خبرهای داغ:
رئيس مركز فرهنگ و معارف قرآن گفت: از مسلمانان، مؤمنان و شيعيان به طور خاص خواسته شده كه ليلة الرغايب را قدر بدانند و فضيلت اين شب را فراموش نكنند.
کد خبر: ۸۸۴۲۳۲۵
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
مسلمانان ليلة الرغايب را قدر بدانند
به گزارش خبرگزاری بسیج از  قم، حجت‌الاسلام صادق یوسفی مقدم با اشاره به فرارسیدن لیلة الرغایب اظهار کرد: براساس روایات شب جمعه اول ماه رجب لیلة الرغایب نامیده شده خداوند برای اعمال لیلة الرغایب پاداش فراوانی قرار داده  است.

وی با اشاره به اعمال لیلة الرغایب گفت: روزه‌داری در این روز از پاداش فراوانی برخوردار است بین نماز مغرب و عشا 12 رکعت نماز تعیین شده که هر دو رکعت آن به سلام ختم می‌شود و فرد در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر و 12 مرتبه سوره توحید را قرائت می‌کند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن خاطرنشان کرد: پس از نماز 70 مرتبه ذکر «اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله» را بر زبان خود جاری می‌کند.

وی ادامه داد:‍ فرد باید پس از آن در سجده 70 بار ذکر «سبوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ» و‍ پس از سر برداشتن از سجده، 70 بار ذکر «رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجَاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ إِنَّکَ أَنْتَ الْعَلِیُّ الْأَعْظَم» را بگوید و در پایان حاجت خود را بیان کند.

یوسفی مقدم یادآور شد: بر اساس روایات حاجت انسان در این شب در پیشگاه خدای متعال برآورده می‌شود زیارت امام رضا(ع) نیز در ماه رجب مستحب است اگر فرد در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) این اعمال را انجام دهد به اجابت نزدیک‌تر است.

وی با بیان اینکه درباره اهمیت لیلة الرغایب در روایات تاکید شده است گفت: از مسلمانان، مؤمنان و شیعیان به طور خاص خواسته شده که لیلة الرغایب را قدر بدانند و فضیلت اعمال این روز را فراموش نکنند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن عنوان کرد: کسانی که آداب لیلة الرغایب را درک می‌کنند و نماز ویژه این شب را می‌خوانند از فضیلت این شب بهره‌مند می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها