ماجرای خواندنی از نحوه خادم الشهدا شدن کشاورز مازندرانی

خدمت به زئران شهدا خدمت به زئران امام حسین(ع) است

سید حسین حسینی کشاورز مازندرانی که امسال خادم الشهدا منطقه جنگی جنوب شده تنها راه خادم زائزان حضرت امام حسین (ع) شدن را ابتدا خادم الشهدای و خادم زائران کربلای ایران منطقه جنگی جنوب می داند.
کد خبر: ۸۸۴۲۲۵۱
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳


به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سید حسین حسینی  کشاورزی است که  در فصل خزانه گیری برنج  کار و زندگی اش را رها کرد  تا در لباس خادم الشهدا سرآشپز اردوگاه زائران راهیان نور مازندران در خرمشهر باشد.و سّر مطلب از همین جاست.


او اهل شهرستان جویبار است از شهر کوه خیل نه تا بحال به مناطق عملیاتی جنوب آمده و نه فرصت آمدن  به این مناطق را داشته است چون  همیشه فصل راهیان نور، مصادف می شود با فصل پررنج برنج، از خزانه گیری تا کاشت.

اما به گفته خودش سه بار متوالی زائر پیاده اربعین اباعبدالله الحسین(ع) بود. وقتی برادران عراقی را میدید که چه عاشقانه، بی منت به زائران سالار شهیدان خدمت می کنند، عشق خادم بودن در دلش شلعه ور می شود.

سید با یادآوری پیاده روی اربعین سال 95  می گوید: «در سومین سالی که میخواستم به کربلا بروم هرکاری کردم تا بعنوان خادم در آنجا باشم ، نشد. به هر دری زدم جواب نگرفتم . تا با دلی شکسته دوباره بعنوان زائر به کربلا رفتم .»

ماجرای خادم شدن سید از یک پیام شروع میشود. پیامی که برای دعوت از مردم برای خادم الشهدا شدن فرستاده شد. او با دیدن این پیام دلش می لرزد و بدون معطلی وارد سایت ثبت نام خادمین می شود.

بعد از چندمدت قرعه خادمی به اسم سید حسین می افتد . به اولین سوالی که از او پرسیده می شود آیا تا بحال زائر مناطق عملیاتی جنوب بودید ، پاسخ میدهد:« لیاقت نداشتم اما دلم میخواست خادم امام حسین(ع) در اربعین باشم و نشد اما هرجور شده باید برای شهدا مرا به خادمی ثبت نام کنید تا بروم .»

بی قراری های  کربلایی حسین بالاخره جواب داد. او بعنوان خادم الشهدا در بازه های زمانی مقرر با توجه به شغل کشاورزی و با بیان اینکه زمین کشاورزی مردم را بصورت نصف کاری قبول کرده است، در دی ماه سال 95 برای خدمت به  راهیان نور دانش آموزی به مناطق اعزام می شود.

« برایم فرقی نمی کند در آشپزخانه باشم یا بروم سرویس بهداشتی را  تمیز کنم . یا اینکه در حسینیه باشم .»آدم با شنیدن حرف های کربلایی حسین به حال خوشی که دارد غبطه میخورد.

برای سید فقط یک چیز مهم است جایی باشد تا دلی که در حسرت خادم الحسین(ع) شدن در اربعین حسینی سنگین شده را سبک کند. بغضی که سه سال با این بسیجی مخلص همراه بود.

سرآشپز اردوگاه زائران راهیان نور مازندرانی می گوید: همین جایی که خدمت میکنم بهترین جای دنیاست . گوشه ای دنج که باعث شد دلم سبک شود و آرام.

حسینی به گفته خودش نه نیازی به دیده شدن دارد و نه دلش میخواهد دیده شود.

او بعد از اتمام اردوی راهیان نور دانش آموزی در دی ماه 95 به خانه باز میگردد اما باز هم بی تابی امانش نمیدهد. سید می گوید: «وقتی به خانه برگشتم توی دلم گفتم کاش بر نمی گشتم اصلا چرا برگشتم . ایان فاطمیه بود متوسل شدم به حضرت زهرا(س)، تا بعد از دوهفته دوباره برای خادمی  آنهم در ایام عید به منطقه آمدم .»

این خادم شهدا کار سخت را بهترین کار میداند چرا که معتقد است  حالش با کار سخت بهتر می شود . در آشپز خانه کار کردن در هوای گرم با  حجم  کاری زیاد، آنهم در هوای گرم جنوب  تنها به نیت اهل بیت(ع) و خدمت به شهدا امکان پذیر است.
 
روزهایی است که اردوگاه راهیان نور مازندران در خرمشهر بیشترین زائر را دارد . مثل شب عید که باید غذای  2800 زائر را آماده کرد .

 سرآشپز اردوگاه راهیان نور مازندران می گوید: با 15 الی 20 نفر خادم در آشپزخانه امکان آماده کردن غذای بیش از دو هزار نفر وجود ندارد مگر با امداد شهدا.
سید حسین حسینی با داشتن دوفرزند خردسال 6 ساله و سه ساله در ایام عید و در فصل کشاورزی از کار و  زندگی گذشت و برای خدمت به شهدا ،با دلی مطمئن می گوید:  از کسی  توقع ندارم  و چشم داشتی هم  از کسی ندارم.

کربلایی سید چندبار  این جمله را تکرار می کند ،«هیچ چیز نمی خواهم . میدانم شهدا زنده هستند و رزق و روزی من هم دست خداست .»

«همه چی درست میشود» او  با لهجه محلی  این را میگوید و ادامه میدهد: چیزهایی در این جا دیدم که حاضر نیستم با هیچ چیز دنیایی عوض کنم .

این خادم الشهدا حتی برای دیدار با رهبری دعوت می شود اما نمی رود . او میگوید:  اینجا به من احتیاج داشتند و من گفتم مطمئنا ثواب دیدار با رهبری با خدمت کردن به زائران شهدا برایم محفوظ است.

صفای باطن سید حسین حسینی خادم الشهدای  زائران راهیان نور مازندران که هنوز فرصت زیارت مناطق عملیاتی پیدا نکرده و به گفته خودش هر زائری که می آید و از حس و حال مناطق تعریف می کند، می گوید: مدینه گفتی و کردی کبابم ؛  دهان به دهان زائران هم چرخیده است.

سید حسین حسینی کشاورز ساده و باصفای اهل کوه خیل با لهجه شیرین محلی از همه کسانی که از شهدا فاصله گرفته اند و یا درکی از شهدا ندارند میخواهد برای یک بار هم شده برای زیارت به اردوی راهیان نور بیایند .

او با اشاره به اینکه من نه به عنوان زائر به اینجا آمده بودم و نه خادمی ، اما وقتی به یک باره به این منطقه آمدم متحول شدم، می گوید: حالا متوجه شدم که راه خادم شدن برای امام حسین(ع) از خادمی شهدا میسر می شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها