خبرهای داغ:
به همت کارآفرین تویسرکانی و راه‌اندازی کارگاه تولید مبل و منبت سه خانواده از این کارگاه امرار معاش می کنند.
کد خبر: ۸۸۴۳۳۲۸
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، تولید مبل و منبت در شهرستان تویسرکان از قدمت طولانی برخوردار است به نحوی که چندین روستای این شهرستان از جمله سید شهاب و آرتیمان در این زمینه فعال بوده و اقدام به تولید و صادرات مبل و منبت به استان‌های دیگر می‌کنند.

در همین زمینه با یکی از کارآفرینان موفق در عرصه مبل و منبت در روستای آرتیمان به گفتگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.

رضا اسماعیل‌بیگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: سال 67 وقتی که 15 سال داشتم ترک تحصیل کردم و در یک کارگاه فرنگی‌کاری (ساخت مبل و تختخواب و ...) مشغول به کار شدم.

وی افزود: در آن سال‌ها به کار ساخت مبل، تختخواب، کمد و هرچیزی که می‌شد با چوب ساخت، فرنگی‌کاری می‌گفتند و هر کارگاهی که فرنگی‌کار بود معمولا توانایی تولید همه محصولات را داشت اما امروزه این کارها تخصصی شده و هر محصولی فقط در یک کارگاه تولید می‌شود.

این تولیدکننده مبل و منبت خاطرنشان کرد: قبل از اینکه به سربازی بروم در شهر تویسرکان کار می کردم، اما با شروع دوران سربازی و خدمت من در تهران تا 3 سال در آنجا نیز کار کردم و تجربیات خوبی به دست آوردم.

وی اظهار داشت: کار در تهران یک تجربه خوبی بود، تهران محیط مناسبی برای کار کردن و کسب درآمد است اما هرچه در می آوردم هزینه خانه و خورد و خوراک می شد و چیزی برایم نمی ماند تا پس انداز کنم، بنابراین تصمیم گرفتم که دوباره به تویسرکان برگردم و در اینجا کار کنم.

اسماعیل‌بیگی افزود: در سال 1380 بعد از چند سال کارگری در کارگاه های مبل و منبت و به دست آوردن تجربیات خوب در این عرصه تصمیم گرفتم که خودم در روستای آرتیمان اقدام به راه اندازی یک کارگاه کنم.

وی ابراز داشت: علاوه بر پسرم که به من کمک می کند هم اکنون دو کارگر نیز دارم که در این کارگاه فعالیت دارند.

این کارآفرین تویسرکانی خاطرنشان کرد: در گذشته مبل ها را از چوب گردو یا راش می ساختیم اما امروزه بنا به سفارش مشتری ها از انواع چوب ها در ساخت مبل و منبت استفاده می شود و بسته به همین موضوع قیمت ها نیز نوسان دارد.

وی با اشاره به درآمد خوب مبل و منبت گفت: کارگاه ما فقط محصول خام را تولید می کند و برای رنگ آمیزی و پارچه‌کوبی و ... به کارگاه های دیگر می دهد ولی با این اوصاف درآمد این کار راضی کننده است و از این کارگاه 3 خانواده امرار معاش می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات