خبرهای داغ:
شهر، فضایی آمیخته از عناصر و جزئیات مختلفی است که برای برقراری هارمونی و متناسب در نقاط مختلف، باید با دقت و توجه ویژه طراحی، نصب و اجرا شود.
کد خبر: ۸۸۴۲۵۶۲
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، این امر در زمان های به خصوص و مناسبت های ملی و مذهبی تدارکات و ظرافت بیشتری می طلبد و هر طرحی در عین بهره مندی از عناصر زیبائی، باید مختصات مربوط به آن مناسبت یا زمان خاص را نیز در خود جای دهد.

سازمان زیباسازی شهرداری تبریز به عنوان متولی امور فضاسازی و تهیه و نصب المان در شهر، علاوه بر پرداخت به برنامه های عمومی زیباسازی در سطح شهر، برای تهیه المان های دائمی و مناسبتی نیز برنامه تدوین شده ای دارد که در فرصت های مقتضی، نسبت به طراحی و نصب ان ها اقدام می کند.

ایام نوروز یکی از این مناسبت هاست که بااتکای به پیشینه سنتی وفرهنگی خود، از اهمیت ویژه ای برای شهروندان برخوردار است و سازمان زیباسازی شهرداری تبریز با علم بر این نکته، اقدامات چشمگیری را برای آماده سازی فضاهای عمومی شهر برای استقبال از نوروز انجام می دهد که تهیه و نصب المان ها از آن جمله است.

چندسالی است که این سازمان، چیدن سفره های هفت سین را در میادین و برخی از نقاط گردشگرپذیر شهر، در ویژه برنامه نوروزی خود قرار داده است؛ اما امسال، همین هفت سین ها با رنگ و لعابی متفاوت و به مراتب با جلوه گری بیشتر درمکان هایی چون میادین، عمارت شهرداری در میدان ساعت و بازار مظفریه تبریز چیده شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز در این زمینه اظهار می کند: المان هایی مانند تخم مرغ های نوروزی، هفت سین های کتابی و نمادهای تبریک عیدنوروز، به تناوب در تعدادی از معابر عمومی شهر نصب شده است. اما مهم ترین اقدام سازمان در عید امسال، در زمینه جانمایی برای آثار اجراشده در سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تبریز است.

 

رضا خلیلی در ادامه، با اشاره به مکان این مجسمه ها می گوید: پس از بررسی های کارشناسانه که عمدتا با در نظر گرفتن ارزش هنری این مجسمه ها صورت گرفت، جاده سلامت ائل گلی با نام جدید جاده هنر و سلامت، محل قرار گرفتن این مجسمه ها تعیین شد و این مجسمه ها همراه با پلاک شناسنامه و نورپردازی، در این مسیراز مجموعه ائل گلی قرار داده شدند و در نهایت، محلی نیز برای بازدید اهل هنر و دوستداران این صنعت فراهم شد.

ارسال نظرات