خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: از 26 اسفند 95 تا 13 فروردین ماه جاری، مدارس و مکان های وابسته به این اداره کل با میزبانی 623 هزار و 800 نفر از مسافران نوروزی در قالب 170 هزار خانواده عنوان نخست کشور را به دست آوردند.
کد خبر: ۸۸۴۳۰۴۴
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷
حمیدرضا آذری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به مدت اقامت گردشگران، آمار اسکان یک میلیون و 856 هزار و 643 نفر روز مسافران نوروزی در مدارس استان فارس ثبت شد.
وی افزود: مسافران نوروزی حدود 11 میلیون نفر روز در مدارس و مکان های وابسته به وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور اسکان داده شدند که 17 درصد این آمار مربوط به استان فارس است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: با توجه به میزبانی مدارس استان از 2 میلیون و 92 هزار و 369 نفر روز مسافر در مدت مشابه سال قبل، اسکان میهمانان نوروزی تعطیلات نوروزی امسال نسبت به پارسال حدود 11 درصد کاهش یافت.
وی اظهار کرد: با این وجود، استان فارس امسال برای پنجمین سال پیاپی رتبه برتر کشور در پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی را به خود اختصاص داد.
آذری گفت: در این دوره زمانی، مدارس و مکان های وابسته به آموزش و پرورش در شهرستان های شیراز، کازرون، مرودشت وآباده بیشترین شمار مسافران نوروزی را در میان شهرستان های استان فارس میزبانی کردند.
وی ادامه داد: گردشگران استان های اصفهان، آذربایجان شرقی، کرمان و خراسان رضوی بیشترین آمار مربوط به استفاده از کلاس های درس مدارس استان فارس برای اسکان در تعطیلات نوروز امسال را به خود اختصاص داده اند.
به گفته این مقام مسئول، اداره کل آموزش و پرورش فارس تعطیلات نوروز امسال 68 پایگاه پذیرش میهمانان نوروزی در سراسر استان دایر کرده بود که سهم شیراز مرکز استان پنج پایگاه بود.
آذری گفت: مهمانان نوروزی در18 هزار و 300 کلاس در قالب هزار و 960 مدرسه دراستان اسکان داده شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: افزون بر یک هزار و 857 تخت در خوابگاه های دانش آموزی و دانشگاه فرهنگیان و خانه های معلم، 36 سالن ورزشی، 26 اردوگاه دانش آموزی و نمازخانه های مدارس در سراسر استان فارس نیز در روزهای با مراجعه کننده زیاد مانند روزهای بارانی و سرد نیز به ارائه خدمات به مسافران نوروزی پرداختند.
آذری ادامه داد: افزون بر سه هزار و 650 تن از فرهنگیان استان فارس نیز به عنوان عوامل اجرایی در ستادهای اسکان مسافران نوروزی به صورت شبانه روزی به ارائه خدمت به هموطنان پرداختند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها