روایتگر دوران دفاع مقدس با تاکید بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه گفت: اگر بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را به قشر جوان جامعه تزریق کنیم قطعا جامعه ما از طراوت بالاتری برخوردار خواهد بود .
کد خبر: ۸۸۴۲۲۸۳
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴

محسن فرخی از پیشکسوتان و روایتگران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به حضور خود در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل گفت: در سن 18 سالگی افتخار پیدا کردم تا به عنوان یک پاسدار برای دفاع از ارزش‌های اسلامی به عضویت سپاه پاسدران انقلاب اسلامی درآیم.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و قبل از آغاز جنگ تحمیلی در کنار شهدا و رزمندگان در مناطق کردنشین مبارزه با عوامل ضدانقلاب و معاند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را عده دار شدیم و در زمان دفاع مقدس نیز در اکثر عملیات‌های حضور داشتم.

وی افزود: در دوران جوانی با وجود تمام ناملایماتی که در جنگ بود، با عشق به ولایت تمامی این ناملایمات و سختی‌ها را تححمل کردیم چراکه فرمان امام راحل را لبیک گفتیم و به جبهه‌ها آمدیم و با تمام سختی‌ها در مقابل دشمن می‌جنگیدیم و الان که 30 سال از دوران دفاع مقدس می‌گذرد برایم جذاب است که چگونه آن همه ناملایمات را تحمل کردیم.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس با اشاره به نقش اردوهای راهیان نور در مقابله با ولنگاری فرهنگی در کشور تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه فرمایشات بسیاری دارند که راهگشای خوبی در سطح داخلی و خارجی است تاکیدات ایشان درباره اقدامات فرهنگی در راستای تبیین انقلاب اسلامی و فرهنگ دفاع مقدس بسیار راهگشا است.

فرخی ادامه داد: اگر بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را به قشر جوان جامعه تزریق کنیم قطعا جامعه ما از طراوت بالاتری برخوردار خواهد بود و حضور عزیزان زائر در این مناطق که آکنده به عطر و بوی دوران دفاع است، می‌توانند تاثیر روانی خوبی از نظر فرهنگی برای مردمی که در تمام دوران انقلاب لبیک گوی ولی فقیه بوده‌اند، داشته ‌باشد تا در مسائل داخلی و بین المللی حضوری پررنگ‌تر داشته باشند.

وی افزود: بنده به مسئولین امر پیشنهاد می‌کنم که تا الان موفق و دلسوزانه از این مناطق در فصول مختلف سال استفاده کرده اند از این مناطق هم استفاده فرهنگی کنند و به اردوهای راهیان نور بیشتری بپردازند. بی شک می توانند با اجرای این مهم، فرهنگ ایثار و شهادت را که سال‌های نخست انقلاب در جامعه ما حاکم شده بود را به جامعه امروز نیز منتقل کنند؛ می‌طلبد در سطح مدارس، دانشگاه‌ها، پایگاه‌ها و سازمان‌ها اقدامات بیشتری در بحث فرهنگ دفاع مقدس به عنوان ناب‌ترین فرهنگ برای انتقال به نسل جدید انجام دهند و اگر بتوانیم با برنامه‌ریزی و ظرافت این فرهنگ را به نسل جدید منتقل کنیم بسیاری از مشکلات فرهنگی کاسته و به اهداف انقلاب آشنا شوند.

این روایتگر دوران دفاع مقدس در پاسخ به اینکه ما جوانان شرمنده شهدا و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس هستیم، امروز چه وظیفه‌ای بر عهده داریم؟ گفت: جوانان شرمنده ما نیستند بلکه عزیزان ما هستند که مقام معظم رهبری هم تاکید دارند که این نسل بهتر از جوانان نسل اول انقلاب است. جوانان امروز جوانان خوب و فعالی هستند ولی آنچه مهم است حاکمیت فرهنگ ناب اسلامی است و گرایشات جوانان امروز به مسائل علمی و جهادی روزافزون است که نشان از حاکمیت تربیت انقلابی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات