مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:
اعتقاد به مهدویت هویت و شناسنامه شیعه است و حفظ و بقای شیعه در تقویت و ترویج فرهنگ انتظار است و این فرهنگ باید به عنوان الگوی تربیت مهدوی، راهبردی در حوزه فرهنگی کشور لحاظ شود.
کد خبر: ۸۸۴۲۶۳۵
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان‌امیری اظهار کرد: در دوران غیبت کسب معرفت و محبت رهروان امام عصر(عج) در اطلاعت‌پذیری از ولی فقیه است.

وی افزود: تجلی کسب معرفت و محبت به امام عصر در دوران غیبت اطلاعت محض از ولایت فقیه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به برخی ویژگی‌های عصر غیبت و وظایف منتظران در این دوران، تصریح کرد: مهم‌ترین شاخصه‌های منتظران واقعی در عصر غیبت کسب معرفت و شناخت امام عصر(عج) است و این مؤلفه در دوران عصر غیبت بسیار حائز اهمیت است.

این مسؤول با اشاره به برخی آیات و روایات درباره وظایف منتظران در عصر غیبت، اظهار کرد: انتظار به معنی آمادگی و آماده‌سازی است و در عصر غیبت امام عصر(عج) زمینه‌سازی برای ظهور ایشان بسیار ضرورت پیدا خواهد کرد.

شکریان‌امیری با اشاره به روز 12 فروردین روز جمهوری اسلامی و رأی مردم به این نظام مقدس، پیروزی انقلاب اسلامی را برگرفته از مکتب مهدویت دانست و تأکید کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با اعتقاد به جامعه مهدوی و فرهنگ انتظار و با اعتقاد به قدرت اسلام و مسلمانان برای پیروزی انقلاب اسلامی هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کردند تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا کند و زمینه ظهور مصلح جهانی فراهم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ولایت‌مداری را مهم‌ترین و ضروری‌ترین شاخص منتظران مصلح جهانی در عصر غیبت دانست و بیان کرد: ولایت‌مداری مهم‌ترین الگو و سنجش رفتاری منتظران در دوران غیبت است و این عمل باید در این دوران تمرین آماده‌سازی برای ظهور امام عصر ثبت شود.

این مسؤول با اشاره به برخی ویژگی‌های جامعه مهدوی خاطرنشان کرد: مبنای اعتقادی و دین داری مردم بصیر ایران اسلامی حرکت عظیم پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زد و ریشه اعتقادی مردم مسلمان ایران به رهبری بی‌بدیل امام خمینی (ره) سبب این جوشش و حرکت مردمی شد.

شکریان‌امیری ادامه داد: امروز هم نظام مقدس جمهوری اسلامی با همان اعتقاد در مسیر پیشرفت و توسعه در جهت رسیدن به آرمان‌ها و اهداف متعالی نظام اسلامی با رهبری رهبر عظیم‌الشان انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه الله ) گام برمی‌دارد و روز به روز عزتمندانه و مقتدرانه به حرکت خود ادامه می‌دهد.

وی در پایان اعتقاد به مهدویت را هویت و شناسنامه شیعه دانست و گفت: حفظ و بقای شیعه در تقویت و ترویج فرهنگ انتظار است و این فرهنگ باید به عنوان الگوی تربیت مهدوی در حوزه فرهنگی کشور مورد توجه ویژه قرار گیرد و به عنوان یک راهبرد در حوزه فرهنگی کشور لحاظ شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها