خبرهای داغ:
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش برای رونق تولید و اشتغال از مهمترین و جدی‌ترین وظایف دستگاه های اداری در سال جاری است.
کد خبر: ۸۸۴۳۲۷۸
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کبودراهنگ، محمدعلی پورمختار در اولین جلسه شورای اداری شهرستان کبودراهنگ در سالن جلسات فرمانداری با اشاره به نامگذاری شعار سال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: طی دو سه سال اخیر از پایه‌های اصلی نامگذاری شعار هر سال موضوع اقتصاد بوده که این موضوع نمایانگر توجه بیش از پیش مسئولان به تولید و اشتغال است.

وی با بیان اینکه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی موجب رونق تولید و اشتغال پایدار خواهد شد، افزود: در این راستا باید این دو موضوع مهم در نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری سرلوحه مسئولین قرار گیرد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد اشتغال به نحوی وابسته به امور تولیدی است که اگر تولیدات داخلی را بیشتر شود، رقابت‌پذیری نیز با توجه به کیفیت محصولات افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: اگر اقتصاد مبتنی بر پایه تولید نباشد یا از بانک مرکزی استقراض و برای توانمندی جامعه تزریق شود آثار تورم بسیار خواهد بود و از طرفی باعث رکود خواهد شد چرا که همچنان تولید در رکود است.

پورمختار یادآور شد: حجم و درآمدی که می تواند پیشتوانه اقتصادی قوی باشد باید از طریق تولید صورت بگیرد که همین امر می تواند زمینه اشتغال و درآمد های مختلف داخلی و ارزی باشد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه ها و بخش های اجرایی بایستی به امر تولید و اشتغال متمرکز شوند، گفت:با توجه به نامگذاری امسال همه مسئولان وظیفه دارند با بکارگیری نیروهای متدین انقلابی و پایه کار در راه تحقق شعار سال گامی مفید بردارند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسانی که از شما خدمات می خواهند، مختلف هستند، عنوان کرد: بیش از 80 درصد افراد برای خدمات، راهنمایی در راستای ایجاد اشتغال برای خود یا دیگران مراجعه می کنند.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای رونق تولید و اشتغال از مهمترین و جدی ترین وظایف دستگاه های اداری در سال جاری است، عنوان کرد: حتی بخش هایی مانند اداره ارشاد، بهداشت و درمان، برق، گاز و همه دستگاه ها ارتباط مستقیمی با امر تولید دارند.

پورمختار با بیان اینکه متاسفانه کسانی که جویای کار هستند با وجود نداشتن شرایط سنی و تحصیلات و توان کار توقع کار در اداره را دارند، افزود: این امر نیازمند فرهنگسازی است و باید زمینه‌ای ایجاد شود که بر کار تولیدی متمرکز شوند.

وی در ادامه گفت: صرفاً نباید منتظر شویم تا مردم به ما مراجعه کنند و در مقابل ما نیز یک لیست بلندبالایی از فرم‌ها، استعلامات و موانع را به دستشان بدهیم و مانع کارشان شویم و در پایان اگر تردیدی داشتند منجر به رها کردن کارشان شویم.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان کارگروه تولید و اشتغال بسیار کمی برگزار می شود، اظهار کرد: با توجه به این امر که جزء نیازهای ضروری محسوب می شود باید توجه خاصی نسبت به آن صورت گیرد و بر آن تامل کرد تا موانع رفع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات