با نزدیک شدن به انتخابات:

بازار داغ وعده وعید

با نزدیک شدن به انتخابات شورای شهر و روستا شاهد وعده و وعیدهای کاندیداهای انتخاباتی هستیم.
کد خبر: ۸۸۴۳۳۲۹
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳


به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری: یکی از مشکلات انتخابات شورای شهر و روستا که همیشه وجود دارد وعده وعیدهایی است که از سوی کاندید‌های انتخاباتی مشاهده می‌شود.

وعده وعیدهایی که هیچ ارتباطی با مسئولیت اعضای شورا شهر و روستا نداشته و ندارد و برخی مردم که از وظایف اعضای شورا شهر و روستا بی‌خبر هستند یا اطلاعات کمی دارند به این وعده‌ها اطمینان می‌کنند.

متاسفانه مشکل بعدی در انتخابات شورای شهر و روستا که جدیدا باب شده است رای دادن به تصاویر روتوش شده برخی کاندیدها می‌باشد که با ورود این افراد به شوراها شهر و روستا به دلیل نداشتن اطلاعات کافی و تجربه موجب بوجود آمدن مشکلاتی در شهرها و روستاها می‌شود.

یکی از مشکلات اصلی در شورای شهر و روستا جناح بازی و سیاسی کاری‌ها است که این گونه رفتار نه تنها مشکل مردم را حل نمی‌کند بلکه موجب عقب افتادن شهر و روستاها در مسیر پیشرفت و توسعه نیز می‌شود.

حال این سوال وجود دارد که با وجود تعدد کاندیدها در برخی حوزه‌های انتخاباتی مردم چگونه افراد اصلح را انتخاب کنند؟! چگونه از صلاحیت این افراد مطمئن شوند؟!

یکی از روش‌های شناخت افراد اصلح برای ورود به شوراهای شهر و روستا و شناخت کافی این افراد برگزار مناظره‌ها می‎باشد که شاید به دلیل تعدد این کاندیدها این امر ممکن نباشد.

روش دوم برای شناخت انتشار کامل سوابق کاری، تحصیلات و.... هر کاندید می‎باشد که می‌توان برای جلوگیری از هزینه‌های هنگفت در چاپ بروشور و.... از فضاهای مجازی استفاده کرد و یا اینکه کاندیدها با حضور در بین مردم خود و سابقه کاری خود را بیان کنند.

کاندیدها نیز باید به خاطر داشته باشند که برای کسب آرا بیشتر نباید دست به تخریب دیگر رقبا بزنند و تخریب به دور از جوانمردی است و باید به جای تخریب یک‌دیگر صلاحیت خود را به مردم نشان دهند.

بخش نخست گزارش انتخابات شورای شهر و روستا به قلم فاطمه بیاتی اشکفتکی


ارسال نظرات