خبرهای داغ:
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم مطرح کرد
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: این جمعیت در روز طبیعت برنامه‌های مختلفی را در نقاط مختلف استان برای مردم قم و مسافرین دارد.
کد خبر: ۸۸۴۲۵۴۱
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
برنامه‌های جمعیت هلال احمر قم در روز 13 فروردین
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد مصباحی با اشاره به اجرای طرح نوروزی ایمنی و سلامت مسافرین در استان اظهار کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم در این طرح در 16 پست ثابت و هشت پست سیار و سحاب به مردم و مسافرین خدمات ارائه می‌دهند و در روز طبیعت خدمات ویژه ای از سوی اکیپ‌های طرح ایمنی و سلامت به مردم ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: زمان بازگشت بسیاری از مسافرین در روزهای آخر تعطیلات نوروزی است، به همین دلیل از مسافرین و مردم استان قم درخواست می‌کنیم که در این روزها به صورت ویژه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد کاهش آمار تصادفات در روزهای پایانی تعطیلات باشیم.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: از برنامه‌های پایگاه‌های طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین استان در روز طبیعت می‌توان به برپایی غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی، سنجش فشار خون مردم به صورت رایگان و خدمت رسانی و گشت زنی دوچرخه سواران طرح سحاب در اماکن حضور خانواده‌ها اشاره کرد.

مصباحی با اشاره به اقامه نماز جماعت در اکیپ‌های جمعیت هلال احمر استان قم اظهار کرد: برگزاری باشکوه نماز جماعت را با حضور جوانان هلال احمر و مردم در این اکیپ‌ها در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین در دستور کار خودمان قرار دادیم.

وی ادامه داد: داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم در روز طبیعت در بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند، آن‌ها ضمن پاکسازی این محیط‌ها، بروشورهایی را در مورد حفظ محیط زیست و مقابله با تخریب طبیعت به مردم می‌دهند و با پرسنل اداره منابع طبیعی در زمینه فرهنگ سازی رعایت نکات ایمنی توسط گردشگران همکاری می‌کنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: از دیگر برنامه‌های جوانان این جمعیت در روز طبیعت می‌توان به برپایی ایستگاه نقاشی ویژه دوستی کودکان با طبیعت، اهدای پاکت زباله و بسته‌های فرهنگی به مسافرین، برگزاری مسابقات ورزشی طناب کشی و برنامه‌های شاد فرهنگی در پایگاه‌های مجاور بوستان‌ها اشاره کرد.

مصباحی با اشاره به طرح ابتکاری ویژه جمعیت هلال احمر استان قم در بوستان بنیادی اظهار کرد: در این طرح فعالیت‌های آموزشی، هنری، فرهنگی و اجتماعی برنامه ریزی شد، به این صورت که اعضای جوان و غنچه‌های جمعیت هلال احمر میان مسافرین و شهروندان کیسه‌های زباله خشک و تر را در بوستان بنیادی توزیع کردند و از آن‌ها خواستند که برای حفظ محیط زیست زباله‌ها را در جایگاه‌های مخصوص قرار بدهند.

وی ادامه داد: همچنین برای فضای فرهنگی و آموزشی ایستگاهی را در نظر گرفتیم تا پس از توزیع کیسه‌های زباله، مسابقه نقاشی ویژه کودکان در این ایستگاه برگزار شده و به کودکان شرکت کننده در این مسابقه جوایز زیست محیطی ارائه شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: از جمله برنامه‌های این جمعیت در روز طبیعت می‌توان به همکاری با سازمان پسماند در زمینه ارائه آموزش‌هایی در خصوص حفظ محیط زیست به شهروندان، ارائه آموزش‌های کمک‌های اولیه و ارائه هشدارهای ایمنی به مردم در خصوص مناطق پرخطر اشاره کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خانه‌های هلال احمر در استان قم نیز در روز طبیعت برنامه‌هایی همچون برگزاری مسابقات ویژه کودکان، توزیع پلاستیک زباله در بوستان‌ها و مبادی ورودی روستاها و شهرهای تابعه قم، برنامه نقاشی روی چهره و اقامه نماز جماعت را دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها