خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری فارس خبر داد
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت فارس گفت: سامانه سهام عدالت که از 30 اسفند 95 جهت بروز رسانی صورتحساب مشمولین که به‌صورت موقت از دسترس خارج‌شده بود دوباره بازگشایی شد.
کد خبر: ۸۸۴۳۰۱۴
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶
افشین انصاری اظهار داشت: سامانه سهام عدالت بر اساس برنامه‌ریزی قبلی انجام‌شده، جهت به‌روزرسانی صورتحساب مشمولین از روز سی‌ام اسفندماه 95 به‌صورت موقت از دسترس سهامداران خارج شده بود.

وی افزود: از چهاردهم فروردین‌ماه 96 مشمولین سهام عدالت دوباره می‌توانند با مراجعه به این سامانه به نشانی www.samanese.ir از صورتحساب سهام خود آگاهی پیدا کنند.

انصاری بابیان اینکه 2 میلیون نفر از مشمولان در سطح کشور برای پرداخت اقساط و تملک سهام عدالت اعلام آمادگی کردند گفت: این مشمولان در فرصت دوهفته‌ای پایان اسفندماه گذشته به‌صورت داوطلبانه برای پرداخت اقساط خود و تملک سهام عدالت از طریق حساب‌های بانک ملی اعلام آمادگی کرده و پرداخت‌هایی انجام داده‌اند.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه ساماندهی سهام عدالت در روز هفدهم اسفندماه سال گذشته افزود: بر این اساس بیش از 49 میلیون و 200 هزار نفر از مشمولان در سطح کشور می‌توانستند با مراجعه به سامانه به نشانی www.samanese.ir برای گرفتن صورتحساب خود اقدام کنند.

انصاری گفت: تا روز پایانی سال گذشته (سی‌ام اسفندماه) و طی تنها دو هفته بیش از 28 میلیون نفر از مشمولان به سامانه پیش‌بینی‌شده مراجعه کردند.

وی با اشاره به صورتحساب مشمولان یادآوری کرد: در بخشی از این صورتحساب، میزان واریزی سود (دریافتی از شرکت‌های سرمایه پذیر) به‌حساب خزانه مشخص‌شده که برای همه مشمولان این رقم ثابت و 532 هزار تومان و درمجموع برای مشمولان کشور در طی 10 سال گذشته بیش از 24 هزار میلیارد تومان واریز به خزانه صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت فارس اظهار داشت: 6200 میلیارد تومان از این رقم در دولت‌های گذشته (هفت‌ساله منتهی به سال 92) و بقیه 17 هزار و 800 میلیارد تومان آن در سه‌ساله دولت یازدهم دریافت شده و به‌حساب خزانه واریز شده است؛ بر این اساس در طول خدمت دولت «تدبیر و امید» مجموع دریافتی سود سهام عدالت و واریزی به خزانه بیش از سه برابر هفت سال پیش از آن بوده است.

وی در ادامه با اشاره به ماده 6 آئین‌نامه اجرایی توزیع سهام عدالت مورخ فروردین 88 خاطرنشان کرد: مطابق این ماده‌قانونی، اگر طی 10 سال سازمان خصوصی‌سازی می‌توانست از محل سود شرکت‌های سرمایه پذیر مبلغ یک‌میلیون تومان سهام عدالت را تأدیه و پاس کند، همه مشمولان کل سهام خود را دریافت می‌کردند و در غیر این صورت مشمولان می‌توانند آن را به‌صورت اختیاری پرداخت کنند.

انصاری تصریح کرد: تاکنون بیش از 2 میلیون نفر از مجموع 28 میلیون نفری که با مراجعه به سامانه صورتحساب دریافت کرده‌اند، برای پرداخت اقساط خود از طریق حساب‌های بانک ملی (به‌عنوان بانک عامل سهام عدالت) اعلام آمادگی کرده و پرداخت‌هایی انجام داده‌اند.

وی توضیح داد: سامانه سهام عدالت که به دلیل به‌روزرسانی صورت‌حساب مشمولان از تاریخ 30 اسفند، به‌طور موقت از دسترس خارج شده بود دوباره در دسترس قرارگرفته و مشمولان از چهاردهم فروردین‌ماه می‌توانند به صورت‌حساب به‌روز شده خود دسترسی داشته باشند؛ بر این اساس هنوز رقم پرداختی از سوی مشمولان مشخص نیست و در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انصاری گفت: سایر مشمولانی که تاکنون به این سامانه مراجعه نکرده‌اند می‌توانند از چهاردهم فروردین‌ماه با مراجعه، نسبت به وضعیت صورتحساب خود اطلاع یابند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت فارس بابیان اینکه بر اساس طرح توزیع سهام عدالت، یک‌میلیون تومان سهم به مشمولین به این شرط داده‌شده است که طی 10 سال از محل سود این سهام، اقساط آن پرداخت شود گفت: بر این اساس تا به امروز حدود 530 هزار تومان از این اقساط تسویه شده است.

وی اظهار داشت: بنابراین بر اساس مصوبه شورای عالی اصل 44 قرار شد تا پایان شهریور 96 به مشمولین فرصت داده شود تا در صورت تمایل از محل آورده نقدی خود اقدام به باقیمانده اقساط خود کنند.

انصاری تصریح کرد: در حال حاضر ارزش بازار 530 هزار تومان سهام عدالت مشمولین حدود یک‌میلیون و 50 هزار تومان است و بر این اساس کسانی که اقدام به واریز 470 هزار تومان بدهی باقیمانده به‌حساب دولت کنند، در زمان آزادسازی سهام عدالتشان حدود 2 میلیون تومان ارزش خواهد داشت.

وی تأکید کرد: به همین جهت به مشمولین سهام عدالت پیشنهاد شد نسبت به واریز مانده بدهی خود اقدام کنند که البته این موضوع کاملاً اختیاری است و اجباری در آن نیست.

انصاری ادامه داد: در سامانه سهام عدالت هم به مشمولین پیشنهادشده که می‌توانند بین رقم 10 هزارتا 470 هزار تومان به‌حساب دولت بابت تسویه باقیمانده اقساط خود واریز کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها