زائر ساوجی راهیان نور گفت: معنای واقعی استقلال و آزادی با حضور اردوهای راهیان نور درک می‌شود و افراد در می‌یابند برای عزت امروز میهن اسلامی چه خون‌هایی بر زمین ریخته شده است.
کد خبر: ۸۸۴۲۹۷۸
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲

جواد اسماعیلی زائر ساوجی راهیان نور در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با بیان اینکه 25 سال سن دارد و برای اولین بار به مناطق عملیاتی جنوب آمده است، گفت: چندین سال بود که قصد داشتم از این مناطق بازدید داشته باشم ولی توفیق حاصل نمی‌شد تا اینکه امسال به همراه مادربزرگم که مادر شهید هستند با دعوت شهدا به این مناطق آمدیم.

وی افزود: با حضور در این مناطق و درک شرایط و لمس فضای عملیاتی از نزدیک تازه انسان می‌فهمد جنگ یعنی چه؟ عملیات یعنی چه؟ آنچه را که در ذهن تصور می‌کردم از زمین تا آسمان با آنچه که به عینه می‌بینم زمین تا آسمان متفاوت است.

این جوان 25 ساله ساوجی تصریح کرد: مادر بزرگم با حضور در مناطق عملیاتی به شدت تحت تاثیر فضای معنوی این مناطق قرار گرفت و مشخص بود که با خود خلوت کرده است. اگرچه همه زائران این حس و حال معنوی را پیدا می کنند ولی کسانی که عزیزان خود را در این مناطق تقدیم راه حفظ اسلام کرده‌اند احساسی دارند که درکش برای هیچ یک از زائران قابل درک نیست.

اسماعیلی با اشاره به اینکه لازم است تا جوانان در این مناطق حضور پیدا کنند و از نزدیک شرایط دوران دفاع مقدس را لمس کنند، گفت: امروز برای اولین بار در منطقه عملیاتی فکه حضور پیدا کردم، منطقه‌ای که تا پیش از آن تصور می‌کردم دست کم آب داشته باشد ولی زمانی که وارد منطقه شدم و به مناطقی که رملی شکل بودند پای گذاشتم و تابلوهای تبلیغاتی را مشاهده کردم از خود بی‌خود شدم و بی اختیار اشک از چشمانم سرریز شد.

وی افزود: خود را یک لحظه جای شهدای فکه گذاشتم و به شرایط آنان فکر کردمف شرایطی که بیانش به نظر ساده است و کمتر کسی می تواند گرمای این منطقه را بدون وجود آب تحمل کند. زندگی کردن در این شرایط خیلی دشوار است چه برسد به اینکه بخواهیم با ابزارآلات جنگی در مقابل دشمن بایستیم.

این جوان ساوجی تصریح کرد: امروز فهمیدم فکه یعنی چه؟ شهدای شلمچه چقدر مظلوم بودند، دهلاویه یعنی چه؟ حضور در این مناطق دقیقا حادثه کربلا را برایم تداعی کرد و در این مناطق معنای واقعی مظلوم را درک کردم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: ما به عنوان زائران راهیان نور منتقل کننده پیام راهیان نور به جامعه هستیم. در این راستا نیز ادای دین کرده و از مظلومیت شهدای هشت سال جنگ تحمیلی برای همسالان خود و برای کسانی که در جمعشان قرار بگیریم خواهم گفت.

وی افزود: بسیجیانی که به عنوان خادم شهدا در این مناطق حضور دارند خود به نوعی اثرگذار هستند و به قدری نسبت به زائرین احترام اقیل هستند که به شخصه احساس می کنم چقدر در برابر عظمت اینان کوچک هستم. عظمتی که با الاگوگیری از سیره شهدا حاصل شده است.

این زائر راهیان نور تصریح کرد: توصیه می کنم همه افراد دست کم یکبار هم شده برای بازدید مناطق عملیاتی بیایند آن وقت است که معنای استقلال و آزادی را درک خواهند کرد و در می‌یابند برای عزت امروز میهن اسلامی چه خون‌هایی بر زمین ریخته شده است.

اسماعیلی یادآور شد: هستند افرادی که نمی‌دانند اقتدار امروز با چه رشادت‌هایی حاصل شده است، اقتدار و امنیتی که امروز با همت پاسداران و مرزداران حفظ شده است. سربازانی که امروز در مرزها برای حفظ امنیت ما تلاش می کنند ستودنی هستند و باید بگویم من و امثال من که در چنین مکان‌هایی نبوده‌ایم گویا اصلا خدمت وظیفه نکرده‌ایم.

وی افزود: با حضور در راهیان نور درک می کنیم که جنگ و مرزبانی یعنی چه؟ شاید اکثر افراد جامعه بگویند اگر ما هم زمان جنگ بودیم می رفتیم ولی وقتی در مناطق عملیاتی حضور پیدا می کنیم تازه درک می کنیم که چه شرایط دشواری بوده که رزمندگان را واداشته است برای حفظ اسلام و انقلاب از جان خود نیز بگذرند.

این زائر ساوجی راهیان نور تصریح کرد: وقتی از زبان روایتگران حوادث زمان عملیات‌ها را می شنویم اگر به خوبی مطالب را درک کنیم بی تردید وحشت می کنیم چه برسد به اینکه در آن شرایط قرار بگیریم.

اسماعیلی تاکید کرد: توصیه می کنم زائران هم از مناطق عملیاتی جنوب و هم غرب کشور بازدید داشته باشند تا بتوانند درک بهتری از شرایط دوران دفاع مقدس پیدا کنند.

وی افزود: پیشکسوتان دوران دفاع مقدس باید با بهره‌گیری از فرصت‌ها رویدادهای دوران دفاع مقدس را به درستی تبیین کنند از سوی دیگر نقش فرهنگ سازی بسیار اثرگذار بوده چراکه ناگفته ماندن بسیاری از مسائل حاشیه‌ای باعث می‌شود که خیلی از تجربیات از دست برود.

این جوان 25 ساله ساوجی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه می کنم همه بیایند و از این مناطق بازدید کنند تا بدانند برای حفظ هر وجب این خاک چه خون هایی ریخته شده است و اگر کسی نیاید بزرگترین شانس زندگی خود را از دست داده است چراکه همین زندگی را مرهون خون شهدا هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات