خبرهای داغ:
آیت الله حیدری

اظهار نظر جالب مقام معظم رهبری درباره طرح 550 هزار هکتاری

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خامنه‌ای گفتند که من گفتم طرح احیای اراضی خوزستان باید در 2 میلیون هکتار اجرا شود اما آقایان بعدها این مساحت را کاهش دادند.
کد خبر: ۸۸۴۲۵۷۴
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲

آیت الله محسن حیدری  درباره شیرین‌ترین خاطره سال 95 اظهار داشت: دیدار با مقام معظم رهبری پس از اجلاسیه خبرگان رهبری شیرین ترین خاطره سال گذشته بود چرا که فرمایشات ایشان مایه دلگرمی مردم خوزستان بود.

وی با بیان اینکه در این دیدار خدمت ایشان گفتم که دولتی‌ها به جای حل علت به حل معلول پرداختند، گفت: زمینی که به خاطر انتقال آب خوزستان خشک و به کانون ریزگردها تبدیل شده است باید با جلوگیری از طرح‌های انتقال آب دوباره احیا شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه نهال کاری در 5 درصد از کانون‌های ریزگرد خوزستان انجام می‌شود، عنوان کرد: خدمت مقام معظم رهبری عرض کردم که در واقع دولتی‌ها برای حل مشکل ریزگردها کاری نکرده‌اند و حتی طرح کشاورزی که دستور آن را داده بودید با طرح‌های انتقال آب مورد تهدید قرار گرفته است.

وی افزود: مقام معظم رهبری گفتند مگر آب مورد نیاز این طرح از رودخانه کرخه تأمین نمی‌شود که به ایشان گفتم نصف آن از کرخه تأمین می‌شود و قرار است 4 سد در بالادست رودخانه کرخه ساخته شود که با این کار کرخه نابود می‌شود. مقام معظم رهبری گفتند از طرح ساخت این سدها خبر ندارم.

آیت الله حیدری بیان کرد: آیت الله فرحانی در این جلسه به حضرت آقا گفت که شما گفته بودید طرح احیای اراضی خوزستان در مساحت 880 هزار هکتار اجرا شود اما آقایان این طرح را به 550 هزار هکتار کاهش دادند؛ امام خامنه‌ای گفتند که من گفتم این طرح باید در 2 میلیون هکتار از زمین‌های خوزستان اجرا شود اما آقایان بعدها این مساحت را کاهش دادند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نظرات خوبی درباره خوزستان دارند، عنوان کرد: اگر نظرات مقام معظم رهبری در خوزستان اجرا شود این استان آباد می‌شود و امیدواریم مسئولان دولت آینده به فرمایشات ایشان جهت توسعه خوزستان اجرایی شود.

وی تلخ ترین خاطره سال گذشته را ریزگردهای بهمن‌ماه سال 95 دانست و گفت: حوادث تلخی مانند شهادت شهدای اربعین در فاجعه تروریستی حله، خشک شدن بخش‌هایی از تالاب‌ها و شور شدن زمین‌های کشاورزی دیگر حوادث تلخ سال گذشته بودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار