، گواهي اشتغال به تحصيل برای دانشجویان و محصلان به ویژه داوطلبان ذكور كه معافيت تحصيلي مي باشد را ذکر کرد .

شايان ذكر است، برگزیدگان نهایی هجدهمين و نوزدهمين مسابقات ملی مهارت پس از شركت در اردوهاي آماده سازي و گزينش نهايي، درچند رشته منتخب  به  چهل و پنجمين مسابقات جهانی مهارت که در سال 2019 در کشور روسیه برگزار می شود، اعزام خواهند شد.


ارسال نظرات