خبرهای داغ:
روحانی در انتخابات آینده نامزد نخواهد شد؟
کد خبر: ۸۸۴۳۲۰۷
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، با توجه به نتایج یک نظر سنجی سفارشی از سوی یک نهاد "آشنا"ی دولتی به کانال یک ونیم میلیون نفری تلگرامی ، تردیدها در نامزدی روحانی افزایش یافته است!

خبرهایی دیگر از حضور پزشکیان بعنوان کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات آینده حکایت دارند! وی در آخرین سخنان خود به صراحت گفته است: «مردم و احزاب از روحانی شاکی اند!» در همین حال برخی رسانه های زنجیره ای مانند روزنامه افکار از انتقادات تند پزشکیان با عنوان «سرکشی ضربه گير» یاد کردند که بر این مطلب دلالت دارد که پیش از این بنا به پیشنهاد باغی انقلاب (خاتمي) قرار بود پزشکیان بعنوان ضربه گیر و فدایی روحانی در انتخابات شرکت کند لیکن افزایش تردیدها در باره موفقیت روحانی سبب تبدیل تاکتیک «ضربه گير» به استراتژی «منتقد روحانی» و حضور پزشکیان بعنوان نامزد اصلي اصلاح طلبان شده است.

به همین منظور "باغی انقلاب" و رئیس دولت اصلاحات در یک جلسه خصوصی " ولایتی " را برای جایگزین پزشکیان و ضربه گير روحانی و پزشکیان پیشنهاد داده است! لازم به یادآوری است در انتخابات قبلی نیز ولایتی نقش ایجاد تفرقه بین جبهه اصولگرایان را به خوبی بازی کرد و سبب موفقیت غیر منتظره اما شکننده روحانی شد.

گفته شده قاطبه اصلاح طلبان "اسحاق جهانگیری " را با توجه به آشکار شدن اختلافاتش با رئیس دولت یازدهم رأی آورتر از گزینه های دیگر دانسته و کماکان بر نامزدی وی تاکید دارند!

پیش از این نیز روحانی گفته بود: «اینکه من رئیس ستاد تعیین کردم به معنی آمدن قطعی بنده نیست »

در همین حال برخی مشاوران روحانی در بین خود بحث عبور از روحانی را مطرح ساخته و بر این باورند که حمایت از وی به هیچ وجه به مصلحت کارگزاران سازندگی نبوده و سرمایه گذاری بیش از این بر روی روحانی موقعیت فعلی کارگزاران را در حاکمیت به خطر می اندازد ، در عین حال برخی دیگر از مشاوران کماکان بر سرمایه گذاری بر روی روحانی و درخواست کمک رسانه ای و سیاسی و برجامي آمریکا و اروپا (بخوانید دریوزگی و ترجیح منافع جناحی بر منافع ملی و تهدید امنیت ملی) در مدت باقیمانده تا انتخابات اصرار دارند

پژوهشکده مطالعات راهبردی عمار بصیر

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها