خبرهای داغ:
مدیر خبرگزاری فارس در استان ها عنوان کرد:

شوروشوق مردم در مناسک حج خاری در چشم دشمنان اسلام است

مدیر خبرگزاری فارس در استان ها عنوان کرد: شور و شوق مردم از مناسک حج خاری در چشم دشمنان اسلام بوده که آنها را به تلاش برای ساختن اخبار کذب و شایعات وا داشته است
کد خبر: ۸۸۴۲۷۵۰
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دکتر حسن کربلایی با اشاره به خبر موسم حج و شایعات آن در  مهر ماه سال گذشته که  در فضای مجازی منتشر شده بود  اظهار کرد: این روزها برخی عناصر مغرض و شاید هم بیکار از طریق شبکه‌های مجازی بار دیگر آن خبر وشایعاتش را بازنشر کرده و به نوعی می‌خواهند عقده‌گشایی کرده و به جنگ با این فریضه الهی بروند.

وی با یاد آوری  اینکه باشگاه خبرنگاران جوان در یازدهم مهر ماه سال 94 با تیتر تکذیب شایعه تلگرامی انصراف یزدی‌ها از حج به نقل از حسین اعرافی، رئیس بیمارستان شاه‌ولی یزد گفت : پیامی که در مورد انصراف 300 یزدی از حج تمتع و اهدای هزینه آن به بیمارستان شاه‌ولی (ویژه بیماران سرطانی) در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

مدیر خبرگزاری فارس استان ها با اشاره به شایعات مربوط به انصراف زائران یزدی از زیارت حج خاطر نشان کرد: باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از علی‌اصغر شریفی‌زارچی مدیر حج و زیارت استان یزد در تاریخ هفتم اردبیهشت ماه  سال 95 خبر انصراف زائران یزدی را شایعه و  کذب توصیف کرد.

این مسوول عنوان کرد: طراحی و رواج شایعه یاد شده با اغراض خاصی صورت گرفته  که اساس آن  عناصر ضد دین داخلی بوده  که  هدف از آن کم رنگ کردن قوانین و مناسک دینی نظیر مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است

دکتر کربلایی تاکید کرد: یکی از شیوه‌های مغرضانه خبرهای کذب در مورد سفر زیارتی حج وعزاداری های حسینی  بی‌اولویت معرفی کردن عزاداری ائمه اطهار (ع) و اختصاص بودجه آن به فقرا و ... است و درباره حج نیز همین خط مشی تعقیب می‌شود.

وی ادامه داد: این افراد که به ظاهر در موسم حج و دیگر مناسبت‌های دینی برای محرومان و فقرا دل می‌سوزانند فراموش می‌کنند به کسانی که در صف خروج از کشور و ورود به ترکیه و ... ایستاده‌اند تذکر بدهند که ای ایرانی عزیز پولت را به جیب همسایه ناسپاس نریز و بیا این پول را صرف محرومان داخلی کن!

مدیر خبرگزاری فارس استان ها بیان کرد:به نظر می‌رسد به دنبال امضای توافقنامه حج سال 96 که بین  سرپرست سازمان حج و زیارت کشور و وزیر حج عربستان منعقد شده با توجه به اینکه ثبت‌نام از زائرانی که فیش اولویت‌دار در اختیار دارند در روزهای آینده آغاز می شود

دکتر کربلایی گفت:  انتشار اینگونه مطالب کذب در مورد مراسم حج  آن هم در فضای مجازی و توسط افراد ناشناس با اهداف مغرضانه بوده که هدف  تحت تاثیر قرار دادن شور و نشاط مردم به دلیل باز شدن مجدد مسیر حج برای انجام این فریضه بزرگ اسلامی می باشد

این مسوول یاد آور شد: وهابیون به شدت در پی عدم حضور یا کمرنگ کردن حضور شیعیان در مناسک حج بوده  تا بلکه بتوانند  از رواج تفکر و اختصاصات مناسکی تشیع جلوگیری کنند.

دکتر کربلایی عنوان کرد: مغرضان با انتشار اینگونه مطالب کذب بی‌شک نه تنها هدف ضد دینی را دنبال کرده  بلکه در پی اغراض پلید سیاسی و ضد ملی بوده که متأسفانه این روزها با  ایجاد سایت‌های غیرحرفه‌ای با اندک هزینه‌ای رواج یافته ، به طوری که عده‌ای بی‌صلاحیت از حیث اخلاقی و فنی با ایجاد سایت‌ها، گروه‌ها و کانال‌های مبتذل به اشاعه شایعات اقدام می‌کنند که جا دارد نهادهای ذیربط جدی‌تر از پیش با مروجان شایعه و مغرضان شایعه‌ساز برخورد کنند.

3001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها