231 دست کت و شلوار و بیش از یک هزار و 600 ثوب پوشاک کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۸۸۴۲۸۳۶
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس پلیس آگاهی استان زنجان از کشف جعل پلاک دولتی و قاچاق البسه در زنجان خبر داد و گفت: با هوشمندی پلیس آگاهی، یک دستگاه خودروی مزدا دوکابین در زنجان که دارای پلاک دولتی بود متوقف و پس از بازرسی محموله متنوع کالای خارجی کشف شد.

سرهنگ رحمتی افزود: در این محموله شامل 231 دست کت و شلوار و بیش از یک هزار و 600 ثوب پوشاک کشف و ضبط شد.

وی در ادامه اظهار داشت: با کشف این محموله شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز اداره کل تعزیرات حکومتی استان نسبت به تشکیل پرونده اقدام و راننده خودرو به عنوان متهم به شعبه معرفی شد.

سرهنگ رحمتی با بیان اینکه با انجام تحقیقات تخصصی توسط شعبه، مشخص شد پلاک خودرو جعلی بوده و محموله به طور غیرقانونی وارد کشور شده است، افزود: پس از سیر مراحل قانونی و تشکیل جلسات رسیدگی، طبق رای صادره، عامل قاچاق علاوه بر ضبط خودروی حامل و کالاهای مکشوفه به نفع دولت، به پرداخت جریمه نقدی به میزان 880 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

وی با اشاره به اینکه محموله‌های قاچاق و پرونده تشکیل شده از این محل در اسرع وقت و بدون نوبت در تعزیرات حکومتی رسیدگی می‌‌شود، گفت: طبق آمار بیش از 80 درصد محموله‌های قاچاق کشف شده در استان مربوط به البسه است.

سرهنگ رحمتی با اشاره به اینکه سیگار و گوشی قاچاق نیز از دیگر محموله‌هایی است که بیشتر در زنجان کشف می‌شود، تصریح کرد: لوازم آرایشی و بهداشتی نیز از دیگر محموله‌های کشفی در استان است که پرونده‌های متشکله از محل آن در اسرع وقت توسط تعزیرات رسیدگی و حکم مربوط صادر می‌شود.

گفتنی است، طبق ارزش‌گذاری مشخص شد، ارزش کالاها بیش از 800 میلیون ریال است.

لازم به ذکر است، هدف از برخورد با صاحبان محموله‌های قاچاق حمایت از تولید داخلی است در سال جدید نیز با متخلفان در این بخش به شدت برخورد می‌شود .

ارسال نظرات