خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم:

هیچ زیارتی از نظر فصاحت به زیارت جامعه کبیره نمی‌رسد

استاد حوزه علمیه قم گفت: هیچ زیارتی از نظر سند، متن و فصاحت به زیارت جامعه کبیره نمی‌رسد.
کد خبر: ۸۸۴۲۵۱۸
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
هیچ زیارتی از نظر فصاحت به زیارت جامعه کبیره نمی‌رسد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت امام هادی(ع) در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به راه رسیدن به قرب الهی اظهار کرد: برای رسیدن به قرب الهی نیاز به وسیله داریم، مطمئن ترین راه برای اینکه تقرب به خداوند داشته باشیم، راه ائمه معصومین(ع) است.

وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) در یکی از روایات فرمول بندگی را در سه مسئله عنوان کرد. این سه مسئله معرفت به خدا، معرفت به پیامبر(ص) و محبت اهل‌بیت(ع) است. رسول اکرم(ص) فرمود که اهل‌بیت(ع) همچون کشتی نجات هستند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: برای تقرب به خداوند باید با اهل‌بیت(ع) ارتباط بگیریم. سیره بزرگان دین این بود که به حرم حضرت معصومه(س) بروند و زیارت جامعه کبیره را در این مکان مقدس بخوانند و هدیه امام هادی(ع) به ما زیارت جامعه کبیره است.

مومنی با اشاره به ویژگی‌های زیارت جامعه کبیره اظهار کرد: هیچ زیارتی از نظر سند، متن و فصاحت به زیارت جامعه کبیره نمی‌رسد.

وی ادامه داد: علامه مجلسی می‌گوید که فصاحت و جامعیت زیارت جامعه کبیره دلیلی بر صحت آن است. باید مقید باشیم که حداقل هفته ای یک بار زیارت جامعه کبیره را بخوانیم، الفاظ این زیارت نشان می‌دهد که زیارت جامعه کبیره از صاحبان اسرار خدا به دست ما رسیده است و بزرگان دین به خواندن این زیارت اهتمام داشتند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم که اهل‌بیت(ع) واسطه بین خداوند و مردم هستند افزود: امام خمینی(ره) هر روز زیارت جامعه کبیره را می‌خواندند، در این زیارت جایگاه اهل‌بیت(ع) و مکتب آن‌ها معرفی شده است.

مومنی با اشاره به مطالب مطرح شده در زیارت جامعه کبیره اظهار کرد: در این زیارت آثار تولی و تبری به صورت جامع بیان شده است و در زیارت جامعه کبیره صفات اهل‌بیت(ع) را می‌بینیم، در این زیارت می‌گوییم که رضایت امام معصوم موجب رضایت خداوند می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از درخواست‌هایی که در زیارت جامعه کبیره مطرح می‌شود، درخواست شفاعت و معرفت از اهل‌بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: متوکل یک بار امام هادی(ع) را وارد مجلس بزم شراب خود کرد، اما این امام معصوم به گونه ای برای متوکل شعر خواند که او به گریه افتاد.

مومنی در پایان با اشاره به زندگی امام هادی(ع) در شهر سامرا خاطرنشان کرد: متوکل زمانی که این امام معصوم را به شهر سامرا برد، او را به مدت سه روز در محل نگهداری افراد برده و بی خانمان نگه داشت.

ارسال نظرات