خبرهای داغ:
مدیر عامل سازمان فضای سبز شهرداری قزوین خبر داد:

برگزاری سومین جشنواره گل های لاله در قزوین

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز قزوین گفت: سومین جشنواره گل های لاله از تاریخ 17 فروردین ماه جاری آماده بازدید شهروندان است.
کد خبر: ۸۸۴۳۵۰۹
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمدصادق مظفری مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری قزوین اظهار کرد: جشنواره گل های لاله در بوستان های مشاهیر و ملاخلیلا برگزار شده که از  شهروندان و  گردشگران دعوت می کنیم با ورود به محل نمایش لاله ها، از زیبایی گل های رنگارنگ لاله دیدن فرمایند.

وی بیان کرد: جشنواره گل های لاله پیش از این در سال های 90 و 89 در بوستان مشاهیر برگزار شده که در سال جاری نیز با توجه به  موقعیت مکانی بوستان های مشاهیر و ملاخلیلا و بستر های فصلی پیش بینی شده، عملیات طراحی و آماده سازی بسترها جهت کاشت پیازگل  لاله در پاییز سال گذشته انجام شد.

مظفری ادامه داد: برنامه کاشت پیاز گل های لاله به عنوان سنبل زیبایی و طراوت بر اساس طرح اجرایی انجام شده است.

گل های  لاله نسبت  به سرما مقاوم هستند و می توان آنها را اواخر پاییز  در باغچه کاشت تا پس از طی دوره نگهداری و عبور از سرمای زمستانه  در اوایل فصل بهار و شکوفایی مجدد  گیاهان ، گل های لاله به ثمر برسند.

گفتنی است ارتباط با طبیعت و لذت بردن از مناظر زیبا راهی جهت کسب آرامش و تلطیف روح و روان آدمی است که شادی و طراوت را به انسان هدیه می دهد و موجب مثبت اندیشی می شود .

بوستان مشاهیر در خیابان شهرداری و بوستان ملاخلیلا به عنوان بزرگترین بوستان جنوب شهر قزوین در بلوار جمهوری اسلامی ( کمربندی جنوبی ) واقع می باشد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها