خبرهای داغ:
سال هاست که شهر تبریز از لحاظ زیرساخت های فرهنگی با مشکلات بسیاری مواجه بوده است و کمبود این زیرساخت ها تبریز را از میزبانی بسیاری از فستیوال های هنری محروم کرده است.
کد خبر: ۸۸۴۲۷۶۳
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، شهرداری تبریز براساس وظایف و دغدغه های فرهنگی خود پروژه مرکز همایش های بین المللی را سال گذشته در منطقه کم جمعیت و خوش آب و هوای خاوران کلنگ زنی کرد و این پروژه در حال حاضر در مرحله افتتاح و بهره برداری قرار گرفته است.

مرکز همایش های بین المللی تبریز در زمینی به وسعت 10 هزار متر مربع با زیر بنای 23 هزار متر مربع و در 4 طبقه سازه ساخته شده است.

طرح دارای یک سالن اصلی به ظرفیت یکهزارو 500 نفر، چهار سالن فرعی شامل کلاس های آموزشی و یک سالن تمرین ویژه و رستوران به ظرفیت 700 نفر و پارکینگ به ظرفیت 500 دستگاه خودرو است.

چشم انداز مرکز همایش های بین المللی تبریز در خدمت توسعه فرهنگی شهر

شهردار تبریز دراین باره می گوید: مرکز همایش‌ها، طرح ارزشمندی است که در آینده‌ای نزدیک، به یکی از شاخص‌های مهمتوسعه فرهنگی شهر تبدیل خواهد شد؛ از این رو طراحی و اجرای آن با حساسیت و شتاب ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته است.

صادق نجفی با اشاره به این‌که پروژه هم‌اکنون با پیشرفت قابل‌قبولی پیگیری می‌شود، افزود: همه تلاش مدیران و مجریان پروژه، ساخت مرکز زیبا، مجهز و وسیعی است که با رفع یکی از نیازهای قدیمی شهر، بسترهای میزبانی همایش‌ها و آئین‌های هنری را تقویت کند.

وی ایجاد این مرکز را ظرفیتی بزرگ برای شهر تبریز در راستای اهداف تبریز ۲۰۱۸ عنوان کرده و اظهار می کند: دسترسی مناسب و آب و هوای این منطقه و شهر تبریز می تواند تبریز را به قطب برگزاری همایشهای بین المللی تبدیل کند.

شهردار تبریز ، مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز را یک طرح متفاوت و ویژه توصیف کرد و می افزاید: اهمیت این پروژه در راستای تامین زیرساخت های فرهنگی قابل توجه است.

نجفی با بیان این‌که مخاطبان مرکز همایش‌های بین‌المللی، از اصحاب فرهنگ و هنر خواهند بود، ادامه میدهد: این امر، موجب می‌شود که مراحل مختلف معماری و مباحث فنی و تجهیزاتی آن، با حساسیت خاصی پیگیری شود.

پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز از امتیازات مهم «تبریز ۲۰۱۸» خواهد بود

نماینده مردم تبریز اسکو، آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، پروژه مرکز همایش های بین المللی تبریز را از زیرساخت‌های مهم فرهنگی در روند توسعه شهر می خواند.

محمداسماعیل سعیدی ، اظهار می کند: اهمیت زیرساخت مهمی چون مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز با در نظر داشتن فرصت محدود تا " تبریز 2018" بسیار ارزشمند و حیاتی است.

وی خاطر نشان می کند: وجود چنین مرکز مجهز و زیبایی از نیازهای قدیمی و اولویت دار شهر بوده و میزبانی و مناسبات فرهنگی، هنری و اجتماعی " تبریز 2018" را از یک امتیاز مهم برخوردار خواهد ساخت.

نماینده مردم تبریز در بهارستان با تاکید بر اینکه اهتمام شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز در توجه به این زیر ساخت مهم، ارزشمند و قابل تقدیر است، می گوید: پروژه‌ای با این وسعت، امکانات و زیبایی، در آینده‌ای نزدیک موجب ارتقای ارزش افزوده منطقه خواهد شد.

مرکز همایش‌های بین‌المللی، یکی از مهم‌ترین نیازهای شهری

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، پروژه مرکز همایش‌ بین‌المللی شهر تبریز را اقدامی ضروری خوانده و می افزاید:

مرکز همایش‌های بین‌المللی، از نیازهای مهم شهر و استان بوده و نقش موثری در میزبانی مناسبات ملی و بین‌المللی ایفا خواهد کرد.

وی با بیان این که پروژه مرکز همایش ها، به یکی از نیازهای مهم شهر تبریز پاسخ خواهد داد، خاطرنشان می کند: این پروژه به خصوص با در نظر داشتن چشم‌انداز گردشگری 2018 اهمیت بیشتری خواهد داشت.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی همچنان با اشاره به این‌که مرکز همایش‌های تبریز باید از زیباترین مراکز اجتماعی کشور باشد، بر لزوم کیفی‌سازی ملزومات پروژه تاکید می کند

اهتمام شهرداری تبریز شایسته قدردانی است

فرماندار تبریز اهتمام شهرداری تبریز در راستای تامین زیرساخت های فرهنگی شهر تبریز را شایسته تقدیر دانسته و ابراز امیدواری می کند این طرح به زودی افتتاح شده و به بهره برداری برسد.

رحیم شهرتی‌فر می افزاید: وجود چنین مرکزی برای شهر تبریز امری بسیار ضروری بوده و افتتاح آن می تواند بسیاری از نیازهای فرهنگی را در شهرمان پاسخگو باشد.

وی همچنین می گوید: با توجه به اینکه این طرح در منطقه کم جمعیت خاوران ساخته می شود می توان گفت به درستی مکان‌یابی شده است و با مشکل ترافیک تردد و ترافیک مواجه نخواهیم شد.

فرماندار تبریز یادآور می شود: مرکز همایش های بین المللی تبریز می تواند در رونق منطقه خاوران نیز نقش داشته باشد

هنر موسیقی از کمبود سالن های استاندارد ضربه می بیند

یکی از هنرمندان با تجربه موسیقی با اشاره به اینکه کمبود سالن های استاندارد در تبریز به هنر موسیقی ضربه می زند، می گوید: هنرمندان موسیقی از کمبود سالن های استاندارد در تبریز رنج میبرند و امیدواریم ساخت این سالن موجب رونق هنر در تبریز باشد و شاهد میزبانی تبریز در برنامه های بین المللی و جشنواره های ملی باشیم.

قادر رودکیان، با اشاره به اقدام درخور تقدیر شهرداری تبریز یادآور می شود: ساخت مرکز همایش های بین المللی تبریز بارقه های امیدی را میان هنرمندان به وجود آورده است و اهالی هنر انتظار دارند شهردار محترم تبریز در راستای حمایت از گروه های بومی دستور ارائه خدمات با تخفیف ویژه صادر کنند

ندا فرشباف

ارسال نظرات