حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده گفت: منظور از اقتصاد مقاومتی، مقاوم سازی اقتصاد نظام مقدس جمهوری اسلامی است که نتیجه آن بالا آمدن سطح رفاه عمومی و همچنین ارتقا جایگاه اقتصاد ایران در میان کشورهای منطقه، جهان اسلام و سطح بین الملل است.
کد خبر: ۸۸۴۲۵۸۶
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی محسن زاده در خصوص شعار سال که ولی امر مسلمین برای سال ۱۳۹۶ با عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال” قرار دادند، گفت: چندین سال متوالی رهبر معظم انقلاب برای سال در عرصه اقتصادی است که این نشان می دهد این بزرگمرد الهی، با رصدی که از اوضاع کشور و جهان دارند، عمده ترین نیاز جامعه اسلامی را رفع مشکلات اقتصادی می دانند لذا سال های متعدد شعارها را بر این مبنا قرار دادند.
مقاوم سازی اقتصاد کشور رفاه عمومی و ارتقا جایگاه اقتصادی ایران را در پی دارد/ اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نیست
نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: در سال های اخیر مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را مطرح فرموده اند که منظور از آن، مقاوم سازی اقتصاد نظام مقدس جمهوری اسلامی است که نتیجه آن بالا آمدن سطح رفاه عمومی و همچنین ارتقا جایگاه اقتصاد ایران در میان کشورهای منطقه، جهان اسلام و سطح بین الملل است.
وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی و سختی دادن به مردم نیست بلکه به معنای استفاده بهینه از امکانات موجود با رویکرد بسیجی است.
حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده عنوان کرد: رهبری سال گذشته را به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام نهادند که به فرموده خودشان کارهای مناسبی هم انجام شد اما در جامعه نمود پیدا نکرد و بیشترین چیزی که نمود یافت، شعارزدگی مسئولین در این امر بود.
وی افزود: معظم له امسال اقدام و عملی که باید در راستای اقتصاد مقاومتی انجام می شد، به صورت مبسوط و گسترده در حرم امام رضا(ع) مطرح کردند که اقتصاد مقاومتی دو رکن اساسی تولید و اشتغال دارد کمااینکه امروزه بخش فعال جامعه ما یعنی جوانان و افراد تحصیلکرده بیکار هستند.
تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند حرکت چرخ تولید کشور و برگشت کارخانه های تعطیل شده به چرخه تولید است
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به دلیل عدم حمایت کامل دولت از صنایع خدماتی، فنی وتولیداتی کشور، متاسفانه شاهد رکود تولید در کشورمان هستیم که برای تحقق اقتصاد مقاومتی، لازم است چرخ تولید مملکت به حرکت درآید، کارخانه های تعطیل شده به چرخه تولید برگردند و کارگاه های تولیدی ایجاد شود که نتیجه این امر ایجاد اشتغال در کشورمان خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله مهم ترین نقش مسئولین را در تحقق شعار سال، باور به اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه نجات کشور دانست و اذعان داشت: امروز کشورهایی که درعرصه جهانی در زمینه اقتصاد حرف برای گفتن دارند مانند امریکا، چین و ژاپن، اقتصاد مقاومتی را آزمایش کرده اند و تجربه موفقی داشته اند.
حجت الاسلام محسن زاده ادامه داد: ما می توانیم بدون در نظر گرفتن رویکرد استعماری برخی از این کشورها، تجربیات آنها را در عرصه اقتصاد مقاومتی که موجب استقلال اقتصادی آنها و در رفاه نسبی قرار گرفتن شده است، با رویکرد اسلامی و ایرانی استفاده کرده و باتقویت و بومی سازی آن را اجرایی کنیم.
مسئولین کشور دامنه تبادلات اقتصادی را در جهان اسلام وغرب آسیا تعریف کنند
وی با تاکید بر اینکه مسئولین باید نگاه خود را عوض کنند و  بدانند کشورهای دنیا فقط چند کشور اروپایی نیست که تمام تجارت خود را با آنها قرار دهیم که هروقت خواستند دبه کرده و اقتصاد مارا با مشکل مواجه کنند، ابراز کرد: مسئولین باید دامنه مبادلات اقتصادی در صادرات و واردات را در عرصه جهانی مخصوصا در جهان اسلام و غرب آسیا تعریف کنند که رویکرد مردم آنها به مصرف کالاهای تولید ایران مطلوب است.
وی با انتقاد از ورود کالاهای قاچاق به کشور اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما بازارچه های مرزی  که ارتزاق مردم دوطرف مرز است، با مشکلاتی از جمله قاچاق کالا رو به روست درحالیکه در مرزهای مختلف به صورت رسمی از طریق گمرک و با کانتینرها، کالای قاچاق وارد می شود.
این مقام مسئول یادآور شد: این کالاها توانسته بازار ما را اشغال کند و صنایع تولیدی مربوط به این کالاها مانند پوشاک، کفشریال غذاهای آماده و میوه را به تعطیلی و نیمه تعطیلی بکشاند اما آمارها نشان می دهد از مبادی رسمی کشور، قاچاق صورت می گیرد.
حجت الاسلام محسن زاده تصریح کرد: دولتمردان ما باید اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار دهند و موانع اینچنینی این را برطرف کنند همچنین باید از صنایع تولیدی و تولیدکنندگان در کشور حمایت شود.
آمار رسمی در خصوص میزان سهم یارانه به بخش تولید وجود ندارد
وی مطرح کرد: امروز علیرغم شعارها در خصوص یارانه، اما آمار رسمی در خصوص دادن سهم یارانه به بخش تولید وجود ندارد؛ دولت در این زمینه که چه مقدار از یارانه را در تولید هزینه کرده، ارائه نداده است و این نشان می دهد این امر رخ نداده است.
نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله در خصوص نقش مردم در تحقق شعار سال گفت: بخشی از مردم تولید کنندگان هستند که باید  وجدان کاری را درخود ایجاد کنند و محصولی با کیفیت، مرغوبیت و زیبایی بالا تولید کنند تا مردم به خرید کالای ایرانی رغبت پیدا کنند.
ضرورت افزایش کیفیت و مرغوبیت محصولات ایرانی برای ترغیب مردم به خرید آنها/ مردم خرید کالاهای ایرانی را برای خود تکلیف شرعی بدانند
وی افزود: متاسفانه گاهی عدم برخورداری برخی محصولات از کیفیت مناسب، موجب می شود مردم رغبتی به خرید کالاهای ایرانی نداشته باشند لذا تولیدکنندگان باید به کیفیت بالا بیندیشند و هزینه محصول را با بهره گیری از نیروهای متخصص و ماهر کاهش دهند.
حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده عنوان کرد: همچنین مردم باید همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، استفاده از کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد برخود حرام کنند و بدانند هر کالای خارجی که وارد زندگی آنها شود و به مصرف رسد، یعنی رونق بخشیدن به اقتصاد کشورهای صادر کننده، تعطیلی بخشی از کشور و ایجاد بیکاری بیشتر که دود آن به چشم خودشان می رود.
نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله خاطرنشان کرد: لازم است مردم استفاده و خرید کالای ایرانی را یک تکلیف شرعی برای خود قرار دهند و بااین کار، غیرت ملی خود را نشان دهند تا زمینه تعالی تولید در کشور فراهم شود، شعار رهبری به معنای حقیقی عملی شود، مردم به رفاه دست یابند و همچنین زمینه رضایت ولی عصر (عج) فراهم گردد.
 
 
انتهای پیام/

ارسال نظرات