سردار اکبری در دیدار رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: سپاه با تمام توان در خدمت کسانی است که بخواهند در جهت پیشرفت، ایجاد اشتغال و تولید اقدام کنند.
کد خبر: ۸۸۴۳۷۹۵
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با اولین روزهای رسمی کار در سال 96؛ دکتر اسماعیل پیرعلی، رئیس پارک علم و فناوری استان به همراه هیئتی با حضور در ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با سردار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری دیدار و گفتگو کرد.

دکتراسماعیل پیرعلی ضمن تبریک ایام نوروز و فرارسیدن سال جدید گزارشی از فعالیت های انجام شده در پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری ارائه داد.

پیرعلی گفت: پارک علم و فناوری به صورت تخصصی اداره می شود و ظرفیت های خوبی برای تعامل هرچه بیشتر با سپاه پاسداران وجود دارد.

وی افزود: براساس تجاربی که در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دنیا زمینه های زیست فناوری، صنعت کشاورزی و شرکت های دانش بنیان صورت گرفته، بحمدالله در کشور ما و استان چهارمحال و بختیاری فعالیت های خوبی در این زمینه شکل گرفته است.

وی گفت:2000 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که تعداد 1700 شرکت نوپا هستند و به واسطه فعالیت های پارک علم و فناوری روند تجاری سازی آن ها صورت گرفته است و بخش عمده ای از این شرکت ها با همکاری سپاه و وزارت دفاع انجام گرفته شده است.

پیرعلی اضافه کرد: از سال 92 اقدامات پارک علم و فناوری استان شروع شد که در این مدت رشد ایجاد شرکت های دانش بنیان و ارتباط این شرکت ها با بازار بسیار بالا بوده است.

وی عنوان کرد: کارشناسانی که به استان چهارمحال و بختیاری می آیند معتقدند که در استان ظرفیت های خوبی وجود دارد. ما از نظر پیشرفت فیزیکی جزء استان های جدید الورود هستیم؛ اما به جرات می توان گفت به لحاظ توانمندی جزء 10 استان برتر کشور هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: انشاالله بتوانیم با تعامل خوبی که با بخش های مختلف از جمله سپاه استان وجود دارد بیش از پیش توان و ظرفیت علمی و فناوری استان را ارتقا بدهیم و به سهم خویش بتوانیم در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری و عمل به شعار سال اقدامات خوبی و موثری را انجام دهیم.

سردار علی محمداکبری نیز در این دیدار، ضمن خوش آمد گویی به دکتر اسماعیل پیرعلی، رئیس پارک علم و فناوری استان و هیئت همراه گفت: الحمدالله ظرفیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار ارزنده است. منتها جای تاسف وجود دارد که چرا در برخی از مجموعه ها هماهنگی های لازم وجود ندارد.

سردار اکبری به انتظارات علمی مقام معظم رهبری اشاره و افزود: ما رتبه های علمی بالایی را توانستیم بدست آوریم؛ اما در سال های اخیردو رتبه تنزل کردیم که باید جبران شود.

وی، خاطر نشان کرد: در سپاه های استانی معاونتی تحت عنوان معاونت پژوهشی وجود دارد و در این خصوص سپاه استان آمادگی همه گونه همکاری با پارک علم و فناوری و هر مجموعه ی دیگری که خود را زیر مجموعه انقلاب بداند را دارد.

اکبری تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به این معنی است که متکی به خودمان باشیم و بتوانیم نیازمندی های خود را تأمین کنیم؛ کشور ما هم دچار تهدید است و هم دچار تحریم؛ اما بسیاری از مسئولان باور نمی کنند.

وی افزود: سپاه باور کرد که دچار تهدید و تحریم است؛ لذا با توکل بر خداوند و اتکا به ظرفیت های درونی پیشرفت های چشمگیر همه جانبه نظامی کرد. ما کشوری بودیم که روزی نیازمند خرید ابتدایی ترین تجهیزات نظامی بودیم؛ اما امروز به بیش از 30 کشور دنیا تسلیحات نظامی صادر می کنیم.

در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولین پارک علم و فناوری استان، گفت: سپاه یعنی همه مردم ، سپاه جزئی از مردم است و جدا از مردم نیست. در نظام جمهوری اسلامی هرکس بخواهد اقدامی در جهت پیشرفت و ایجاد اشتغال و تولید انجام دهد با تمام توان در خدمت او هستیم.

ارسال نظرات