مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبر داد؛
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از ثبت 18 وقف جدید همزمان با اجرای آرامش بهاری و در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۳۳۱۸
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین محمد احمد زاده، بیان داشت: از شروع طرح نوروزی آرامش بهاری 96 به همت واقفان خیراندیش خراسان رضوی، 18  وقف جدید با ارزش ریالی بیش از 8 میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

وی افزود: این وقف ها در شهرستان‌های مشهد، نیشابور، سبزوار، جغتای، تایباد، باخرز و گناباد به ثبت رسیده است، که شامل زمین زراعی و مسکونی، باغ، آب و ... است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد زاده با بیان اینکه شهرستان باخرز با ثبت 6 وقف جدید بیشترین وقف در بین شهرستان های استان به خود اختصاص داده است،  گفت: این موقوفات با نیت‌های امور خیریه، توسعه بقعه، برگزاری مراسمات عزاداری ائمه اطهار(ع)، افطاری درماه مبارک رمضان، اسکان زائران امام رضا(ع) و احداث مسجد، مصلی، حسینیه و مجتمع فرهنگی و زمین جهت ساخت ایستگاه آتشانی  وقف شده است.

مدیر کل اوقاف خراسان رضوی با اشاره به اینکه بزرگنرین موقوفه جدید سال 96 مربوط به شهرستان تایباد است، تصریح کرد: واقف خیر اندیش جمعه خان عزیزی، یک قطعه زمین به مساحت 1600 متر مربع به ارزش یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال را جهت احداث مصلی نبی اکرم(ص) در شهر تایباد وقف کرد.
وی افزود: زوج نیک اندیش سبزواری نیز یک واحد آپارتمان مسکونی به ارزش یک میلیارد و صد میلیون ریال واقع در مشهد مقدس را به منظور استفاده مسافرین و زائرین متأهل امام رضا(ع) وقف کردند.

از ابتدای طرح آرامش بهاری در مدت 16 روز به همت دفتر مشاوره وقف امامزادگان یاسروناصر(ع) 140واقف خیر اندیش تعداد 36 مترمربع زمین را به ارزش 720 میلیون ریال وقف توسعه این بقعه نمودند
حجت الاسلام و المسلمین احمد زاده با اشاره به اجرای طرح وقف جمعی در بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع) طرقبه گفت: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری و به همت 140 واقف خيرانديش 36 مترمربع زمين به ارزش 720 میلیون ریال جهت توسعه حرم مطهر امامزادگان ناصر و یاسر(ع) خریداری و وقف شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها