ولایت، همان صراط مستقیم است

خبرگزاری بسیج: امام جمعه قرچک در جلسه اخلاق با اشاره به آیات قرآن گفت: صراط مستقیم دو وجهه دنیوی و اخروی دارد که صراط مستقیم در دنیا همان "ولایت" است و در آخرت همان "پل برزخ" که البته صراط مستقیم در آخرت هم بستگی به صراط مستقیم در دنیا دارد.
کد خبر: ۸۸۴۳۵۷۵
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک صبح امروز در جمع پاسداران سپاه 15خرداد قرچک، ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رجب گفت: اعتقاد قلبی به معاد و قبول علیم بودن خدا موجب سعادتمندی می شود.

وی با بیان اینکه معمولاً انسان با داشتن نیت سوءظنی موجب بروز همان رفتار سوء می شود، به آیه 284سوره بقره اشاره کرد و افزود: باید توجه داشت حتی با داشتن نیت بد و البته عملی نشدنش، آن نیت در روز قیامت محاسبه می شود.

نماینده ولی فقیه در قرچک با اذعان اینکه خیلی جاها باید مدعی بود و افتخار کرد، ابراز کرد: خود خداوند فرموده اند به امتیازاتی که از من به شما می رسد افتخار کنید، پس بندگی خدا و شیعه علی بودن افتخار دارد.

وی اضافه کرد: در روز قیامت حساب شیعیان با ائمه معصومین است و این خیلی امید بخش است، البته باید توجه داشت که شیعه واقعی کسی است که ائمه از آنها راضی باشند.

استاد اخلاق تصریح کرد: باید تلاش شود با آرامش دنیا را ترک کرد که از راه های آن اینست که به دعاهای الهی اعتقاد داشته باشیم.

وی ادامه داد: "اهدنا الصراط المستقیم" دو وجهه دنیوی و اخروی دارد که صراط مستقیم در دنیا همان "ولایت" است و در آخرت همان "پل برزخ" که البته صراط مستقیم در آخرت هم بستگی به صراط مستقیم در دنیا دارد.

 

رنگ خدایی یعنی متخلق به اخلاق الهی

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اهمیت تبعیت از ولایت، اضافه کرد: کسی که مطیع باشد، نباید تفسیر به رأی داشته باشد.

وی افزود: عده ای که با بیانات رهبری بازی می کنند و به نفع خود جمله سازی می کنند، روز قیامت باید پاسخگو باشند.

مسئول شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک با سؤال اینکه کدام رنگ بهتر از رنگ خدایی است، گفت: رنگ خدایی گرفتن، یعنی متخلق به اخلاق الهی بودن است.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو، خاطر نشان کرد: انتخابات از برکت نظام جمهوری اسلامی اسلامی است که همین مورد بوده که تا امروز دشمن را مأیوس کرده است.

امام جمعه قرچک با بیان اینکه اگر معیارهای انتخاب خدایی نباشد، اگر رنگ و بوی خدایی نداشته باشد؛ روز آخرت از ما سؤال خواهد شد، توصیه کرد: حمایت از هر کسی به بهانه های خویشاوندی و آشنایی و هم طایفگی، موجب پرسش در روز آخرت خواهد شد.

حجت الاسلام اسماعیلی در پایان با ابراز اینکه ادای تکلیف به هر نحوی مورد قبول نیست، افزود: باید به بهترین نحو عمل شود، البته اصل حضور در انتخابات هم دارای اهمیت فراوان است.

محمد فرخی

 

 

ارسال نظرات