توانمندسازی خانواده‌ها با محوریت اشتغال از اولویت‌های کاری کمیته امداد است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده سهم ایجاد اشتغال برای مددجویان این نهاد در سال 96 حداقل دو برابر خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۴۲۷۰۰
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در دیدار با کارکنان کمیته امداد شهرستان خدابنده و تبیین شعار سال در سال « اقتصاد مقاومتی : تولید- اشتغال» در این شهرستان با تبریک سال جدید با اشاره به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری به «اقتصاد مقاومتی : تولید-اشتغال» رویکرد این نهاد را در حوزه تأمین معاش ، اقتصادی عنوان کرد و گفت: فعالیت امداد منطبق بر اقتصاد و خروجی آن مسائل اجتماعی ازجمله مسکن ، معیشت ، اشتغال ، درمان و تحصیل است.

هدایت صفری وظیفه امدادگران در کمیته امداد را در حوزه اقتصادی مقاومتی بسیار سنگین توصیف نمود و افزود: فعالیت ما در کمیته امداد به‌عنوان مجموعه‌ای از بیت ولایت وبال عاطفی نظام در حوزه محرومیت‌زدایی باید به شکلی طراحی و انجام شود که موجبات تأمین و ثبات اقتصاد خانواده‌های نیازمند را فراهم آورد.

وی سیاست‌گذاری برای افزایش مشارکت‌های مردمی در برنامه‌های این نهاد را جزو اولویت‌های مهم کاری در سال جدید اعلام کرد و گفت : تقویت و افزایش منابع مردمی برای خدمت‌رسانی از مؤلفه‌های مهم در اقتصاد مقاومتی در امداد است که باید در تمامی فعالیت‌ها مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: با همین نگاه ارزشی در روزهای پایانی سال گذشته در فعالیت‌های به‌ویژه در بخش‌های اشتغال و جشن نیکوکاری و با حضور مردم و همراهی مسئولان خدمات ارزنده‌ای به نیازمندان ارائه شد.

مدیرکل کمیته امداد امام استان زنجان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی نیاز به تفکر و تعقل باهمت مضاعف و مدیران جهادی و ارزشی دارد، اظهار کرد: تحلیل درست، شناخت صحیح ، ارزیابی و اندازه‌گیری اثربخشی کارها موجب می‌شود نسخه مناسبی برای خانواده‌ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی ارائه شود.

صفری برنامه‌ریزی مناسب برای بالا بردن توان خانواده‌ها در حوزه تأمین اقتصاد خانواده با ارائه آموزش‌های مرتبط با ایجاد اشتغال و ارائه مشاوره‌های صحیح شغلی به جامعه هدف را از راهکارهای دیگر اثربخشی فعالیت‌ها دانست و گفت : ارائه طرح‌های نو و بدیع و منطبق با ظرفیت‌های محلی در حوزه اشتغال که با تولید فکر و اندیشه حاصل می‌شود ، در توانمندی خانواده‌ها بسیار اثربخش است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه توانمندسازی خانواده‌ها با محوریت اشتغال از اولویت‌های کاری کمیته امداد است افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده سهم ایجاد اشتغال برای مددجویان این نهاد در سال 96 حداقل دو برابر خواهد شد.

صفری تحقق کامل این برنامه را درگ رو درک صحیح از مبانی اقتصاد مقاومتی با استفاده از اندیشه زیبا دانست و گفت: این کار با مثبت اندیشی و نوسازی مدل‌های ایجاد اشتغال و فعالیت زنجیره‌ای بر اساس ظرفیت‌های محلی محقق خواهد شد.

ارسال نظرات