معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه:

بقاع متبرکه کشور در روز طبیعت میزبان مردم هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: در روز طبیعت بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص کشور که از ظرفیت‌های لازم فرهنگی، خدماتی و تفریحی و بوستان برخوردارند، میزبان مسافران نوروزی هستند.
کد خبر: ۸۸۴۲۵۲۸
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان، حجت الاسلام احمد شرفخانی با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در 24۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه کشور از 25 اسفندماه تا کنون ضمن قدردانی از تلاش تمامی همکاران مجری این طرح افزود: یکی از برنامه‌های پیش بینی شده در این طرح، میزبانی از مسافران و زائران نوروزی و اقشار مختلف مردم در روز سیزدهم فروردین ماه، روز طبیعت در بقاع متبرکه و امامزادگان همراه با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی است.

وی بیان کرد: تمهیدات و اقدامات لازم برای استقرار مردم و مسافران نوروزی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه دارای ظرفیت صورت گرفته است و این اماکن مقدس روز سیزدهم نوروز، آماده میزبانی از مردم و مسافران نوروزی خواهند بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به جایگاه طبیعت و اهمیت آن از دیدگاه قرآن و اهل بیت(ع) اظهار کرد: معمولا همه ساله جمع کثیری از مردم به واسطه عشق و ارادتی که به اهل بیت(ع) دارند در ایام تعطیلات به‌ویژه ایام نوروز به منظور بهره‌مندی از فضای معنوی و تفریحی در آستان‌های مقدس امامزادگان حاضر می‌شوند و در پایان تعطیلات وروز طبیعت هم به سیر و سیاحت در مناظر طبیعی و بوستان ها وباغ ها می پردازند، بر این اساس امامزادگان هم به لحاظ موقعیت اقلیمی و جغرافیایی مورد توجه مردم قرار می گیرند.

حجت الاسلام شرفخانی ادامه داد: به منظور تأمین آرامش و آسایش مردم در استفاده از فضای معنوی و تفریحی بقاع متبرکه و خدمت رسانی بهتر به زائران اقدامات لازم در این زمینه از سوی این سازمان صورت گرفته و آستان مقدس امامزادگان کشور که از ظرفیت مناسب تفرج‌گاهی و گردشگری برخوردار هستند، در روز طبیعت، آماده میزبانی و پذیرایی از مردم و مسافران نوروزی خواهند بود.

وی بیان کرد: مسافران و گردشگران نوروزی، می‌توانند در روز طبیعت با حضور در جوار این آستانهای مقدس ضمن بهره‌مندی از فضای معنوی و زیارت امامزادگان عظیم الشأن از طبیعت پیرامون این بقاع نیز استفاده کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه اضافه کرد: طی سال های اخیر اقدامات خوبی در زمینه غرس نهال و توسعه فضای سبز امامزادگان دارای ظرفیت صورت گرفته است و این اقدام زمینه را برای اقامت و استراحت در این فضا ی طبیعی و معنوی برای مردم فراهم ساخته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها