میوه های شب عیدی که مسئولان وعده داده بودند در ابتدای عید تا 15 فرودین ماه برای رضایت حال شهروندان با قیمت دولتی به فروش برسد اما هنوز چند روزی تا پایان نورز باقی مانده و میوه در شهر یاسوج کم یاب شده و حتی بعضی از توزیع کننده ها جایگاه خود را جمع آوری کرده اند.
کد خبر: ۸۸۴۲۱۳۰
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
پیش از فرار رسیدن عید نوروز ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد بیش از ۵۰۰ تن سیب و پرتقال برای کنترل بازار و تهیه میوه شب عید توزیع خواهد شد و مردم نگرانی برای تهیه میوه نداشته باشند اما در اجرا آنچه وعده داده شده بود محقق نشد.

با فرا رسیدن ایام عید نوروز میوه شب عید با تاخیر بین عاملان توزیع کننده توزیع شد و الان هم در 9 فروردین ماه که چند روز دیگر تا اخیر عید باقی مانده تعدادی از این عاملان به علت اینکه میوه و سهمیه کافی ندارند جمع آوری شده اند و در کمبود پرتقال و سیب در بیشتر این میادین نیز به شدت کم شده است.

 

خبرنگار صبح زاگرس با بررسی میدانی که از تمامی میادین عرضه توزیع میوه شب عید در سطح شهر داشت و با گفت و گو هایی که با عاملان توزیع و حتی مردم شهر یاسوج انجام داد که اینطور به نظر می رسد که به گفته این عاملان از فردا دیگر میوه ای در شهر توزیع نمی شود.

این مشکل به اینجا ختم نمی شود و تعدادی از شهروندان با تماس به این پایگاه خبری از وجود میوه های شب عید در برخی از میوه فروشی های سطح شهر یاسوج خبر دادند که با دو برابر قیمت به فروش می رسد.

 

حتی تعدادی از این عاملان توزیع میوه فروش که در سطح شهر غرفه دارند این خبر را تایید کرده اند، و وجود برخی از میوه  فروشان دوره گرد در کنار این غرفه ها نیز باعث شده که میوه های خودشان را با قیمت های بسیار بالا بفروشند.

 

با فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروز خبری از میوه های باکیفیت نبود و مردم برای تامین میوه مورد نیاز از بازار آزاد اقدام به خرید کردند.

با وجود ایجاد غرفه‌هایی در شهر یاسوج برای عرضه میوه های مورد نظر ستاد تنظیم بازار، مردم شاهد عرضه میوه‌های نامناسب و بی‌کیفیت بودند، تا جائیکه این غرفه ها مورد استقبال مردم قرار نگرفت.

علی حسینی یکی از شهروندان یاسوجی در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: مسئولان شهرستان بویراحمد نتوانسته اند انتظارات را آن طور که شایسته مردم است بر آورده کنند، وقتی نهاد و یا ارگانی توانایی انجام کاری را ندارد با وعده ها مردم را سرگردان نکند.

 

حسینی افزود: بسیاری از مردم در انتظار میوه های شب عید بودند، اما فقط در روزهای پایانی میوه هایی که کیفیت مناسب نداشت وارد شد.

سجاد قاسمی از مهمانان نوروزی که از استان کرمان به یاسوج سفر کرده بود  در حاشیه خرید میوه در یکی از غرفه های توزیع میوه شب عید گفت: هر وقت برای خرید میوه در غرفه های ستاد تنظیم بازار در یاسوج اقدام کرده ایم میوه با کیفیت مناسب پیدا نشده است.

ارسال نظرات