خبرهای داغ:
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خواستار استفاده درست و مناسب از ظرفیت‌های عظیم فضای مجازی در راستای مقابله با معضلات فرهنگی شد.
کد خبر: ۸۸۴۲۵۶۵
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
ظرفیت فضای مجازی در مسیر حل معضلات فرهنگی بکار گرفته شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام محمد حسین پوریانی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی هم می‌تواند برای جامعه ما فرصت باشد و هم تهدید اظهار کرد: اگر ما بتوانیم از فضای مجازی و بستری که به وجود آورده در جهت مسیر اصلاح فرد و جامعه استفاده کنیم، قطعاً در پیشبرد امور فرهنگی موفق بوده‌ایم اما اگر نتوانیم در این مسیر گام برداریم، باید شاهد افزایش آسیب‌ها و مضرات فضای مجازی در سطح جامعه باشیم.

وی با اشاره به تاثیرات قابل توجه و گاه شگرف فضای مجازی در شکل دهی به فرهنگ عمومی جامعه افزود: در حال حاضر فضای مجازی نه تنها بر روی فرد و روحیات و خلق و خوی او بلکه بر فرهنگ عمومی جامعه تاثیر بسزایی دارد و اهمیت و حساسیت این موضوع می‌طلبد که نخبگان حوزه و دانشگاه ابعاد و جوانب آن را مورد توجه و کار کارشناسی خود قرار داده و راهکارهایی برای استفاده درست از فضای مجازی ارائه دهند.

مدیر مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: بی شک چنانچه ما با نگاه علمی و دغدغه مندانه به شناخت فرصت‌ها و ظرفیت‌های فضای مجازی اهتمام داشته باشیم در این صورت می‌توانیم آن را به سمت نقطه مطلوب هدایت کرده و مانع از انحراف کاربران فضای مجازی شویم.

وی با اشاره به رشد آسیب‌های اجتماعی در جامعه طی سال‌های اخیر ابراز کرد: از طریق بستر فضای مجازی که امروزه بسیار همه گیر شده می‌توان با تبیین و اشاعه آموزه‌های زندگی در خصوص سبک زندگی، به مقابله با بسیاری از آسیب‌ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی پرداخت.

ارسال نظرات