ارائه خدمات پزشکی به بیش از یکهزار زائر کربلای ایران

مسئول بهداری ستاد راهیان نور سپاه کربلا با اشاره به مراجعه یکهزار و ۸۵۰ نفر بیمار به بهداری راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب، گفت: بیماران خاص، قلبی و مزمن چنانچه قصد حضور در کربلای ایران را دارند داروهای خویش را همراه داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۴۲۳۰۱
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سرهنگ قربان حقی مسئول بهداری ستاد راهیان نور سپاه کربلا به حضور و استقرار اکیپ درمانی و بهداشتی سپاه کربلا در مناطق عملیاتی اشاره کرد و گفت: بهترین مکان برای خانه تکانی روح و روان و صیقل دادن قلب و رسیدن به یک آرامش خاص روحی حضور در راهیان نور است و ما به عنوان خادم الشهدا در این مکان حاضر شدیم تا از نظر معنوی به یک آرامش برسیم.

 

وی با بیان اینکه فعالیت بهداری در مناطق عملیاتی جنوب از اول مهر همزمان با شروع اعزام کاروان های دانش آموزی آغاز می شود، افزود: معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سازمان تامین اجتماعی، جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی بابل جهت رفاه حال زائرین کربلای ایران،  خدمات پزشکی ارائه می کند.

 

 نماینده معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا با بیان این نکته که اکیپ های کامل پزشکی از یک اسفند در اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر، اردوگاه شهید جعفر زاده اندیمشک و یادمان هفت تپه مستقر هستند، گفت: در هر دوره اکیپ های پزشکی شامل 14 نفر اعم از پزشک عمومی، پرستاران خواهر و برادر، ماما، بهیار، تکنسین اتاق عمل و بیهوشی و راننده آمبولانس که عمل های جراحی سرپایی، گچ گیری و جراحی های کوچک را هم انجام می دهند، حضور فعال دارند.

 

وی با اشاره به مراجعه یکهزار و 850 نفر بیمار در بازه زمانی یک اسفند تا 3 فروردین 96 ، اظهار داشت: حدود 17 میلیون تومان دارو مصرف شده و با هماهنگی های انجام شده بیمارهای بدحال بعد از معالجه ی اولیه به بیمارستان ولیعصر خرمشهر اعزام شدند .

 

 سرهنگ حقی سم پاشی محوطه و کلرسنجی آب های اردوگاه ها و یادمان ها و بازدید و نظارت بر نحوه ی پخت و پز و سرکشی مستمر از یادمان هفت تپه و اردوگاه های شهدای خرمشهر و شهید جعفرزاده اندیمشک را ازدیگر فعالیت ها و برنامه های اکیپ پزشکی راهیان نور برشمرد

 

وی  خاطرنشان کرد: چنین امکانی وجود ندارد که تمام داروهای مورد نیاز برای همه ی بیماری ها را در این بهداری داشته باشیم از این رو به مردم و زائرین توصیه کرده که حدالامکان آنهایی که بیماری های خاص، قلبی و مزمن دارند به این مناطق سفر نکنند و اگر هم قصد حضور در این سفر معنوی را دارند، داروهای خود را همراه داشته باشند.

 

سرهنگ حقی تعداد پزشک هایی را که از اول مهر تا سوم فروردین در مناطق عملیاتی حضور داشتند را حدود 15 پزشک اعلام و گفت: کل اکیپ پزشکی که با ما همکاری کردند 70 نفر شامل پزشک عمومی، پرستار برادر و خواهر، تکنسین دارو، تکنسین اتاق بی هوشی  و راننده آمبولانس بودند
ارسال نظرات
پر بیننده ها