هفتمين اردوي گروه جهادي حركت المحرومين از استان فارس شهرستان فسا به مناطق محروم استان سيستان و بلوچستان شهرستان نيكشهر ، بخش بنت، روستاي دسك، پايان يافت
کد خبر: ۸۸۴۲۸۴۰
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

«شما الان جوان هستید، نیرو دارید، حوصله دارید، وقت دارید، گرفتاری زیادی ندارید، از این فرصت استفاده کنید. یکی از فرصتها هم همین اردوهای جهادی است؛ این اردوهای جهادی به مراتب بهتر از اردوهایی است که متأسفانه هنوز هم معمول است. با اینکه من هشدار داده‌ام، بعضی‌ها اردو درست می‌کنند که بفرستند اروپا؛ اردوی دانشجویی به اروپا! یکی از غلط‌ترین کارها این است؛ این اردوی جهادی، از آن به مراتب بهتر و شرافتمندانه‌تر و مفیدتر است. حضور در اردوهای جهادی، تماس مستقیم با مردم، احساس مسئولیت پیدا می‌کنید. انسان وقتی خدمت  کرد به طور مستقیم، خدمت در چشم انسان عزیز می‌شود؛ نقاط ضعف را پیدا می‌کنید.» این سطرها بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در مهرماه سال گذشته در جمع دانشجویان است.  جهاد کبیر به معنای تبعیت نکردن از دشمن در میدان اقتصاد، سیاست، فرهنگ و هنر است و در چنین مسیری اردوهای جهادی راهی مناسب برای خودسازی در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب با روحیه‌ای جهادی است.

شاید در این سال‌ها آنچه از اردوهای جهادی‌در ذهن مردم نقش بسته تصویری از بیل و کلنگ و شن و ماسه و چند جوان احتمالاً خیلی جدی با ظاهرهایی یکدست بوده که درحال انجام کارهای عمرانی بوده‌اند اما اگر واقعاً کمی عمیق‌تر به ماجرا نگاه کنیم و اگر مزه اردوهای جهادی زیر زبانمان برود می‌بینیم که وضعیت واقعاً این‌گونه نیست؛ بچه‌های جهادگر هرچند در فضای اردو همگی یکرنگ و یکدل با هدف رفع مشکلات مردم در تلاشند اما بسیاری از آنها دارای تفکرات سیاسی و اجتماعی مختلفی هستند.

همین بچه‌های خاکی جهادگر که تصاویر آنها با لباس‌های خاکی رنگ در ذهن هایمان نقش بسته چه بسا در شهرهایشان با رنگ‌ها و سلایق متفاوت تیپ می‌زنند و همین‌هایی که گاه در اردوهای جهادی دسته جمعی یک روز را با تنها یک بسته بیسکویت سر می‌کنند بسا در زندگی معمولی پراشتهاترین فرد در فضای خانواده هستند، همین جوان جدیِ درحال کار در تصاویر و فیلم‌های جهادی پس از کار شوخی‌ها و خنده‌های خودش را هم دارد. و البته ناگفته نماند که صفای اردوهای جهادی به خلوت کردن با خود ومناجات و توسل های شبانه اش است.

اینها را گفتم تا یادمان نرود اگر هشت سال جنگی بود و اگر درسال‌های اخیر دفاع از حرم ‌اهل بیت(ع) توسط بچه‌های باغیرت ایرانی صورت می‌گیرد صرفاً این جوانان از قشری خاص نیستند و این دلدادگی به انقلاب و دغدغه ساختن در قشرهای مختلف کشورمان وجود دارد و به همین دلیل است که می‌توان به اردوهای جهادی به عنوان راهکاری مناسب برای تحقق اهداف مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در جهت رشد و تعالی کشور حساب کرد.

اردوهایی که با جاذبه خود جوانان توانمند از سطوح مختلف جامعه را به سمت خود می‌کشانند و فضای ایجاد شده در طول اردوها از آنها افراد باتجربه‌ای می‌سازد که هرکدام می‌توانند درجهت رشد کشور گام‌هایی بلند بردارند.

ورود واستقبال از گروه جهادی استان البرز با حضور گرم مردم #بزمان و گروه جهادی منتظران آفتاب #بزمان بازدید مسئولین سازندگی از منطقه ویژه پدئی شهرستان خاش، نقطه صفر مرزی پاکستان

ارسال نظرات