آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی گفت: اگر حکومت اسلامی هم نبود، باید روی بحث حرمت واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می­شود کار جدی صورت بگیرد و مجلس و دولت جدی ورود کنند که امروز عمل به حکم رهبری بر مردم و بیشتر از آن‌ها بر مسئولین، واجب است.
کد خبر: ۸۸۴۲۵۱۱
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشت: اهل تقوا، اهل استغفار و طلب مغفرت از خدای تعالی، برای خود و دیگران هستند و ماه رجب، یکی از بهترین ایام برای طلب استغفار از محضر پروردگار متعال است.

 
لزوم توجه جدی مجلس و دولت به کنترل واردات کالاهای دارای مشابه داخلی 

وی افزود: طبق روایات اگر خداوند به کسی توفیق استغفار داد او را از آمرزش محروم نمی­کند؛ و کسی که به او اجازه استغفار داده‌شده هرگز نباید مأیوس از رحمت الهی باشد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در ادامه بحث خطراتی که از جانب دشمنان متوجه انقلاب و اسلام می‌گردد، اظهار داشت: یکی دیگر از توطئه­ ها این است که ما را از پیشرفت­های نظامی بازدارند و در وقت مناسب غافلگیرمان کنند.

وی اظهار داشت: قرآن کریم در آیاتی چون ۱۰۲ سوره مبارکه نساء، به ما هشدار می­دهد که در همه حال هوشیاری و غافل نبودن از وضعیت دشمن لازم است ولو در حال نماز که امری معنوی و عبادی است.

وی افزود: دشمن تلاش می­کند تا هویت انقلاب اسلامی را تغییر دهد و اگر بتواند این کار را بدون دخالت نظامی انجام دهد، حتماً خواهد کرد و لذا جنگ نرم و عدم غفلت در این نبرد از جنگ سخت مهم­تر است.

امام‌جمعه کرج در خطبه دوم نماز با تبریک آغاز ماه مبارک رجب و ماه بندگی الهی تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی (ع) در سومین روز از این ماه، گفت: امام علیه­السلام از ۸ سالگی به امامت رسید و ۳۳ سال امام بودند و در شرایط کاملاً نامساعد فرهنگی، با برگزاری مناظرات و پاسخ‌گویی به شبهات و نوشتن نامه ­های روشنگرانه و تبیین صحیحِ مکاتبِ منحرف که عقاید شیعه را نشانه رفته بودند و هرروز جریان تازه­ی کلامی و اعتقادی راه می‌انداختند، محققان و دانشمندان بزرگی را تربیت کرد و علوم و معارف شیعی و اسلام ناب را به آنان آموخت و آنان توانستند مآثر اهل‌بیت را به نسل بعد برسانند.

وی افزود: در آن دوران نیز درست مانند امروز به‌منظور تضعیف بنیان شیعه و از کار انداختن محور مقاومت و مبارزان شیعی، امام (ع) و یارانشان را در شدیدترین محاصره‌های اقتصادی قراردادند؛ از زمان غصب فدک این جریان شروع شد و دائماً در زمان­های مختلف کم‌وزیاد داشت؛ مثلاً در آن زمان آن‌قدر سخت گرفتند که نوشته­اند گروهی از بانوان علوی در مدینه یک پیراهن کهنه برای نماز داشتند که به‌نوبت می­پوشیدند؛ و با نخ­ریسی روزگار می­گذراندند.

آیت‌الله حسینی همدانی با گرامیداشت روز جمهوری اسلامی در دوازدهم فروردین‌ماه، اظهار داشت: امام (ره) این روز را عید اسلامی و از بزرگ‌ترین اعیاد مذهبی و ملی نامیدند. چون در این روز بود که بعد از سال­ها مجاهدت و شهادت و مبارزه با طاغوت و شیاطینی که بر ایران سلطه داشتند، مردم پیروز، با شور و شعف پای صندوق­های رأی رفتند و قاطعانه به جمهوری اسلامی رأی دادند و دست دشمنان را از کشور کوتاه کردند.

وی خاطرنشان ساخت: البته دشمن، دائماً به دشمنی مشغول است ما باید آمادگی لازم را داشته باشیم؛ دیدید که همین روزها بحث تحریم­های جدید را دوباره مطرح کردند.

وی گفت: اهل‌فن و مطّلعین، تحریم­های جدید را نقض چندباره برجام می­دانند، لازم است هیئت نظارت بر برجام دقت کافی را داشته باشند و ورود کنند که برجام که تا الآن که خسارت محض بود، خسارت­های بیشتری به کشور تحمیل نکند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: رهبر انقلاب در بیانی فرمودند که "در سراسر این دوره‌ هشت‌ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای -ازجمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ تروریسم و حقوق بشر- توسّط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظّف است طبق بند ۳ مصوّبه‌ مجلس، اقدام­های لازم را انجام دهد و فعّالیّت­های برجام را متوقف کند” و فرمودند: "هرگونه تحریم، نقض برجام بوده و باید مقابله‌به‌مثل کرد”.

وی تصریح کرد: دشمن حیله­ گر است و سعی می­کند با طرح عناوین دیگری مثل حقوق بشر و امثال‌ذلک هم تحریم‌های قبلی را حفظ کند و نقض برجام را منحرف کند و هم تحریم جدید برای ما درست کند. باید مقابله کنید و این را هم توجه داشته باشید که در مقابله‌به‌مثل باید جدی و باقوت وارد شد، والا تحریم چند شرکت که اصلاً با آن­ها معامله ه­ای نداشته ه­ایم که مقابله نیست.

امام‌جمعه کرج گفت: در همین راستا، بیان معاون اول رئیس‌جمهور که بعد از ۴ سال مذاکره و هزینه‌های فراوان، بگوید "تحریم­ها مهم نیست چون داریم روی اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی اقتصادی کار می­کنیم” جای تعجب دارد؛ در صحبت‌هایتان دقت کنید که مردم را مأیوس نکنید.

وی تأکید کرد: عزیزان! باید به داخل اعتماد کنیم؛ مسئولان اجرائی باور کنند که می­توانیم؛ بیایید تولید داخلی را اهمیت بدهید، حکم حکومتی رهبری را ساده نگیرند و بدانید عمل نکردن به حکم حاکم اسلامی، حرام شرعی است.

وی افزود: اگر حکومت اسلامی هم نبود، باید روی بحث حرمت واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می­شود کار جدی صورت بگیرد و مجلس و دولت جدی ورود کنند که امروز عمل به حکم رهبری بر مردم و بیشتر از آن‌ها بر مسئولین، واجب است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به نشست پژوهشگران صهیونیست و اعراب در قدس، گفت: در آنجا پیرامون راه‌کارهای سازش اعراب با اسرائیل برای مقابله با ایران به بحث نشستند و ایران و داعش را در کنار هم مطرح کرده و دشمن خود دانستند.

وی اظهار داشت: می‌بینید که چگونه موذیانه عمل می‌کنند، لذا باید در مقابل این شیطنت‌ها انسجام و وحدت داخلی حفظ شده و قدرت اقتصادی داخلی و نظامی کشور تقویت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به گذشت دو سال از حمله عربستان به یمن که تحت اشراف تلقین اسرائیل صورت پذیرفت، گفت: در این دو سال علاوه بر کشته شدن بیش از ۱۲ هزار نفر و مجروح شدن ده­ها هزار نفر و از بین رفتن زیرساخت­های یمن چه چیزی به دست آوردند؟!

وی تأکید کرد: حمله عربستان به یمن، در راستای طرح نابودی مسلمانان به دست خودشان است و در این فضا ایران باید قدرت و عزت خود را که به برکت انقلاب و ریخته شدن خون انسان­های پاک به‌دست‌آمده همچنان حفظ کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها